روزانه ۶ میلیارد تومان برای نگهداری اصفهان هزینه می‌شود

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان هزینه نگهداری شهر شامل هزینه‌های جاری، جمع‌آوری زباله، رفت و روب، نگهداری فضای سبز، آبیاری‌ها و روشنایی شهر در بودجه سال جاری روزانه شش میلیارد تومان است.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ هزینه جاری و عمرانی شهر اصفهان روزانه حدود ۲۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: در سال جاری از بودجه هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری مرکزی غیر از سازمان‌ها و شرکت‌ها، هزینه عمومی شهر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و با احتساب هزینه‌هایی که سازمان‌ها و شرکت‌ها در شهر انجام می‌دهند، روزانه ۲۶ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر اعم از توسعه شهر، ایجاد زیرساخت‌ها و هزینه‌های جاری است که عدد قابل توجهی است.

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: امسال بودجه شهرداری مرکزی حدود هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که حدود یک‌هزار میلیارد تومان (حدود ۲۰ درصد از بودجه) از آن را با منبع درآمدی قانون مالیات ارزش افزوده پیش‌بینی کردیم که درآمد پایدار محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: درآمدهای ساختمانی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۲ درصد، فروش اموال غیرمنقول حدود ۷۰۰ میلیارد تومان کمتر از ۱۲ درصد، وام و اوراق مشارکت حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد بودجه و سایر موارد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان معادل کمتر از ۱۰ درصد از بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: با این احتساب بین ۲۵ تا ۳۰ درصد درآمدهای شهرداری اصفهان پایدار، ۳۰ درصد درآمد ناپایدار از جنس ساختمانی و مابقی فروش اموال غیرمنقول، وام و اوراق مشارکت است؛ در واقع حدود ۷۰ درصد جنس درآمدی شهرداری پایدار و ناپایدار و حدود ۴۰ درصد جنس تأمین سایر منابع است.

وی گفت: اختصاص عوارض تولید اکسیژن برای ناژوان، مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای و هوشمند سازی اتوبوسرانی از جمله مواردی است که به تأمین منابع مالی پایدار شهر کمک کرده است.

کد خبر 500622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.