بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ با رشد ۷۰ درصدی به ۵۵ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۵۷ درصدی به ۲۲ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با ۱۱۵ درصد رشد به ۲۳۱ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۲۵ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۴۴ واحدی به سطح ۱.۱۵۰.۱۶۰ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۲.۹۴۶ واحدی در سطح ۳۷۳.۳۷۴ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش صفر درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۷۸ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۹۸و احدی به سطح ۱۷.۳۵۹ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۲.۳۲۶ و ۹۷.۵۵۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۸.۷۵۴B و ۱.۷۱۵B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

شرکت کماسه

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد شرکت کماسه

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۷۰ درصدی داشته است و به ۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۵۷ درصدی داشته است و به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۱۵ درصدی داشته است و به ۲۳۱ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱۰۵ تومان می‌باشد که با قیمت ۳۱۰۰ تومانی سهم پی بر ای ۲۹ واحد را به خود می‌گیرد.

تولیدات شرکت

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تولیدات شرکت در سال ۱۳۹۸ معادل با ۱۸۹ هزار تن ماسه بوده است که در سال ۱۳۹۹ به ۲۰۲ هزار تن افزایش می‌یابد. و شرکت پیش بینی کرده در سال ۱۴۰۰، ۲۲۰ هزار تن ماسه به فروش رساند.

تغییرات حقوق مالکانه

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۲۱۶ درصدی به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

حقوق مالکانه شرکت رشد ۵۰ درصدی داشته است.

تابلوی معاملات

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ابراهیم رئیسی به ساختمان بورس تهران رفت و شنونده اعتراضات شد و پاسخ داد

ابراهیم رئیسی در اقدامی از پیش اعلام نشده، صبح امروز و وارد ساختمان بورس تهران در سعادت آباد شد و با استقبال علی صحرایی از تالار معاملات دیدار و برخی معامله گران گفت وگو کرد و خواهان اجرای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصاد سران قوا و تزریق فوری ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه شد.

وی در پاسخ به گلایه‌های یکی از سهامداران حقیقی مبنی بر اینکه از سرمایه گذاری در بورس بدبخت و بیچاره شده و خانه و زندگی را از دست داده و بعد از خدا امید به حمایت رئیسی دارد، گفت: خدا نکند بدبخت شوید. امید اول، دوم و سوم شما به خدا باشد. به عنوان خدمتگزار هر کاری که برای بهبود وضعیت باشد، انجام می‌دهم. متأسفانه اشکالاتی در کار بود.

رئیسی همچنین شنونده چند گلایه و اعتراض سهامداران حاضر در ساختمان بورس مبنی بر تبلیغات پنج ماه اول سال گذشته دولت برای دعوت مردم به بورس و سپس بی اعتنایی بعد از انجام تأمین مالی و زیان ۷۰ درصدی، مستأجر شدن بعد از زیان ۱.۲ میلیارد تومانی از سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی و دیگر مشکلات شد.

بر اساس این گزارش این تصمیم رئیسی و حضور در بورس برای اولین بار در بین نامزدهای ریاست جمهوری بوده و در دوره‌های قبلی هم سابقه نداشت.

این در حالی است که عصر دیروز هم کانون بازار سرمایه و پول شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، اقدام به برگزاری جلسه ایی با مدیران، فعالین بازار سرمایه و پول در خصوص بررسی وضعیت موجود با حضور پور ابراهیمی رئیس کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کرد که به نظر می‌رسد حضور امروز رئیسی در تالار معاملات در ادامه برنامه‌های این کانون باشد.

"ومدیر" فردا عرضه می‌شود

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

توضیحات شرکت آماده عرضه اولیه فردا درباره برنامه‌ها، حمایت سهامدار عمده: گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری که آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام در بازار دوم معاملات بورس برای فردا شده پیرو الزام به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، اقدام به پاسخ سوالات مطرح شده در کدال کرد.

