کامبوج صفر- ایران ۱۰/ خط و نشان یوزها برای عراق

تیم ملی ایران با پیروزی پر گل برابر کامبوج حالا با روحیه ای بهتر به مصاف عراق می رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۹ به وقت ایران تیم‌های ایران و کامبوج به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۱۰ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

دور گروهی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (منطقه آسیا)

دیدار تیم‌های کامبوج و ایران

ورزشگاه: خلیفه (بحرین)

گل‌ها: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۱۶، پنالتی)، شجاع خلیل زاده (دقیقه ۲۳)، مهدی طارمی (دقیقه ۲۷)، سور روتانا (دقیقه ۳۳، گل به خودی)، میلاد محمدی (دقیقه ۵۸)، مرتضی پورعلی گنجی (دقیقه ۶۳)، کریم انصاری فرد (دقیقه ۷۷)، کاوه رضایی (دقایق ۸۰ و ۸۶)، مهدی قایدی (دقیقه ۸۴) برای ایران

اخطار: کئو سوکسلا (دقیقه ۴۴)، اوک سوان (دقیقه ۹۰) از کامبوج

کامبوج: کئو سوکسلا، کن چانسوفک، سوی ویسال، تس سامبات (۵۲- بن چانتاچریلیم پیسوف، سینگ چانته (۷۸- ست روسیبسوکومفک کوچ (۴۶- کوچ دانی)، سوس سوهانا، سوکفنگ کئو (۴۶- مت نورون)، سور روتانا (۶۲- اوک سوان)، چنگ منگ

سرمربی: هیروسه

ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده (۴۶- مجید حسینی)، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت‌الهی، احمد نورالهی (۴۶- میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش (۶۸- کاوه رضایی)، علی قلی‌زاده (۵۶- مهدی قایدی)، سامان قدوس و مهدی طارمی (۴۶- کریم انصاری فرد)

سرمربی: اسوکوچیچ

داور: کیم جونگ هیوک (کره جنوبی)

شرح بازی:

تیم ملی ایران در حالی به مصاف کامبوج می‌رفت که از قبل از هم انتظار یک بازی یک طرفه و برد پر گل می‌رفت. ایران که با ترکیب بازیکنان کمتر بازی کرده خود به مصاف کامبوج رفته بود در یک ربع اول برابر کامبوجی که فراتر از انتظار بازی می‌کرد غافلگیر شدند اما پس از گل اول در دقیقه ۱۶ شیرازه این تیم از هم پاشید و در نیمه نخست ۳ بار دیگر دروازه این تیم باز شد تا ذخیره‌های ایران کار کامبوج را در یک نیمه یک سره کنند.

در نیمه دوم اسکوچیچ با بیرون کشیدن چند بازیکن دیگر، سعی کرد به بازیکنان ذخیره بیشتری بازی دهد و در این بین ۶ گل دیگر هم توسط ایران به ثمر رسید تا در روزی که ایران کاملاً سرحال نشان داد با ۱۰ گل به پیروزی برسد و با روحیه ای بالا در دیدار حساس پایانی به مصاف عراق برود.

ایران با ۳ امتیاز این دیدار ۱۵ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به عراق به صدر جدول گروه c رفت، عراق که ۱۴ امتیازی است از ساعت ۲۱ به مصاف هنگ کنگ می‌رود. دیدار هفته پایانی این گروه بین ایران و عراق به نوعی دیدار سرنوشت ساز برای تعیین صدرنشین و تیم (یا تیم‌های) صعود کرده از این گروه خواهد بود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۶- ایران) - با خطای مدافع کامبوج روی جهانبخش، داور به نفع ایران اعلام کرد تا علیرضا جهانبخش پشت توپ بایستد و گل اول ایران را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

۲-۰ (دقیقه ۲۳- ایران) - کرنر ارسالی قلی زاده از سمت راست با ضربه سر خلیل زاده به گل دوم ایران تبدیل شد.

۳-۰ (دقیقه ۲۷- ایران) - پاس در عمق زیبای جهانبخش به طارمی رسید تا او با یک ضربه محکم از درون محوطه جریمه گل سوم ایران را به ثمر برساند.

۴-۰ (دقیقه ۳۳- ایران) - میلاد محمدی پس از پشت سر گذاشتن ارسال تیزی از سمت چپ کرد که توپ پس از برخورد به روتانا وارد دروازه خودی شد.

۵-۰ (دقیقه ۵۸- ایران) - همکاری میلاد محمدی با قایدی در سمت چپ در نهایت با ارسال کوتاه قایدی همراه شد تا محمدی با گرفتن توپ درون محوطه جریمه و ضربه نهایی گل پنجم را به ثمر برساند.

۶-۰ (دقیقه ۶۳- ایران) - کرنر ارسالی ایران این بار با ضربه سر پورعلی گنجی تبدیل به گل شد.

۷-۰ (دقیقه ۷۷- ایران) - با خطا روی قایدی، داور پنالتی گرفت تا کریم انصاری فرد پنالتی را به گل تبدیل کند.

۸-۰ (دقیقه ۸۰- ایران) - ارسال زیبای محرمی از سمت راست با ضربه سر زیباتر کاوه رضایی وارد دروازه کامبوج شد.

۹-۰ (دقیقه ۸۴- ایران) - مهدی قایدی پس از دریافت توپ در محوطه جریمه کامبوج با حرکت در عرض و جا گذاشتن چند بازیکن کامبوج، با شوتی سرکش دروازه حریف را فرو ریخت.

۱۰-۰ (دقیقه ۸۶- ایران) - مهدی قایدی باز هم برای کاوه رضایی موقعیت ساخت تا این بار به لطف اشتباه مدافع کامبوج، کاوه رضایی گل دهم ایران را به ثمر برساند و حریف باز هم دو رقمی شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- ضربه مهدی طارمی در موقعیتی تک به تک با برخورد به دستان دروازه بان و سپس تیر دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۵- ضربه پنالتی سعید عزت اللهی با برخورد به تیر افقی دروازه از دست رفت.

دقیقه ۷۰- ارسال سامان قدوس از سمت راست در دهانه دروازه به کاوه رضایی رسید اما ضربه او از مقابل دروازه خالی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴- در یک ضد حمله مهدی قایدی در موقعیت تک به تک توپ را در برابر دروازه به کاوه رضایی سپرد اما ضربه او با واکنش خوب دروازه بان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲- ضربه ایستگاهی کاوه رضایی به تیر افقی دروازه کامبوج برخورد کرد.

اتفاق ویژه:

در این بازی شجاع خلیل زاده، مجید حسینی و میلاد محمدی اولین گل‌های ملی خود را به ثمر رساندند.

بهترین بازیکن:

سامان قدوس هرچند گلی در این بازی به ثمر نرساند اما ۹۰ دقیقه حضور داشت و تأثیر زیادی در پیروزی تیم ملی داشت.

کد خبر 499868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.