کارکرد باغ وحش صفه از صبح دیروز تغییر کرد +فیلم

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: پس از ابلاغ دستور شهردار اصفهان مبنی بر تغییر کارکرد باغ وحش صفه و تبدیل آن به نقاهتگاه از صبح دیروز بازدید عموم از این باغ وحش ممنوع و مقدمات فراهم شدن آن به نقاهتگاه آغاز شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو دستور شهردار اصفهان مبنی بر ابلاغ تبدیل پارک وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه بر اساس مطالبات مردم و فعالان حقوق حیوانات پس از بررسی راهکارها و زیرساخت‌ها از صبح دیروز مقدمات اجرای این دستور فراهم شد.

وی افزود: مشخص شدن تکلیف باغ وحش صفه اصفهان یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات بوده است و اعضای شورای اسلامی شهر نیز با جدیت پیگیر این موضوع بوده‌اند که در این راستا جلسات متعددی برای حل دغدغه و تعیین تکلیف این مجموعه برگزار شد و در نهایت پس از دستور شهردار اصفهان با توجه به مطالبات مردمی تبدیل باغ وحش به نقاهتگاه اجرایی شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: بر این اساس از دیروز بازدید عموم ممنوع و مقرر شد در ابتدا تابلو باغ وحش به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات تبدیل شود، همچنین از این پس هیچ گونه حیوانی خریداری نشود و تنها حیوانات بی سرپناه و یا زخمی که توسط محیط زیست تحویل می‌شود، در این محل نگهداری و تیمار شوند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد، طی هماهنگی با سازمان محیط زیست حیواناتی که امکان دارد در محیط طبیعی محافظت شده زندگی کنند رها سازی شده و مابقی به محیط مناسب‌تر انتقال یابند.

امیری در خصوص پرندگان مستقر در باغ وحش، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ قطعه پرنده در این مکان نگهداری می‌شود که با توجه به هماهنگی صورت گرفته پرندگان موجود طی چند روزه آینده و پس از واکسیناسیون نوع پرندگان، تحویل باغ پرندگان خواهند شد.

وی با اشاره به کروکودیل‌های باغ وحش گفت: کروکودیل و ایگواناهای موجود در باغ وحش تحویل باغ خزندگان مستقر در ناژوان خواهند شد تا در آنجا به صورت مناسب نگهداری شوند.

به گزارش ایمنا، پیرو دستور اخیر شهردار اصفهان در پاسخ به دغدغه چندساله فعالان حقوق حیوانات، باغ وحش صفه به پناهگاه و نقاهتگاه برای نگهداری از حیوانات بی سرپناه و یا رها شده که در صورت بلاتکلیف بودن وضعیت ادامه حیات ندارند و امکان نگهداری آنها در پناهگاه موجود در شهر اصفهان نیست (مانند برخی حیوانات وحشی و دیگر گونه‌ها که بعضاً در مجموعه‌های قاچاق کشف و تحویل شهرداری می‌شوند) تبدیل شد.

کد خبر 500724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.