آغاز حمله‌های وحشتناک گاندوها در سیستان و بلوچستان

گاندوها در جنوب سیستان و بلوچستان به علت تخم ریزی و فصل زاد و ولد در حالت تهاجمی قرار گرفته و خطر جدی برای کودکان به شمار می‌روند.

به گزارش ایمنا، این ایام فصل زاد و ولد گاندوهاست، تمساح‌های پوزه‌کوتاه ایرانی که در جنوب سیستان و بلوچستان زیست می‌کنند، سازمان محیط زیست هشدار داده است گاندوها هرچند ذاتاً خجالتی و گوشه‌گیر هستند، اما در فصل زاد و ولد و تخم‌ریزی برای دفاع از تخم‌های خود در حالت تهاجمی قرار می‌گیرند و احتمال تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته وجود دارد.

محافظت کامل از گاندوها توسط محیط زیست انجام نمی‌شود و گاندوهای سرگردان در پی تنش آبی بعضاً به محل "هوتگ‌ها" در اطراف روستاها می‌روند و این امر حوادثی مانند حمله گاندو به "حوا رئیسی، ذکریا چرخ و امیرحمزه" را که هر سه در سال‌های گذشته کنار هوتگ‌ها و هنگام بازی کردن اتفاق افتاده است، در پی دارد.

تهدید ۴۰ گاندو کودکان سیستان و بلوچستان

شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفته است ۱۵ مجتمع آبرسانی را در دست اجرا دارد و در یک سال گذشته ۳۰۰ روستا را آبرسانی کرده است؛ با این حال همچنان به ۲۵۰ هزار نفر به روش سقایی آب می‌رساند و امسال تابستان تنش آبی فراگیری را تجربه می‌کند و احتمال افزایش روستاهای بی‌آب وجود دارد.

شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان هم که مدیریت سدها و منابع آبی این استان را عهده‌دار است هشدار داده است تابستان امسال سیستان و بلوچستان تنش آبی فراگیری را تجربه می‌کند، چرا که ذخیره سدها نصف شده است.

منبع: رکنا

کد خبر 500060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.