کاهش ۲۴ درصد برداشت جو در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: کار برداشت محصول جو از سطح ۳۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است که پیش‌بینی برداشت ۱۳ هزار و ۱۴۰ تن جو داریم که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حیدر علی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز برداشت محصول در گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت محصول جو در الگوی کشت و نقش آن در جیره غذایی دام سطح کشت جو در این شهرستان پنج هزار و ۶۳۰ هکتار از اراضی است که در سال زراعی جاری به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای این محصول رها شد.

وی افزود: کار برداشت محصول جو در این شهرستان در سطح هزار و ۸۰ هکتار به صورت خسیل جو (علوفه سبز جو) و سه هزار ۶۵۰ هکتار به روش مکانیزه آغاز شده است که پیش‌بینی برداشت ۱۳ هزار و ۱۴۰ تن جو داریم.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان افزود: برای برداشت محصول جو به صورت مکانیزه دو کمباین در داخل، و ۱۲ کمباین از خارج شهرستان تأمین شده است.

گل‌محمدی با بیان اینکه در سال زراعی جاری محصول جو از ارقام بهرخ، مهتاب، ارمغان، نیک و فجر ۳۰ متناسب با آب و هوای شهرستان کشت شد، گفت: میانگین تولید این محصول در اراضی مستعد این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: شهرستان گلپایگان ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که تنها ۲۰ هزار هکتار آن کشت می‌شود و ۱۰ هکتار به دلیل کم آبی بلااستفاده مانده است.

کد خبر 500267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.