بغض کاپیتان در کنفرانس خبری ترکید!

سرخیو راموس کاپیتان تیم رئال مادرید با چشمانی اشک‌بار، در یک کنفرانس خبری با هواداران این باشگاه به شکل غریبانه‌ای خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه رئال مادرید به صورت رسمی اعلام کرد سرخیو راموس، مدافع مستحکم و کاپیتان این تیم، پس از ۱۶ سال و کسب عناوین مختلف و رقم زدن روزهای تلخ و شیرین فراوان، اردوگاه لوس بلانکوس را ترک خواهد کرد.

این باشگاه اسپانیایی برای همین منظور یک کنفرانس خبری برای خداحافظی ترتیب داد تا راموس حرف‌های خودش را بزند و با همه خدا حافظی کند. البته ابتدا فلورنیتو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید پشت میکروفن آمد.

پرز گفت: "امروز یک زمان پر از احساسات برای من است، امروز روز آسانی نیست، همه‌ی عشق و علاقه من به راموس است. این یک کار بسیار احساسی برای همه مادریدی‌ها، از جمله من است. امروز روز آسانی نیست. من هیچ وقت ۸ سپتامبر را فراموش نمی‌کنم که ۱۶ سال پیش، او به اینجا آمد."

وی اضافه کرد: "سرخیوی عزیز، ۱۶ سال گذشته است و تو یک زندگی شگفت انگیز را دنبال کردی. من خیلی افتخار می‌کنم، تو یک مرجع و یکی از افسانه‌های رئال مادرید هستی. تو یک کاپیتان نمادین بودی. از همه‌ی کارهایی که برای این باشگاه انجام دادید متشکرم، از هر آنچه برای این پیراهن گذاشتید، ممنونم."

رئیس رئال مادرید در پایان خاطر نشان کرد: "امروز همه‌ی مادریدیستا و به ویژه من، از شما برای افزایش افسانه و تاریخ رئال مادرید متشکریم، امروز روز آسانی نیست، شما برای من بسیار خاص بوده اید، این خانه شما است، از سرخیوی عزیز متشکرم. شما مرد "دسیما" هستید برای همیشه، کاپیتان راموس."
(اشاره به قهرمانی دراماتیک مقابل آتلتیکو در فینال لیگ قهرمانان اروپا در لبسون پرتغال)

راموس هم این در کنفرانس با بغض پشت میکروفن آمد و گفت: "من می‌خواهم از رئیس، مربیان، هم تیمی‌هایم و کارکنان باشگاه تشکر کنم، من سال‌ها اینجا هستم، به لطف رئال مادرید همیشه انگیزه داشته ام، رئال مادرید همیشه در قلب من خواهد بود."

وی ادامه داد: "دوست داشتم در ورزشگاه با هواداران رئال مادرید خداحافظی کنم. من ۲۲ عنوان در اینجا کسب کردم اما من متوقف نخواهم شد، من به کارم ادامه خواهم داد و عناوین دیگری را کسب خواهم کرد، اما به رئال مادرید برمی‌گردم مطمئن هستم که هیچ چیز تمام نشده است، از همه شما متشکرم. دیر یا زود به اینجا برمیگردم. این بیشتر به معنی است که به زودی شما را ملاقات می‌کنم، نه اینکه شبیه به یک خداحافظی."

کاپیتان رئال درحالی که چشمانش اشک‌بار بود اظهار داشت: "این یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی من است، من با پدرم آمدم، وقتی آمدم کودک بودم و امروز یک خانواده فوق العاده دارم، می‌خواهم از شما تشکر کنم.
۲۲ عنوان با تلاش، کار و فداکاری زیاد، یک فصل عالی رو به پایان است و هیچ چیز مانند آنچه در اینجا زندگی کردم نخواهد بود."

سپس امیلیانو بوتراگوئنو مدیر روابط عمومی باشگاه رئال مادرید در کنفرانس بیان داشت: "امروز یک روز ویژه برای مادریدیستا است، شما (راموس) به یکی از افسانه‌های بزرگ ما تبدیل شده اید. ما شما را برای همه آنچه به این پیراهن و این سپر، داده اید تشکرمان را ابراز می‌داریم. ما افتخار می‌کنیم که کاپیتانی مثل شما داشته ایم."

