طرح‌های فصلی باعث ترغیب به مطالعه می شود

یک کتابفروش گفت: بارها پیش آمده که مردم برای خرید می‌آیند و چون در این فضا قرار می‌گیرند حتی کتاب‌هایی که عضو طرح فصلی نیست را هم تهیه می‌کنند و این امر خود از نظر تبلیغ کتاب و ترغیب به مطالعه فوق‌العاده مؤثر است. در ایامی که طرح فصلی فروش کتاب برگزار می‌شود مردم بیشتر به خرید کتاب ترغیب می‌شوند.

احمد رضائیان شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اظهار کرد: رغبت مردم نسبت به این طرح‌ها زیاد بوده و در بین مخاطبان مقبولیت دارد. در مدت زمان برگزاری طرح، هم بحث خرید و فرش و هم موضوع استقبال مردم نسبت به تازه‌های نشر خود را نشان می‌هد.

وی افزود: بارها پیش آمده که مردم برای خرید می‌آیند و چون در این فضا قرار می‌گیرند حتی کتاب‌هایی که عضو طرح نیست را هم تهیه می‌کنند و این امر خود از نظر بحث تبلیغ کتاب و ترغیب به مطالعه فوق‌العاده مؤثر است. در ایامی که طرح فصلی فروش کتاب برگزار می‌شود مردم بیشتر ترغیب به خرید کتاب می‌شوند.

مدیر کتابفروشی «پاتوق کتاب اصفهان» در ادامه اضافه کرد: برخی مخاطبانی که برای بار اول در طرح شرکت می‌کنند و با آن آشنا می‌شوند در طول سال به طور مستمر پیگیر زمان برگزاری طرح هستند تا بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

رضائیان شریف تصریح کرد: اگر تدبیری اندیشه شود تا طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها بیشتر از چهار بار در طول سال و به طور مداوم برگزار شود، بهتر و مؤثرتر خواهد بود. مدت زمان یک هفته‌ای آن مناسب است و اگر تعداد روزهای آن افزایش پیدا کند از تب و تاب مخاطبان کاسته خواهد شد.

کد خبر 500197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.