بر این اساس، محمود طهماسبی کهیانی مدیرعامل "ومدیر" پیرو الزام به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی برای پاسخ سوالات مطرح شده در کدال درباره استراتژی‌های کلان سرمایه گذاری در کوتاه و میان مدت، علت اصلی افزایش سهم سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها در سال قبل، میزان حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از سهام این شرکت در آینده، نحوه ایجاد اطمینان از رعایت حقوق سهامداران خرد توسط سهامداران عمده و … توضیح داد که می‌توان اینجا مشاهده کرد.

بنابراین گزارش، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با ۵۱ نیروی انسانی دارای سرمایه اسمی ۹۰۰ میلیارد تومانی است که صندوق بازنشستگی کشوری، مالکیت ۸۲.۷ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

پنج هلدینگ تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه (سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری)، هلدینگ مالی، بانکی و سهام (گروه مدیریت ارزش سرمایه)، هلدینگ غذایی، دارویی و کشاورزی (سرمایه گذاری صبا جهاد)، هلدینگ عمران و ساختمان (شرکت عمران و ساختمان تراز پی ریز) و هلدینگ صنایع و معادن (سرمایه گذاری آتیه صبا) در این صندوق فعال هستند.

اخبار شرکت‌ها

امروز در بورس کالا سیمان تیپ دو و پنج به همراه سیمان سفید معامله شد.

سیمان پاکتی تیپ دو سفانو هفت درصد و سصوفی ۱۵ درصد و ساروم ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب معامله شد. و همینطور سیمان فله‌ای تیپ دو در سفانو و سارومسه درصد و سصوفی هشت درصد بالاتر از قیمت مصوب سیمان فله‌ای تیپ دو معامله شد. سشرق و سکرما با قیمت‌های مصوب قبلی یعنی ۳۰۸ هزار تومان به ازای هر تن، سیمان فله‌ای خود را فروختند.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، درصد افزایش سرمایه: ۳۶۰ درصد، محل تأمین: سایر اندوخته‌ها

در بورس کالا، پلی پروپیلن ۲۵۶-۳۵۶ میلیون ریال، PVC شغدیر ۲۸۶ میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ شسپا ۱۹۳ میلیون ریال، سیمان تیپ ۵ کیسه‌ای ۴۳۵۵-۵۵۱۲ ریال، سیمان تی پ۲ فله ۳۴۵۰-۳۷۹۵ ریال، شمش فایرا ۵۱۸ میلیون ریال، لوب کات سبک ۸۷ میلیون ریال، مس مفتول ۲۰۵۲ میلیون ریال.

شسپا در یک شفاف سازی می‌گوید به استناد پاسخ کمیته فنی سازمان حسابرسی حداکثر مبلغ تجدید ارزیابی ۴۹۳ درصد خواهد بود که به تأیید حسابرس شرکت رسیده است.

شصفها در حال تهاتر بدهی بانکی خود با سهام یک شرکت خودروساز است که نزد بانک توسعه صادرات وثیقه است. این شرکت در کدال شفاف سازی مرتبط را داده است.

کرازی در مجمع گفت " طبق آنچه به سازمان ارائه کرده‌ایم انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی به سود ۲۵۶ میلیاردی برسیم. تأمین مالی طرح توسعه ۲۴۰ تنی، با توجه به فراز و نشیب‌های زیادی که در کل بازار سرمایه ایران در سال مالی مورد گزارش رخ داد انجام نشد؛ اما همچنان پیگیر هستیم تا در سال جاری این اقدام شکل بگیرد. این پروژه در شرایط نرمال بین ۲ الی ۳ سال زمان می‌برد. به دلیل شرایط کرونا، رعایت فاصله‌ها و ماسک زدن‌ها، به صورت چشمگیری مصرف دارو در کشور کم شده است. بنابراین امسال تقریباً بین ۵۰ درصد سفارشات شیشه‌های دارویی کاهش پیدا کرده، و به دلیل تنوع در تولیدات واحد فروش بر روی دیگر محصولات تاکید داشته است."

