روایتی از احداث بزرگترین پل شهر اصفهان در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سردار شهید سلیمانی طرح ۳۶ ماهه‌ای بود که با تلاش شبانه روزی مدیریت شهری اصفهان در مدت زمان ۲۰ ماه عملیات عمرانی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان اجرا شد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با گسترش شهر نشینی در اصفهان و به وجود آمدن معضلات ترافیکی نیاز به حلقه حفاظتی (رینگ چهارم) شهر اصفهان امری قطعی قلمداد می‌شد.

وی افزود: کل مسیر پیش بینی شده رینگ چهارم ۷۸ کیلومتر است که ۴۶ کیلومتر آن در شهر اصفهان و ۶.۶ کیلومتر از این رینگ در محدوده منطقه ۱۵ واقع شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم تقریباً چند دهه در طرح‌های مصوب شهر اصفهان قرار داشته است، افزود: در سال‌های گذشته اجرای این پروژه با توجه به آزادسازی‌های بسیار زیاد انجام نشد، اما با توجه به برنامه «اصفهان ۱۴۰۰» و توسعه متوازن شهر در جهت رشد شرق شهر اصفهان این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، تقسیم و کاهش بار ترافیک در مبادی شهر، کاهش آلودگی هوا و صوت، کاهش بار ترافیکی رینگ سوم، جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز و ممنوع شدن تردد کامیون در شهر اصفهان از دیگر مزایای مهم اجرای این طرح است.

قاسمی در خصوص احداث بخشی از رینگ حفاظتی در منطقه ۱۵، گفت: با آغاز سال ۱۳۹۸ پس از حل شدن بسیاری از مشکلات، توافقی برای آزادسازی این مرحله انجام گرفت.

قاسمی با اشاره به اجرای کیلومتر صفر حلقه حفاظتی و احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سردار شهید سلیمانی تصریح کرد: فروردین ۱۳۹۸ احداث پروژه عظیم مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با پنج پل و چهار سطح ارتفاعی آغاز شد.

وی در تشریح مختصات پل‌ها و حلقه اتصال آنها، اظهار کرد: پل شماره یک در ارتفاع +۱۴ با طول تقریبی ۵۰۰ متر مسیر شرق را به جنوب، پل شماره دو در ارتفاع +۷ به طول ۲۰۰ متر مسیر شمال را به جنوب، پل شماره سه در ارتفاع +۷ به طول ۱۷۷ متر مسیر جنوب را به شمال و پل شماره چهار در ارتفاع +۷ به طول ۱۰۷ متر مسیر شرق را به غرب متصل کرده و دارای دو لوپ است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: پل شماره پنج در ارتفاع منفی هفت به طول ۱۲۵ متر مسیر شمال را به شرق متصل می‌کند که این پل‌ها بر روی ۱۲ ستون V شکل قرارگرفته دارد که این کار برای اولین بار در اصفهان انجام شده و از اقدامات برجسته در این پروژه است.

وی افزود: مجموعه پل‌ها تقاطع چهار سطحی سردار شهید سلیمانی طرح ۳۶ ماهه‌ای بود که با تلاش شبانه روزی مدیریت شهری اصفهان در مدت زمان ۲۰ ماه عملیات عمرانی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان اجرا شد.

قاسمی افزود: برای اجرای پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سردار شهید سلیمانی ۲۲۰ هزار متر مربع آزادسازی و برای مجموع پل و این بخش از رینگ ۵۰۰ هزار متر مربع آزادسازی نیاز بود و از ۲۸۰ هزار متر مربع واقع شده در رینگ، ۱۸۰ هزار متر آن آزاد سازی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان برای آزادسازی ۶۵ درصدی رینگ هزینه شده است که با توجه به رشد قیمت‌ها و تورم در حدود ۲۰۵ میلیارد تومان دیگر به بودجه نیاز دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پرچم جمهوری اسلامی ایران با ارتفاع ۶۰ متر و مساحت ۲۳۰ متر مربع در پروژه سردار شهید سلیمانی به اهتزاز درآمده است، گفت: در این پروژه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع باغچه گل‌های دائمی کاشته و برای آبیاری آن دو هزار و ۵۰۰ متر طول لوله کشی شبکه توزیع صورت گرفته و بیش از ۳۵ هزار مترمربع لوله کشی تحت فشار اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی حدفاصل کیلومتر چهارم تا هفتم است که دو هزار و ۶۰۰ متر آن در منطقه ۱۵ واقع شده و ۴۰۰ متر آن نیز در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ قرار دارد.