راموس مجدد به صحبت‌هایش ادامه داد: "من می‌خواهم تشکر کنم از رسانه‌هایی که این ۱۶ سال من را همراهی کرده اند. من اینجا هستم تا خودم را در معرض انواع سوالات قرار دهم و می‌خواهم همه چیزهایی را که ایجاد شده روشن کنم."

اسطوره رئال افزود: "اولین انتخاب من ماندن بود. من پیشنهادی به مدت یک سال با کاهش حقوق را دریافت کردم. پول مشکلی نداشت، من یک قرارداد دو ساله برای خودم و خانواده ام می‌خواستم. من اصرار کردم، این در مورد پول نبود و سپس باشگاه به من گفت پیشنهادی وجود ندارد. من این پیشنهاد را با حقوق کمتری پذیرفتم و سپس رئال مادرید به من گفت دیگر پیشنهادی وجود ندارد. در مذاکرات اخیر گفتم پیشنهاد یک ساله با حقوق کمتر را قبول می‌کنم و آن‌ها به من گفتند که دیگر پیشنهادی وجود ندارد زیرا تاریخ مذاکرات منقضی شده است. مطمئن باشید من برای امضا دوباره به رئال مادرید برمی گردم، این مرحله شگفت انگیزترین مرحله زندگی من بود."

راموس خاطر نشان کرد: "من هم دوست دارم دیگران از من تعریف کنند، اما اگر مجبور باشم یک کلمه را انتخاب کنم که توصیفم کند، این خلوص (منظورش خاکی بودن) است. اینگونه می‌خواهم دیگران از من یاد کنند. من هیچ نوع تقابلی نمی‌خواهم، دوست دارم حقیقت را بگویم. من چیزهای خوب را حفظ خواهم کرد. بازیکنان باید در زمین صحبت و مبارزه کنند، من همیشه چنین بازیکنی بوده ام. حتی با مصدومیت. ما فصل گذشته با تلاش زیاد قهرمان لیگ شدیم و در نتیجه این باشگاه به من پیشنهاد تمدید داد، زیرا Covid-19 طولانی شد. در ماه‌های اخیر، باشگاه پیشنهادی یک ساله و با کاهش حقوق به من ارائه داد. پول هرگز مسئله نبوده است."

این بازیکن بیان داشت: "به دلیل شرایط کرونا، شرایط از هر دو طرف نابرابر بوده است. تصمیمی باید گرفته می‌شد، اما هرگز به من نگفتند "تاریخ انقضا" این پیشنهاد است. من به آن احترام می‌گذارم اما تعجب کردم. بعضی اوقات می‌گفتم که راموس و رئال مادرید یک ازدواج کامل است. این شرایط زندگی است. شما باید سعی کنید شادی را در تیم دیگری پیدا کنید و در بالاترین سطح ادامه دهید. من دوست داشتم در زمین بازی خداحافظی کنم اما آنچه باشگاه برای من انجام داده است نمی‌تواند با عناوینی که کسب کردم و خانواده ام سازگار باشد، شرایط Covid شرایط را محدود می‌کند، اما من با این محبت هم احساس خوبی دارم."

راموس سپس گفت: "دیگر هرگز کار متفاوتی انجام نمی‌دهم. وقتی سرخیو راموس را می خرید، "خودم" خواهم بود. رابطه‌ام با رئیس (پرز) خارق العاده است. مانند پدر و پسر. او مردی است که مرا به رئال مادرید آورده است. من قصد ندارم چیزی را علیه او اعلام کنم، عشق را حفظ خواهم کرد. آنچه که من با رئیس صحبت کردم در جلسات خصوصی است که می‌خواهم خصوصی‌بودن آن را حفظ کنم. این موضوع یک هفته پیش از طریق نماینده من، به من اطلاع داده شد و ما متعجب شدیم زیرا هرگز به ما نگفته بودند که اولتیماتومی وجود دارد."

