بهره‌برداری از میدان ۱۲ محرم شهرکرد با المان جدید

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: میدان ۱۲ محرم با المان جدید تا پایان مردادماه به بهره برداری می‌رسد.

سیدرضا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ابنیه و موتورخانه زیرزمینی میدان ۱۲ محرم شهرکرد مربوط به حداقل ۵۰ سال پیش است و از لحاظ ایمنی نیروهایی که کار تأسیسات چاه و پمپاژ موتورخانه‌های میدان را انجام می‌دادند در خطر بودند زیرا بسیار خطرساز بو و موتورخانه در حال ریزش بود.

وی ادامه داد: حداقل هفته‌ای یک یا دو مرتبه تمام موتورخانه‌های میادین تابلوی برق، موتور پمپ انبارها تعمیر و سرویس می‌شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تصریح کرد: با توجه به فرسودگی ابنیه میدان در حدود سال ۹۲ حوض‌های اطراف میدان دیگر آب را نگه نمی‌داشت که در این راستا داخل آنها خاک ریخته شد و گل کاری شدند زیرا قابل تعمیر و بازسازی نبودند و مکش و رانش در حوض بالایی زیر کوزه‌ها انجام نمی‌شد.

وی عنوان کرد: مدتی به این صورت انجام شد، اما یکباره چاه خراب شد و هر لحظه امکان داشت نیروهایی که داخل موتورخانه فعالیت می‌کنند دچار حادثه شوند البته راه ورودی این موتورخانه نیز غیر استاندارد بود.

هاشمی اضافه کرد: المان و ابنیه داخل میدان در خور و قابل نگهداری نبود و آب از حاشیه سنگ‌هایی که از هم باز شده بود در خیابان جاری می‌شد و صحنه جالبی را شاهد نبویدم به این خاطر جمع آوری میدان در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هر تعمیری در موتورخانه نیاز به جمع آوری میدان داشت زیرا موتورخانه با سطح زمین حدود پنچ متر اختلاف ارتفاع داشت پس ناچار به برداشتن میدان بودیم تا موتورخانه از نو بازسازی شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: با نظر کارشناسی مقرر شد میدان با یک المان جدید بازسازی شود.

وی تاکید کرد: از بهمن ماه سال گذشته این اقدام آغاز شده و دو موتورخانه احداث شد که یک مورد برای آبنما و یک سازه موتورخانه صرفاً روی چاه قدیمی است.

هاشمی ادامه داد: تأسیسات شرکت آبفا که یک لوله بسیار فرسوده بود و از میدان می‌گذشت با همکاری آبفا جمع آوری شد و مسیرش تغییر داده شد همچنین خطوط انتقال آب چاه ۱۲ محرم جنوبی که زیردست مخابرات است نیز از حاشیه میدان عبور داده ایم.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای این میدان هزینه شد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز در سال جاری برای میدان ۱۲ محرم، ردیف و بودجه شورای شهر دارد که برای بازسازی و ساخت المان شامل حوض، آبنما، معبر و باغچه‌های گل اطراف آن در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد عنوان کرد: فراخوان طراحی المان داده شد که هیچ طرحی مورد تأیید قرار نگرفت و در نهایت از شرکت مشاور در سازمان فرهنگی شهرداری استفاده شد، اما به دلیل این که طراحی از توان سازمان و حوزه معاونت عمرانی به دلیل مبالغ پیمان و کمبود وقت خارج بود، موضوع به سازمان سیما و منظر واگذار شد تا به صورت امانی پیمانی نسبت به ساخت المان میدان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله روبنایی هستیم و تلاش می‌کنیم تا پایان مرداد ماه امسال به بهره برداری برسد.

کد خبر 500457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.