مطالعات تراموای اصفهان در انتظار تصویب شورای عالی ترافیک کشور

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: مطالعات تراموا در شورای عالی ترافیک کشور مراحل تصویب را پشت سر می‌گذارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسیرهای حمل و نقل عمومی شهر بر اساس پیک زمان سفر، تقاضا و جذب مسافر از نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده و به نسبت میزان جمعیت، خطوط حمل و نقل انبوه‌بر اولویت‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه تراموا در شهر، افزود: مطالعات تراموا در شورای عالی ترافیک کشور مراحل تصویب را پشت سر می‌گذارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این که ایجاد خط تراموا حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی در اولویت است، تصریح کرد: شرایط ترافیکی شهرها، مشکلات و مسائل زیست محیطی و نیز هزینه‌های قابل توجه اجرای سیستم‌های ریلی سنگین، استفاده از تراموا را بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل ضروری ساخته است.

وی ادامه داد: سابقه مطالعات تراموا در شهر اصفهان به ۱۶ سال پیش باز می‌گردد و در دوره‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، اما با توجه به این که این پروژه در کشور اجرایی نشده و سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد، اجرایی نشد تا این که در این دوره مدیریت شهری، دغدغه شهرداری عملیاتی کردن آن با رعایت ضوابط لازم و بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل است.

بنده خدا با بیان این که برای اصفهان سه مسیر تراموا پیش بینی شده است، ادامه داد: مبدا هر سه مسیر میدان جمهوری اسلامی است و از این نقطه شهر خطوط تراموا به سمت خیابان امام خمینی، میدان شهدا و میدان آزادی تعریف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی(ره)، افزود: برای افزایش سرعت حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها در خیابان امام خمینی (ره)، حدود ۱۵۰ متر قبل از تقاطع خیابان شریف، اتوبوس‌ها به سمت زیر پل و سپس به تقاطعی که چراغ راهنمایی و رانندگی آن ابتدا برای اتوبوس سبز شده و با فاصله اندکی برای سایر خودروها نیز سبز می‌شود، می‌رسند. هدف از ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی (ره) افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و جلب رضایتمندی شهروندان است.

کد خبر 500563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.