حضور بیش از ۶۰ کتاب فروشی اصفهان در طرح "بهارانه کتاب"

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ۶۰ کتابفروشی در طرح "بهارانه کتاب"ثبت‌نام کرده‌اند که از نظر تعداد پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم قرار دارد. تخفیف‌های در نظر گرفته برای طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز برای استقبال مردم مؤثر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت برگزاری طرح بهارانه ۱۴۰۰ گفت: اجرای این طرح‌ها از سال‌های قبل تاک نون هم یک فرهنگ‌سازی و هم یک ضرورت در توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی بوده و اصلی است که امیدواریم در سال‌های آتی نیز اجرا شود.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۶۰ کتابفروشی ثبت‌نام کرده‌اند و از نظر تعداد کتابفروشی‌ها بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم قرار داریم. تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز برای استقبال مردم مؤثر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه حضور کتابفروشی‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: پیش‌بینی خرید آنلاین امکان خوبی است که طی سال‌های گذشته مهیا شده و افرادی که امکان حضور در کتابفروشی‌ها را ندارند، می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شود.

معتمدی عرضه کتاب‌های حوزه‌های مختلف در این طرح‌ها را خوب و مناسب دانست و تصریح کرد: گستره کتاب‌های طرح نیز کامل شده و کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوانان و دانشگاهی را شامل می‌شود، اما کتاب‌های کمک آموزشی که شابک ندارد مشمول طرح نمی‌شود و امیدواریم با ثبت شابک، کتاب‌های حوزه کمک آموزشی نیز به مرور در این طرح قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه "امیدواریم این طرح بتواند فرهنگ مطالعه و سرانه کتابخوانی را در کشور افزایش دهد"، گفت: از سوی دیگر تأمین کتاب‌های مورد نیاز مخاطب از جمله اهداف طرح است که طی این سال‌ها انجام شده است، اما امیدواریم ارتباطی بین فعالان نشر و کتابفروشی‌ها برقرار شود تا کتاب‌هایی که موجودی آن‌ها تمام شده احصا شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، از جمله مزایا و ویژگی‌های این طرح برقراری ارتباط بدنه صنعت نشر با مخاطبان است تا آثار و کتاب‌های مورد نیاز مردم تولید یا تجدید چاپ شود؛ این باعث می‌شود طرح‌های فصلی فروش کتاب اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.

معتمدی با اشاره به نقش مؤثر کتابفروشان گفت: طرح‌های کتابفروشی‌ها امکان خوبی در سطح جامعه به شمار می‌رود. در واقع هم بازار نشر را تقویت می‌کند و هم حلقه بین صنعت نشر و مردم است، در نتیجه هرچه کتابفروشان تقویت شوند حوزه چاپ و نشر نیز تقویت می‌شود، چراکه همه دست‌اندرکاران این حوزه به شکل زنجیره بهم متصل هستند.

کد خبر 499944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.