تکاپو برای بستن ۳ لیست شاخص انتخابات شورای شهر تهران

سرانجام از لیست شورای ائتلاف به سر لیستی مهدی چمران و پرویز سروری رونمایی شد. به نظر می رسد تا دو روز آینده شورای وحدت که این روزها با رد صلاحیت یکی از چهره های شاخص خود مرتضی طلایی رو به رو است و همچنین جریان اصلاح طلب لیست های خود را منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرانجام پس از تأخیر چند روزه لیست شورای ائتلاف رونمایی شد. در این لیست که پرویز سروری و مهدی چمران سر لیست آن هستند نام بیشتر مدیران قدیمی قالیباف به چشم می‌خورد. احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران در زمان قالیباف، ناصر امانی، معاون منابع انسانی، تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک، میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مهدی عباسی، شهردار منطقه ۱۷، مهدی بابایی، معاون بسیج شهرداری، علیرضا نادعلی معاون بسیج، سید احمد علوی، معاون اجتماعی شهرداری منطقه یک شهرداری، نرگس معدنی پور، مهدی پیرهادی، معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۳، علی اصغر قائمی مدیرعامل سازمان فن آوری اطلاعات از مدیران دوره قالیباف این لیست هستند.

به جز این، لیست دیگری که از سوی جریان اصولگرای شورا منتشر می‌شود لیست شورای وحدت است که این روزها سر لیست خود را از دست داده‌اند. مرتضی طلایی که چهره شاخص شورایی این لیست بود از سوی هیأت مرکزی انتخابات شوراهای شهر تهران رد صلاحیت شد در حالی که او از ابتدا در میان تأیید صلاحیت شدگان قرار داشت.

طلایی در توییت تندی اعلام کرده است که به زودی در نامه‌ای سرگشاده به قالیباف، رئیس مجلس ناگفته‌هایی را پیرامون انتخابات شورای شهر گوشزد خواهد کرد.

طلایی شب گذشته نیز در کلاپ هاوس به شایعات پیرامون رد صلاحیتش پاسخ داد. او در خصوص این که قرار بوده که وی بعد از تأیید صلاحیت انصراف داده و در این زمینه تعهد داده است گفت: اگر چنین تعهدی داده ام آن را منتشر کنید؛ این حرف‌ها نیست و بنده می‌گذارم به حساب این که ممکن است در فضای سیاسی چنین اتفاقاتی افتاده باشد.

وی در خصوص این که قرار بوده لیست مشترک با شورای ائتلاف با این ساز و کار که یک لیست ۱۰ نفره از شورای ائتلاف و یک لیست ۱۰ نفره از شورای وحدت دربیاید و یک لیست واحد در تهران اعلام شود هم توضیح داد: هر دو مجموعه در فرایندهایی به افرادی رسیده بودند و هر دو مجموعه مدعی بودند در ساختاری به افراد خود رسیده‌ایم.

وی گفت: پیشنهادی در شورای وحدت شد که هر کدام ۱۰ نفر را معرفی و یک نفر را مرضی الطرفین معرفی کنیم ولی عزیزان شورای ائتلاف نمی‌پذیرند و به طور طبیعی شورای وحدت ظرف فردا و پس فردا لیست خود را اعلام می‌کند هر چند بعید نیست در روزهای آینده ما شاهد این باشیم که دو مجموعه کنار همدیگر قرار گیرند.

طلایی ادامه داد: بنده به سهم خود تلاش داشتم به یک لیست دست پیدا کنیم. کماکان هم ناامید نیستم در لیست باشم یا نباشم مهم این است که در یک مجموعه که مدعی اداره شهر تهران هستیم با یک لیست نظر مردم را جلب کنیم تا شورای کار و خدمت را تشکیل دهیم.

هرچند که بعید می‌رسد اصولگراها به یک لیست واحد در انتخابات شوراها برسند، اصلاح طلبان نیز دیرهنگام به انتخابات شوراها ورود پیدا کرده و به زودی لیست خود را منتشر می‌کنند.

حسن رسولی درباره این ورود دیرهنگام به رسانه‌ها گفته است که این مشکل در مقابل اصولگرایان همیشه در انتخابات مجلس و انتخابات شوراها، متوجه اصلاح‌طلبان بوده است. آن دوستان از حمایت ضمنی و علنی مجامع نظارتی برخوردار بودند و در این دوره هم اکثریت مجلس یازدهم اصولگرا هستند و آنها نیز اطمینان خاطر داشتند اما ما هنوز نمی‌دانیم کدام یک از رد صلاحیت‌شدگان تأیید می‌شوند که ناشی از بلاتکلیفی سیاسی و انتخاباتی است.

وی در خصوص سازوکار تهیه لیست اصلاح طلب‌ها نیز توضیح داده است که از طریق طرح سرا (سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان) انجام می‌شود. تنظیم لیست در این دوره برخلاف گذشته از طریق دریافت نقطه نظرات بدنه جریان اصلاحات صورت می‌گیرد.

این فرایند در گذشته توسط شورای عالی نهایی می‌شد اما در این دوره بر اساس نظرخواهی جمع است و نامزدهای تأیید صلاحیت شده‌ای که بیشترین اقبال عمومی را در بدنه جریان اصلاحات داشته باشند در لیست قرار می‌گیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران هم اعلام کرده است که در یک تا ۲ روز آینده لیست نامزدهای جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران مشخص و اعلام شود.

به نظر می‌رسد این سه لیست اصلی انتخابات شورای شهر تهران باشد هر چند که مانند همه انتخابات این سال‌ها لیست‌های فرعی زیادی هم که چهره‌های متخصص و یا چهره‌های سیاسی جامانده از لیست‌های اصلی هم منتشر می‌شود.

کد خبر 499619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.