بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

جمهوری کوبا استفاده از دلار آمریکا را به دلیل "محدودیت‌های تحریم از سوی بانک‌های آمریکایی و خارجی" به حالت تعلیق درآورده است. معاون رئیس بانک مرکزی کوبا، Yamilé Berra Cires، توضیح داد که ایالات متحده از سال ۱۹۵۸، کوبا را تحریم کرده است و همچنین در ۵۰ سال اخیر، مشکلات زیادی با کوبا داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۲۵ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

بانک مرکزی کوبا استفاده از دلار آمریکا را در سراسر کشور به حالت تعلیق درآورد

جمهوری کوبا استفاده از دلار آمریکا را به دلیل "محدودیت‌های تحریم از سوی بانک‌های آمریکایی و خارجی" به حالت تعلیق درآورده است. معاون رئیس بانک مرکزی کوبا، Yamilé Berra Cires، توضیح داد که ایالات متحده از سال ۱۹۵۸، کوبا را تحریم کرده است و همچنین در ۵۰ سال اخیر، مشکلات زیادی با کوبا داشته است. این تحریم‌ها، در آغاز رهبری دولت ترامپ، سختگیرانه‌تر شده و اوضاع را برای دولت کوبا پیچیده‌تر کرده است.

او اعلام کرد از این پس، افرادی که وارد این کشور می‌شوند باید ارزی غیر از دلار آمریکا همراه خود داشته باشند. این سخنان با استقبال حامیان رمز ارز در این کشور رو به رو شد و آنها می‌خواهند کوبا نیز مانند السالوادور، بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی کشور بپذیرد.

رایانه‌های کوانتومی؛ تهدیدی برای کیف پول‌های بیت‌کوین

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

فرد ثیل، مدیرعامل شرکت Marathon Digital Holdings که در زمینه استخراج بیت‌کوین فعالیت دارد، اخیراً اعلام کرد که اگر امروز به یک رایانه کوانتومی دسترسی داشتید می‌توانستید رمز کیف پول‌های بلاک‌چین را هک کنید. به همین جهت، رمزنگاران در سراسر جهان این روزها سخت به‌دنبال ساخت پروتکل رمزنگاری مقاوم در برابر رایانه‌های کوانتومی هستند. استفان توماس، برنامه‌نویس آلمانی که رمز کیف پول دیجیتال خود را فراموش کرده است، شاید بتواند در آینده‌ای نه چندان دور، از رایانه‌های کوانتومی برای شکستن این قفل استفاده و به ۷۰۰۲ بیت‌کوین خود دسترسی پیدا کند. او امیدوار است که بتواند با کمک رایانه‌های کوانتومی که چندین میلیون بار سریع‌تر از رایانه‌های امروزی عمل می‌کنند، بیت‌کوین‌های خود را که اکنون ارزش آنها به بیش از ۲۶۵ میلیون دلار می‌رسد، آزاد کند.

پیش بینی می‌شود طی تقریباً یک دهه، رایانه‌های کوانتومی به قدری قدرتمند شوند که انسان‌ها از آنها برای شکستن قفل‌های امنیتی گوشی‌های هوشمند، حساب‌های بانکی، آدرس‌های ایمیل و حتی کیف پول بیت‌کوین استفاده کنند

اظهارنظر رئیس بانک مرکزی اروپا درباره اقدام بیت کوینی السالوادور

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسبت به تبدیل شدن بیت کوین به پول قانونی در السالوادور واکنش نشان داد و گفت «این مسئله یقیناً رویکرد ما را در قبال دارایی‌های دیجیتال و قانون‌گذاری، نظارت و طبقه‌بندی مناسب» برای آنها تغییر نخواهد داد. لاگارد همچنین مسئله وجود دو واحد پولی در یک اقتصاد را وضعیتی دشوار توصیف کرد. او ماه گذشته اعلام کرده بود ارزهای دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارند و احتمال استفاده از آنها برای پول‌شویی وجود دارد.

