بزرگترین نقاشان جهان کدامند؟ + سبک و آثار هنری

بزرگترین نقاشان جهان شامل هارمنس رمبرانت، میکل‌آنژ، ویلیام ترنر، لئوناردو داوینچی، وینسنت ونگوگ، کلود مونه، پیکاسو و ماری کاسات هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نام‌آوران و بزرگان در هر حرفه و هنری که باشند، همیشه آثارشان ماندگار و راه و روش‌شان سرلوحه آیندگان است. در ادامه شما را با بزرگترین نقاشان و تصویرسازان جهان آشنا می‌کنیم:

هارمنس رمبرانت، نقاش نور و سایه‌ها

هارمنس رمبرانت، نقاش بزرگ هلندی است که نقاشی را به وسیله‌ای برای کنکاش در حالت روانی انسان تبدیل کرد. او یکی از چهره‌های طلایی دوران باروک در اروپا محسوب می‌شود زیرا هیچ هنرمندی به اندازه او آثار خود را وقف پی بردن به حالات درونی انسان نکرد.

هارمنس رمبرانت را می‌توان نقاش نور و سایه‌ها نامید. نورپردازی رمبرانت یکی از انواع نورپردازی محسوب می‌شود که در عکاسی هم مورد توجه است. این روش نورپردازی از آثار نقاشی این هنرمند هلندی برگرفته شده است که در قرن ۱۹ مطرح شد و اکنون برای عکس‌های هالف شولدر و عکس‌های مد به کار می‌رود.

میکل‌آنژ، خداوندگار هنر

میکل آنژ، مجسمه ساز و نقاش بزرگ ایتالیایی است که بدون شک یکی از الهام بخش‌ترین و با استعدادترین هنرمندان جهان به شمار می‌رود. او یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ بود که قبل و پس از مرگ خود به یک اندازه شهرت و اعتبار داشت.

لقب این هنرمند بزرگ جهان، "ای دیوینو" (Il Divino) به معنای "خداوندگار" بود که نشان می‌دهد او تا چه اندازه محبوب بوده و آثارش تا چه اندازه اهمیت داشته است. اگرچه اکنون تعداد کمی از نقاشی‌های میکل‌آنژ باقی مانده است، اما می‌توان گفت که هنوز هم نقاشی‌های او از جمله بهترین نقاشی‌های جهان محسوب می‌شود. توانایی او در ترسیم نقاشی‌های دیواری تحسین برانگیز است.

یکی از زیباترین آثار میکل آنژ را می‌توان در سقف کلیسای سیستین مشاهده کرد.

لئوناردو داوینچی، خالق مونا لیزا

لئوناردو داوینچی، هنرمند ایتالیایی، طراح، نقاش و مهندس نابغه بود که با خلاقیت، بینش و عشق زیادی که به کار خود داشت، آثاری را خلق کرد که نظیر آنها را هنوز هم در جایی نمی‌توان یافت. موضوع قابل توجه این که که داوینچی تحصیلات مدرسه‌ای نداشت، اما ذهن خلاق و استعداد فوق العاده ای در وجودش شکوفا شده بود که موجب شد تا مونا لیزا، معروف‌ترین اثر هنری عصر رنسانس را به تصویر بکشد.

ویلیام ترنر، نقاش رمانتیک بریتانیایی

ویلیام ترنر، طراح و آبرنگ کار بریتانیایی و یک نقاش جهانی با سبک هنری رومانیک است که با عنوان رنگ آمیزی و مناظر تخیلی و آشفته دریایی شناخته شده است. او همیشه سعی داشت در کارهای خود از سبک واقع گرایانه استفاده کند که در آن زمان هنوز سابقه‌ای نداشت. ترنر از طریق نقاشی با آبرنگ، نقاشی با رنگ روغن، نور، رنگ و براش، این سبک را تجربه و ارائه کرد.

وینسنت ونگوگ؛ تأثیرگذارترین نقاش غرب

وینسنت ونگوگ، یک نقاش پست امپرسیونیسم هلندی بود که اغلب به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان در هنر غربی شناخته می‌شود. نقاشی‌های استادانه او در اوایل قرن بیستم، به علت ترسیم زیبا و هنرمندانه، باعث شد جوایز ارزشمندی را از آن خود کند. سبک هنری ونگوگ متشکل از خودنگاره‌ها، پرتره‌ها،، مناظر، طبیعت بی‌جان، سروها، مزارع گندم و گل‌های آفتابگردان است.

کلود مونه، معروف‌ترین نقاش جنبش بیان

کلود مونه، یکی از نقاشان معروف جنبش بیان درک افراد از طبیعت، به خصوص مناظر است. در زمان او کپی کردن از شاهکارهای قدیمی بسیار رایج بود، اما کلود مونه به نقاشی از مناظر اطراف خود تمایل داشت. او اثر نور در مناظر آزاد را با ضربات سریع قلم نشان می‌داد که همین سبک بعدها به سبک امپرسیونیسم معروف شد.

ماری کاسات، هنرمند معروف آمریکایی

ماری کاسات، هنرمند آمریکایی از جمله معدود نقاشان زن قرن نوزدهم محسوب می‌شود که در آثار خود به طور ویژه‌ای به زنان پرداخته و همین موضوع موجب شده است تا او جایگاه ارزشمندی را برای خود در تاریخ هنر رقم بزند.

نقاشی‌های هنرمندانه این هنرمند که حتی طبیعی‌ترین لحظات مادر بودن را نشان می‌دهد در زمان خود انقلابی در هنر نقاشی به پا کرد. او با استفاده از قلم‌موهای نرم و رنگ‌های درخشان مرزهای هنر را شکست و در نقاشی‌های خود رابطه عاشقانه مادر و کودک را به زیبایی هر چه تمام به تصویر کشید.

پیکاسو، نابغه هنر مدرن

پابلو پیکاسو، نابغه اسپانیایی، به عنوان یکی دیگر از هنرمندان اثر گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او در سبک‌های مختلفی نقاشی می‌کرد و در راه اندازی سبک کوبیسم نیز نقش بسزایی داشت. به همین دلیل اهالی هنر پیکاسو را بیشتر با آثار کوبیسم می‌شناسند. از معروف‌ترین آثار پیکاسو می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد.

فریدا کالو، بانوی مشهور تاریخ هنر

فریدا کالو، یکی از مشهورترین زنان نامدار تاریخ هنر و یک نقاش مکزیکی است که به خاطر کشیدن پرتره‌های بسیار زیبا مشهور شد. بسیاری از آثار او خودنگاره یا سلف پرتره است. علاوه بر نقاشی‌های بی نظیر، زندگی دردآور و پر فراز و نشیب فریدا کالو نیز در محبوبیت او تأثیر زیادی داشت.

کد خبر 500326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.