کاپیتان رئال بیان داشت: "هیچ تقابلی وجود ندارد، من در کنار خانواده رئال می مانم، این خانه من است و همیشه در قلب من خواهد بود. این باشگاه البته اولویت‌های خود را دارد. هیچ بازیکنی نیست که بالاتر از باشگاه باشد. من نمی دانم باشگاه چه اولویت‌هایی برای آینده دارد، این در توان من نیست. ما به هیچ جدایی‌ای فکر نکرده بودیم. از ژانویه، من وارد مارکت (بازار نقل و انتقالات) شدم، تماس‌های دیگری از طرف باشگاه‌های دیگر انجام شد، اما ما در نظر نداشتیم رئال مادرید را ترک کنیم. از این به بعد به دنبال گزینه خوبی برای من خواهیم بود.

این بازیکن در خصوص تیم آینده‌اش اظهار کرد: من به گزینه‌ی سویا فکر نمی‌کنم و آن‌ها نیز به من فکر نمی‌کنند. رفتن به بارسلونا؟ مطمئن باشید راموس را در پیراهن بارسا هرگز نخواهد دید. من نمی دانم رئیس چه نظری در خصوص رفتن من دارد. من نمی‌توانم جواب شما را بدهم اگر من رئیس بودم، این واقعیتی است که برای این لحظه، نمی‌توانم پاسخ دهم. تردیدهایی بوده، و البته پاسخ‌هایی هم بوده، اما در یک حوزه خصوصی با رئیس صحبت کردم و من می‌خواهم آنها را خصوصی نگه دارم. من به آنچه که از آن لذت برده و این یک رویداد که احساسی بوده است، افتخار می‌کنم."

راموس در خصوص زیدان و رئال بدون خودش هم گفت: "مسئله زیدان چیزی است که من نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم، زیزو نظر خود را می‌گوید. من ١۶ ساله اینجا هستم و به اشک‌هایی که همیشه اینجا ریختم افتخار می‌کنم. من می‌خواستم ادامه دهم تا زمانی که مجبور شدم این حرف را بزنم، من می‌فهمم که هیچ کس بالاتر از باشگاه نیست. می‌توانم بگویم که من با خانواده ام آمده ام و با خانواده ام می‌روم. ما همیشه متحد خواهیم بود."

اسطوره رئال خاطر نشان کرد: "باشگاه راهش را بدون من هم ادامه می‌دهد و هیچ چیز بالاتر از باشگاه نیست. ماه‌های سختی بود، تمام شادی وقتی است که من به میدان می‌روم، من دوست داشتم سال‌های بیشتری اینجا باشم، آن آرامشی را که دیگران داشته اند، من هم داشتم. مادرید خانه و زندگی و مدرسه‌ی من است، و همیشه خانه‌ی من خواهد بود. بعداً می‌بینید، راموس برمی گردد. هیچ کس شک نداشته باشد.

راموس در خصوص سرمربی جدید رئال و زیدان و همچنین انریکه هم گفت: "من با آنچلوتی رابطه و دوستی بسیار خوبی دارم. به او زنگ زدم تا هدایت تیم را به او تبریک بگویم. دیگر هیچ صحبتی نکردیم. من علاقه زیادی به او دارم. با زیدان هم بهترین تاریخ‌سازی را داشتیم و عاشق کارش هستم. هرچیز که با او تجربه کردم دوستش دارم و مثل خانواده هستیم. من تصمیم لوئیز انریکه را درک می‌کنم که مرا به یورو نبرد، سعی می‌کنم دوباره نماینده تیم ملی باشم. من ناراحتم که نمی‌توانم در یورو باشم و برای اینکه در بهترین سطح خود باشم، می جنگم.

وی در پایان این کنفرانس طولانی در خصوص آینده‌اش هیچ صحبتی نکرد: "امروز، روزی نیست که درباره آینده صحبت کنیم، وقتی خبرهایی شد، اولین نفر خواهم بود که در مورد آن به شما (رسانه‌ها) می گویم. نمی دانم به اسپانیا برمی گردم یا نه، نمی دانم به کدام تیم می‌روم. ما این موضوع را بررسی نکرده ایم. تنها تفاوت این است که من قراداد ۲ ساله با رئال می‌خواستم و باشگاه به من ۱ ساله پیشنهاد داد. هیچ وقت چیز دیگری نبود. نگفتند که تاریخ انقضا وجود دارد.

کد خبر 500310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.