قاسمی با بیان اینکه سطح آزادسازی انجام شده در این منطقه در فاز نخست بالغ بر ۱۵۵ هزار مترمربع بوده که حدود ۹۷ درصدآزادسازی‌ها انجام شده است، ادامه داد: در این سه کیلومتر مسیر، دو پل در حال احداث است که اولین پل در جاده قهجاورستان و هفت‌شویه به صورت زیرگذر و مسیر رینگ از همسطح تعبیه شده و پل دوم روی کانال آب محله اندوان در حال ساخت است و دارای دو دسترسی محلی شامل دسترسی به گیان و اندوان و دسترسی به آجر عالی سابق است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در کیلومتر چهار تا هفت مسیر رینگ چهارم، حدود ۶۵ درصد پیشرفت فعالیت‌های عمرانی شده که در مردادماه امسال تحویل مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای آزادسازی کیلومتر چهارم تا هفتم رینگ ۷۰ میلیارد تومان است، گفت: هزینه اجرای آن تقریباً ۱۰۰ میلیارد تومان و جمع هزینه‌ها ۱۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین کل متراژ در مسیر تقریباً ۱۶۰ هزار متر مربع بوده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در توضیح فاز دوم حدفاصل کیلومتر ۲.۵ تا چهارم رینگ و آزادسازی ۶۵ هزار مترمربعی آن، اظهار کرد: تقریباً نصف این بخش آزاد سازی و برنامه اجرای عملیات عمرانی به سازمان عمران ارسال شده و به زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز سوم از کیلومتر صفر تا ۲.۵ در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست از کیلومتر صفر تا یک، بالغ بر ۹۵ درصد آزادسازی‌ها انجام شده شده و در حال طی مراحل نهایی جهت آغاز فعالیت عمرانی است؛ همچنین در مرحله دوم که حد فاصل کیلومتر یک تا ۲.۵ قرار دارد، تاکنون ۲۰ درصد آزادسازی آن انجام شده که امیدواریم تا انتهای امسال آزادسازی این فاز را نیز انجام دهیم.

کد خبر 499612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • سعید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    17 5
    سلام چرا فقط هر چه هزینه است در مرکز استان باید خرج شود اما ما سال هاست که در روستاهای این استان نباید یک جاده سالم داشته باشیم در
    • محمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      1 2
      اصفهان وضعیت شهرها و روستاهاش به مراتب بهتر از استان های دیگس و پیشرفت این مناطق هم بخاطر وجود خود اصفهان هست. در ضمن بیشتر جمعیت استان هم در مرکز ساکن هستن.
  • حسن IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    8 0
    خسته نباشید وخداقوت.اگه یه فکریم برای اب زاینده رود بکنید اصفهان خودش به تنهایی میتونه یه کشورو اداره کنه هم از لحاظ صنعت هم کشاورزی هم گردشگری هم فرهنگی وخیلی چیزای دیگه
  • محمدرضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    دستشون درد نکنه عالی شد
  • محمد اصفهانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    سلام چه خبر از طرح میدان امام علی میدان عتیق بعد از ۱۲ سال اوارگی و رکود و بدبختی که برای بعضی از کسبه درست کردید نمیخواهید فکری بحال ما بیچاره ها بکنید ۱۲ سال امرا معاش مارا مختل یا به تعطیلی کشیده اید اگه قیامتی باشد باید جوابگو باشید
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    6 0
    بفکر آب زاینده‌رود باشند ک باعث خشکسالی و بدبختی و ورشکستگی کشاورزان و خود مردم اصفهان شده احداث پل اتوبان و... پیشکش! چرا آبی ک حق مردم اصفهان هست باید برای یزد و کرمان بره؟ اینا حق الله نیست خدا بگذره حق الناس هست
  • مهدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    4 0
    با سلام وخسته نباشید همه ی این کارها درست و بجا میباشد و استان از لحاظ اجرای طرح های عمرانی زبان زد است اما بحث کشاورزی و رونق آن در کشورهای پیش رفته حرف اول را می‌زند که در اصفهان با برگشت آب به زاینده رود تحقق خواهد یافت با قطع برداشت آب از سر منشا های زایندرود که در سالهای قبل وبابی تدبیری نمایندگان استان تحقق یافته میتواند آب را برای مصرف کشاورزان در زاینده رود آزاد کرد
  • اصفهانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 0
    زاینده رود من کو؟