تلاش برای رساندن اصفهان به شهری پیشتاز در توسعه فضاهای شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان دو مصوبه «صدور مجوز فعالیت خودروهای سیار عرضه مواد غذایی» و « شهر خورشیدی» در شورای پنجم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در صفحه توئیتر خود نوشت: ‏طرح ⁧‫رستوران سیار‬⁩ عملیاتی شد تا برای شهری که به جز فضاهای تاریخی به یادگار مانده از گذشتگان، فضای گردشگری جذاب دیگری نداشت، فرصت‌های تازه‌ای فراهم شود.

وی افزود: برای پویاسازی فضای شهر؛ در مرکز پژوهش‌های شورا طرح ⁧‫رستوران سیار‬⁩ را با عنوان «صدور مجوز فعالیت خودروهای سیار عرضه مواد غذایی» به تصویب ⁧‫شورای شهر اصفهان‬⁩ رساندیم. تلاش شد تا اصفهان را به شهری پیشتاز در حوزه توسعه فضاهای شهری مبدل کنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به مصوبه شهر خورشیدی، ادامه داد:

"توسعه سالانه ظرفیت تولید معادل ۲۰ مگاوات در بخش برق خورشیدی و طرح پیاده سازی ۱۰۰ هزار خانه خورشیدی در بخش گرمایش خورشیدی پیش بینی شده است.‬ ‏هر آبگرمکن خورشیدی معادل ۶۲ اصله درخت در کاهش دی‌اکسیدکربن مؤثر است. در مرکز پژوهش‌ها نصب این آبگرمکن‌ها را دستور کار قرار دادیم و از ابتدای ۱۴۰۱ نصب خواهد شد.

باتوجه به اقلیم اصفهان که آفتاب بی دریغ بر آن می‌تابد، در مرکز پژوهش‌ها بر آن شدیم که از طریق سه بسته سیاست‌های تشویقی، اجباری و فرهنگی، اصفهان را به یک شهر خورشیدی مبدل کنیم. "

کد خبر 500596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.