میزان تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا بر گونه دلتا ویروس کرونا

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن آسترازنکا خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه دلتا ویروس کرونا را تا ۹۲ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر واکسن آسترازنکا بر پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای جهش یافته هندی یا دلتا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۴ هزار و ۱۹ فرد مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار دادند. ۱۶۶ نفر آن‌ها بین ۱۲ آوریل تا ۱۴ ژوئن در بیمارستان بستری شده بودند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن آسترازنکا خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به گونه دلتا ویروس کرونا را ۹۲ درصد کاهش می‌دهد علاوه بر این میزان تأثیر گذاری این واکسن بر پیشگیری از خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به نسخه آلفا ویروس کرونا ۸۶ درصد اعلام شده است.

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری واکسن آسترازنکا بر نوع خفیف بیماری به میزان قابل توجهی کمتر است به طوری که میزان کارآیی آن در برابر گونه دلتا ویروس کرونا ۶۴ درصد و در برابر گونه آلفا ۷۴ درصد گزارش شده است. نتایج مطالعاتی از این قبیل نشان دهنده پاسخ قوی سلول‌های T به واکسن کرونای آسترازنکا است.

کد خبر 500701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.