ابرپروژه شهید سلیمانی کاهش حجم ترافیک شرق اصفهان را به دنبال داشت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: اجرای ابرپروژه شهید سلیمانی موجب شده تا یکی از نقاط گلوگاهی آلودگی هوای شهر اصفهان، از این منطقه حذف شود و این تقاطع نقش بسیار موثری بر کاهش حجم ترافیک دارد.

مسعود بنده خدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی، از نظر طول و نوع، پروژه‌ای منحصر به فرد و شاید بزرگترین پروژه تقاطع غیر همسطحی است که در شهر اصفهان احداث شده است.

وی افزود: این پروژه اثرات ترافیکی فوق‌العاده زیادی دارد و می‌توان گفت مؤثرترین تقاطع غیر همسطح بوده که تا به حال در اصفهان احداث شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: درصد و حجم ترافیک سنگینی که از شرق وارد شهر اصفهان و به خصوص منطقه خوراسگان و تقاطع غیر همسطح ارغوانیه می‌شد با احداث این تقاطع کاهش چشمگیری داشته است.

بنده خدا ادامه داد: این تقاطع چند سطحی ترافیک سنگین را به نوعی از ترافیک سبک داخل شهری مجزا می‌کند و موجب شده درصد زیادی از تصادفات درون شهری کاهش یابد.

وی با اشاره به آلودگی هوای کلانشهر اصفهان، اضافه کرد: احداث این پروژه موجب شده تا یکی از نقاط گلوگاهی آلودگی هوای شهر در این منطقه حذف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی در نقطه صفر رینگ چهارم قرار دارد بر این اساس با ادامه آزادسازی در محور جاده خاتون آباد به سمت تقاطع آفتاب از ضلع شمالی شاهد کاهش حجم ترافیک در شمال شرقی اصفهان خواهیم بود.

کد خبر 500165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.