شرکت گروه مالی پارسیان در نظر دارد تعداد ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۰۰ درصد از کل سهام شرکت گروه صنایع فولاد صبح پارسیان را از طریق مزایده به صورت یکجا و نقد به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار نماید.

کلر در یک شفاف سازی می‌گوید "بهره برداری آزمایشی از پروژه نسل جدید تولید کلر ( الکترولایزرهایBM ) ،مطابق زمانبندی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال آغاز گردیده است و در نیمه اول تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت اسمی واحد جدید روزانه ۵۰ تن خواهد بود"

قثابت می‌گوید فرمول ۱۷ درصد بیش از قیمت تمام شده برای تعیین قیمت شکر، باعث رشد بیش از ۱۰ درصدی نرخ فروش شرکت می‌شود اما عددی گزارش نشده است.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی می‌گوید "شرکت‌های پتروشیمی که در عسلویه و ماهشهر حضور دارند برق خود را از طریق فجر و مبین دریافت می‌کنند و سایر شرکت‌ها در داخل کشور خود تولید کننده برق مورد نیازشان هستند لذا قطعی برق روی پتروشیمی‌ها تأثیری ندارد. در خصوص گاز، با توجه به پیش بینی‌هایی که از سوی وزارت نفت و همچنین شرکت ملی گاز انجام شده، امیدواریم در زمستان امسال شاهد قطعی گاز این شرکت‌ها نباشیم."

خکاوه در یک شفاف سازی می‌گوید " با توجه به توافقات صورت گرفته مانده کل بدهی این شرکت به بانک پارسیان به مبلغ ۱۰.۲۰۶ میلیارد ریال با مبلغ ۸.۱۰۰ میلیارد ریال در قالب واگذاری ملک الهیه و واریز نقدی توسط شرکت سایپا تسویه کامل و کارسازی گردد."

وساپا ملک الهیه را به سایپا منتقل کرد و از این ناحیه ۵۲۱ میلیارد تومان سود شناسایی شد.

بازارهای جهانی

در روزهای اخیر، تقاضای فولاد در اروپا و آمریکا برخلاف چین، جنوب شرقی آسیا و منا مطلوب بوده، لذا روند قیمتی اسلب در برزیل و آمریکا به بالای هزار دلار در تن صعود کرده درحالیکه در آسیا و سی آی اس از قله قیمتی فاصله گرفته و فعلاً روندی نزولی را در پیش گرفته است.

میانگین قیمت معاملات آتی آلومینیوم ماه ژوئن ۲۰۲۱ در حدود دو هزار و ۴۷۰ دلار به ازای هر تن رسید، که فاصله چندانی از بالاترین قیمت سه ساله خود معادل دو هزار و ۵۴۸ دلار در ۱۸ آوریل نداشت که ناشی از تقاضای قوی در بخش‌های خودرو، بسته بندی و ساخت و ساز بود. مصرف جهانی آلومینیوم هشت درصد افزایش یافته و به ۶۹ میلیون رسیده است.

اطلاعات صنعت خودروسازی چین نشان می‌دهد که فروش وسایل نقلیه در این کشور طی ماه مه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافته و پس از ۱۳ ماه متوالی از آوریل سال ۲۰۲۰ برای اولین بار روند کاهشی به خود گرفته است.

استایرن منومر آسیا در اواسط هفته گذشته تا پایین‌ترین مقدار خود در دوم ماه گذشته یعنی ۱۱۶۲ دلار در تن افت کرد و سپس در ادامه تا هزار و ۱۸۰ دلار در تن CFR چین بازیابی شد.

قیمت زغال کک شو در پی محدودیت‌های عرضه افزایش یافت و پلتس پرمیوم زغال استرالیا را در ۱۱ ژوئن با ۴ دلار افزایش ۱۷۱.۵ دلار فوب استرالیا اعلام کرد و قیمت تحویل CFR چین را با ۵۰ سنت افزایش ۲۸۳.۵ دلار اعلام نمود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 500702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.