کارگروه فینتک آفریقای جنوبی خواستار تنظیم چهارچوب‌های قانونی برای حوزه رمز ارزها شد

کارگروه فینتک آفریقای جنوبی مقاله جدیدی را منتشر کرده است که در آن خواستار تنظیم چهارچوب‌های قانونی مشخص برای اکوسیستم رمزارزهای این کشور شده است. در بخشی از این مقاله توصیه شده است که مجوزی صادر شود تا صرافی‌های این کشور بتوانند زیر نظر بانک مرکزی آفریقای جنوبی از خارج از کشور رمزارز خریداری کرده و آن را در بازار داخلی عرضه کنند.

وزیر دارایی هلند: نظارت بر رمزارزها را به ممنوعیت کامل آن‌ها ترجیح می‌دهم

ووپه هوکسترا، وزیر دارایی هلند در پاسخ به مشاور عالی اقتصادی دولت این کشور که خواهان ممنوعیت رمزارزها شده بود، عنوان کرد که چنین ممنوعیت‌هایی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. پیتر هاسکمپ، مدیر دفتر تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی هلند روز جمعه در مقاله‌ای خواهان ممنوعیت کلی تولید، تجارت و حتی نگهداری رمزارزها در هلند شده بود. اما وزیر دارایی هلند با بیان اینکه نگرانی‌های هاسکمپ درباره خطرات رمزارزها و استفاده‌های تبهکارانه از آن را درک می‌کند، اما به نظر او گزینه نظارت و تنظیم مقررات بر چنین ممنوعیت کاملی ارجحیت دارد. هوکسترا معتقد است که چنین کاری از ممنوعیت کامل ارمزارزها مؤثرتر خواهد بود.

تسلا پذیرش بیت کوین را از سر می‌گیرد؟

توئیت جدید ماسک

ایلان ماسک در توئیتی گفت که اگر ۵۰ درصد از استخراج بیت کوین توسط انرژی‌های پاک انجام شود، تسلا پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت را از سر می‌گیرد، قیمت بیت کوین به دنبال این خبر بالا رفت.

شورای استخراج بیت کوین فعالیت خود را بدون ایلان ماسک آغاز کرد

شورای استخراج بیت کوین با راه اندازی وب سایت خود و معرفی اعضا و توضیح برخی جزئیات فعالیت خود را آغاز کرد. این نهاد تازه تأسیس بیانیه مأموریت خود را نیز منتشر کرده است و به رغم آن که به عنوان یک سازمان بسته فعالیت خواهد کرد، اما فعلاً به ماینرها اجازه می‌دهد تا به عضویت آن در بیایند. از نکات مهم درباره این سازمان پر حاشیه، عضویت مایکل سایلور به عنوان یکی از بنیانگذاران آن است، در حالی که به گفته وب سایت شورای استخراج بیت کوین ایلان ماسک هیچ نقشی در این شورا ندارد.

صندوق قابل معامله بورسی بیت کوین کانادایی دارایی‌های خود را افزایش می‌دهد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

صندوق قابل معامله بورسی پرپس بیت کوین Purpose Bitcoin) ) اعلام کرده است که به رغم روند نزولی بازار، قصد دارد دارایی‌های بیت کوین خود را افزایش دهد. این ETF در حال حاضر ۱۹,۶۹۲.۱۴۹ بیت کوین تحت مالکیت خود دارد و در یک هفته اخیر ۲۸۴.۵۱ بیت کوین خریداری کرده است. گفتنی است که ETF پرپس بیت کوین از روز ۱۵ ماه مه تاکنون حدود ۲,۰۰۰ بیت کوین را به دارایی‌های خود افزوده است. با وجود ریزش بازار ارزهای دیجیتال، تقاضا برای بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران کانادایی کاهش نیافته است و شواهد بیانگر آن است که فعالان بازار با کاهش قیمت‌ها به سرمایه‌گذاری بیشتر در این بازار روی آورده‌اند.

