ضرورت استفاده از «آی تی سی» در حمل و نقل شهری

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: برنامه‌های مرتبط با حمل و نقل شهری از جمله طراحی خطوط یکپارچه حمل و نقل عمومی باید در طرح‌های بالادستی مورد توجه قرار بگیرد.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فرآیند تدوین و تهیه طرح‌های جامع حمل و نقل شهری نیاز است فضاهای شهری برای احداث پایانه‌ها، خطوط دسترسی‌ها، جانمایی پایانه‌ها، خطوط تغذیه کننده همچنین طراحی و جانمایی ابزارهای هوشمند حمل و نقل از قبل پیش بینی شود.

وی افزود: به منظور دسترسی مناسب شهروندان نیاز است ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، سرپناه یا فرورفتگی جلوی ایستگاه نیز جانمایی مناسبی داشته باشد تا دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر تسهیل شود.

این کارشناس راه و ترابری خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در ایجاد حمل و نقل یکپارچه، ابزارهای آی تی اس یا ابزارهای هوشمند حمل و نقل است که عمدتاً برای اطلاع رسانی به مسافران استفاده می‌شود.

عموچی با بیان این که استفاده از این ابزارها عملکرد و قابلیت اطمینان سیستم حمل و نقل همگانی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: این ابزارهای هوشمند کمک بسیاری به شهروندان و کاربران حمل و نقل همگانی است تا در جریان اطلاعات محل حمل و نقل همگانی و خطوط و زمان رسیدن ناوگان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: چنانچه این مولفه‌ها در طرح‌های بالادستی پیش بینی نشده باشد می‌توان اصلاحاتی را با در نظر گرفتن طرح‌های مقطعی انجام داد اما زمانی که طرح‌های مقطعی برای اصلاح در نظر گرفته می‌شود معمولاً سطح انجام مداخلات محدودتر شده و مداخله دشوارتر می‌شود.

کد خبر 499683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.