باغ وحش صفه با دستور شهردار اصفهان تعیین تکلیف شد

شهردار اصفهان با ابلاغ نامه‌ای تکلیف باغ وحش این کلانشهر را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان طی نامه‌ای به معاون خدمات شهری تبدیل باغ وحش صفه به نقاهتگاه را ابلاغ کرد.

متن نامه شهردار اصفهان به شرح زیر است:

«با توجه به اینکه همواره بر آن بوده‌ایم تا در این دوره مدیریت شهری بر مبنای صداقت و پوشانیدن جامه عمل به وعده‌های داده شده و پاسخگوی مطالبات شهروندان و شهرنشینان شریف اصفهان عمل کنیم، به موجب این دستور بر اساس مطالبات مردمی و فعالان حقوق حیوانات تبدیل باغ وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات اعلام و ابلاغ می‌شود.

این پناهگاه برای نگهداری از حیوانات بی سرپناه گم شده و یا رها شده که در صورت بلاتکلیف بودن وضعیت ادامه حیات ندارند و امکان نگهداری آنها در پناهگاه موجود در شهر اصفهان نیست (مانند برخی حیوانات وحشی و دیگر گونه‌ها که بعضاً در مجموعه‌های قاچاق کشف و تحویل شهرداری می‌شوند) تا زمان نیاز به این فضا فعال خواهد بود.

بر این اساس لازم است این اقدامات در دستور کار قرار گیرد:

۱- منع خرید هر گونه جدید از حیوانات برای باغ وحش

۲- تلاش و اقدام لازم برای انتقال سریع گونه‌های جانوری به سایر مکان‌های نگهداری که برای ادامه حیات و حفظ حقوق آنها مناسب باشد.

لازم است گزارش اقدامات انجام شده ظرف یک هفته به اینجانب اعلام تا در صورت لزوم در تصمیمات بعدی اعمال شود.»

به گزارش ایمنا، تعیین تکلیف باغ وحش صفه اصفهان یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات بوده است، کوروش محمدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز با جدیت پیگیر این موضوع بود در این راستا جلسات متعددی برای حل و تعیین تکلیف این باغ وحش برگزار شد و در نهایت شهردار اصفهان با توجه به مطالبات مردمی در این خصوص دستور تبدیل باغ وحش به نقاهتگاه را صادر کرد؛ بر این اساس خرید و فروش هر گونه جدید از حیوانات برای باغ وحش ممنوع شد و اقدامات لازم برای انتقال سریع گونه‌های جانوری به سایر مکان‌های نگهداری حیوانات باید انجام شود.

کد خبر 499662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.