طبق اطلاعات شرکت CoinShares، سازمان‌ها در حال انتقال میلیون‌ها دلار به اتریوم و بقیه آلتکوین‌ها هستند.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال CoinShares می‌گوید که سازمان‌ها در حال تزریق میلیون‌ها دلار سرمایه به اتریوم، ، ریپل XRP، کاردانو ADA و دیگر رمز ارزها هستند. در گزارش هفتگی این شرکت که در تاریخ ۷ ژوئن منتشر شده، نشان می‌دهد که اتریوم آلتکوین منتخب آن‌هاست که ۳۳ میلیون دلار سرمایه را جذب خود کرده است. به جز اتریوم، آلتکوین‌هایی نظیر ریپل، کاردانو و صندوق‌های متشکل از چند دارایی محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها بوده‌اند و به ترتیب ۷ و ۴.۵ و ۲.۷ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرده‌اند.

راه اندازی شعبه صرافی Coinbase در نیویورک

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

پس از بسته شدن دفتر Coinbase در سانفرانسیکو، این صرافی دفتر خود در نیویورک را راه‌اندازی می‌کند. این صرافی که بزرگترین در ایالات متحده است، برجی را در منطقه Hudson Yards اجاره کرد که پیش از این شرکت‌های عظیم تجاری، رسانه‌ای و قانونی در آن فعالیت می‌کردند. به گفته مدیرعامل این صرافی – Brian Armstrong- تمامی شعب این صرافی ارزش یکسان داشته و هیچ یک دفتر اصلی محسوب نمی‌شوند. وی باز کردن این دفتر در نیویورک را گامی مثبت برای ایجاد شبکه‌ای از دفاتر کوچک می‌داند تا کارکنان بنابر اختیار خود نسبت به فعالیت در یکی از آن‌ها اقدام کنند.

تحلیلگر بلومبرگ: قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین در سال ۲۰۲۱

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

استراتژیست ارشد بلومبرگ – MikeMcGlone – بر این باور است که با توجه به نشانه‌های متعدد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ارزش ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد و افت قیمت آن تا ۳۰ هزار دلار را به یک تخفیف در میانه بازار گاوی تشبیه کرده است. یکی از دلایل این تحلیلگر، افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین پس از هاوینگ صورت گرفته در ماه می ۲۰۲۰ است. وی پیش از این نیز بازیابی قیمت تا ۴۰ هزار دلار را از بازگشت آن به ۲۰ هزار دلار محتمل‌تر اعلام کرده بود.

پروتکل دیفای Opium Finance امکانی را فراهم کرده تا از معامله‌گران در برابر ریزش اتریوم محافظت می‌کند.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

تأمین مالی غیر متمرکز DeFi با چنان سرعتی در حال رشد است که محصولات سرمایه‌گذاری جدید نیز در حال ظهور هستند. پروتکل Opium Finance آخرین و جدیدترین آنها را ارائه داده است. در محصول سرمایه‌گذاری جدید این پروتکل دیفای که "استراتژی برای سرمایه گذاران خرسی" نامیده شده، محصولی رونمایی شده که از سرمایه‌گذاران در برابر ریزش‌های شدید قیمتی اتریوم محافظت می‌کند.

اوپیوم فایننس اعلام کرده که این محصول جدید، بر اساس استراتژی مدیریت ریسک ایجاد شده است. در اطلاعیه این محصول اعلام شده که این برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که دیدگاه صعودی دارند اما در عین حال نیز می‌خواهند خود را در برابر حرکات نزولی، بیمه کنند. در توئیتی که در روز ۱۳ ژوئن منتشر شد، اوپیوم اعلام کرد سرمایه‌گذاران با خریداری این محصول، در صورتی که قیمت از سطح مشخصی کمتر شود، اختلاف قیمت بین آن سطح و قیمت فعلی اتریوم را دریافت خواهند کرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس، ارزدیجیتال، فبندو کریپتوکارنسی

کد خبر 500722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.