واکسن‌های موجود تنها برای تزریق دوز دوم کافی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند کند واکسیناسیون در کشور و در تمام استان‌ها وجود دارد، چرا که در حال حاضر تعداد واکسنی که در اختیار داریم تنها برای تزریق دوز دوم کافی است و با واکسن‌های موجود در حال تکمیل دوز دوم واکسیناسیون افراد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در جمع خبرنگاران در خصوص روند واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: روند کند واکسیناسیون در کشور و در تمام استان‌ها ادامه دارد، چرا که در حال حاضر تعداد واکسنی که در اختیار داریم تنها برای تزریق دوز دوم کافی است و با واکسن‌های موجود در حال تکمیل دوز دوم واکسیناسیون افراد هستیم.

وی با بیان این که محموله جدید واکسن به زودی به کشور می‌رسد، ادامه داد: در حال حاضر شروع تزریق دوز اول واکسن تا آخر این هفته امکان پذیر نیست، اما باز هم امیدواریم از هفته آینده تزریق دوز اول واکسن گروه‌های هدف جدید را با برنامه‌ریزی‌های که در حال انجام است، شروع کنیم.

آغاز فاز سوم کارآزمایی واکسن کووبرکت در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شروع فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووبرکت در استان اصفهان، تصریح کرد: استان اصفهان در فاز سوم کارآزمایی واکسن تولید داخل کووبرکت مشارکت خواهد کرد و احتمالاً در این هفته با تکمیل و بررسی مدارک لازم علمی توسط گروه ناظر، اقدامات لازم جهت شروع فاز سوم واکسن کووبرکت در استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که با اضافه شدن واکسن تولید داخل، استفاده از واکسن‌های خارجی متوقف نمی‌شود، افزود: تولید واکسن ایرانی در حدی نیست که تمام نیاز کشور را پوشش دهد، بنابراین با ورود واکسن‌های داخلی به چرخه واکسیناسیون استفاده از واکسن‌های خارجی قطع نخواهد شد البته تا پایان سال تولید واکسن‌های داخلی به حد مورد نیاز خواهد رسید.

شرایط اصفهان شکننده است و موافق سفرهای انتخاباتی نیستیم

چنگیز در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روند انتخابات گفت: همراه داشتن ماسک، الکل و خودکار شخصی در روز انتخابات ۱۴۰۰، لازم است و افراد بهتر است زمان رأی دادن خود را صبح انجام دهند، چرا که احتمالاً در ساعات ظهر و بعدازظهر شعب اخذ رأی شلوغ‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که امسال اکثر شعب اخذ رأی در فضای باز پیش‌بینی شده است، گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای روز انتخابات به همه شعب اخذ رأی اعلام شده و افراد برای شرکت در انتخابات دغدغه و نگرانی از نظر رعایت نکات بهداشتی نداشته باشند، تیم‌های سیار بر تمام شعب نظارت جدی و کاملی خواهند داشت و تعداد شعب اخذ رأی امسال بیشتر از قبل و ساعت رأی‌گیری نیز طولانی‌تر شده، اما کسانی که دغدغه دارند، در ساعات ابتدایی روز برای رأی دادن مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ابراز نگرانی از تجمعات قبل از انتخابات و شیوع کرونا به دلیل این تجمعات، اظهار کرد: نگرانی ما برای روز رأی گیری نیست، بلکه نگرانی از تجمعات قبل از انتخابات است و در این خصوص با مشورت ستاد کرونا استان سفرهای انتخاباتی به اصفهان لغو شده و اعلام کردیم استان در شرایط شکننده‌ای قرار دارد. در مورد مثبت شدن تست‌ها همچنان حدود ۳۰ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است، بنابراین موافق سفرهای انتخاباتی نیستیم.

کد خبر 500419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.