چین خواهان لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز شنبه در اظهارات خود در کنفرانس جهانی خلع سلاح‌های اتمی که به ابتکار سازمان ملل متحد و به صورت مجازی برگزار می‌شود خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

به گزارش ایمنا به نقل از "نیوز ویک"، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ادعا می‌کند خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای ایران یا برجام است. کشورهایی چون انگیس، آلمان، فرانسه روسیه، چین و اتحادیه اروپا همچنان از این توافق حمایت می‌کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ایران وضع کرد.

با وجود این تحریم‌ها، ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد و تنها پس از ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه خود، این تعهدات را به تدریج کم کرد.

وزیر امور خارجه چین از آمریکا خواست موضع خود در مقابل ایران را تغییر دهد. وی گفت: اقدامات یک جانبه و زورگویانه آمریکا دلیل اصلی و پایه مسائل کنونی است.

وانگ یی تاکید کرد: برای بازگشت به قرارداد (برجام)، لغو تحریم‌های ایران یک اقدام طبیعی است.

چین پیش از این نیز از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرده و اعلام کرده بود که "آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد و تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند. "

منبع: ایرنا
 

کد خبر 500116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.