تکمیل ۱.۵ کیلومتر از مسیر حلقه حفاظتی شهر با احداث ابر پروژه شهید سلیمانی

مدیر پروژه رینگ چهارم اصفهان گفت: رینگ چهارم یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی شهر اصفهان را در بر می‌گیرد که عامل مهمی در توسعه منطقه ۱۵ و کاهش قابل توجه به ترافیک بخش شرقی اصفهان به شمار می‌رود.

سید سلمان قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های شهر اصفهان که در سطح پروژه‌های ملی قلمداد می‌شود و در دوره پنجم مدیریت شهری اصفهان آغاز و با جدیت در حال پیگیری بوده، احداث رینگ حفاظتی شهر یا حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که مجموعه‌ای از پل‌های تقاطع‌های غیر همسطح را شامل شده است.

وی افزود: پروژه رینگ حفاظتی شهر از شرق اصفهان از تقاطع غیر همسطح در کنار کارخانه قند آغاز می‌شود، شمال اصفهان را دور می‌زند و به شهرهای اطراف همچون خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم می‌رسد.

مدیر پروژه رینگ چهارم اصفهان و مدیر پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی با بیان این که حلقه حفاظتی شهر نقشی بسیار کلیدی در رفع معضلات چندین ساله در حوزه ترافیک، تصادفات جاده‌ای و آلودگی هوا دارد، تصریح کرد: این ابر پروژه نتایج مثبتی را در دراز مدت عاید مردم اصفهان و شهرهای همجوار آن خواهد کرد.

وی ادامه داد: حدود ۴۵ کیلومتر معادل ۶۰ درصد مسیر حلقه حفاظتی شهر در داخل ۱۱ منطقه شهر اصفهان و مابقی در مسیر پنج شهر دیگر استان قرار دارد.

قاضی عسگر با بیان این که یکی از بزرگترین تقاطع‌های پروژه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان مجموعه پل‌های شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند است، گفت: این پروژه به صورت پنج پل و تقاطع غیر همسطح پیش‌بینی شده که در چهار سطح اجرا می‌شود، ادامه داد: این بخش از رینگ، یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی شهر اصفهان را در نقطه صفر و آغازین آن شامل می‌شود که عامل مهمی در توسعه منطقه ۱۵ و کاهش قابل توجه به ترافیک بخش شرقی اصفهان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر این که برای اجرای این بخش از رینگ چهارم تاکنون ۲۰۰ هزار متر مربع آزادسازی انجام شده است، افزود: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهر اصفهان از نظر مساحت اجرایی است که عملیات احداث آن از فروردین ماه ۹۸ آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی و مستمر کارشناسان، کارگران، متخصصان، مهندسان و مدیران شهرداری اصفهان پیش از موعد مقرر و در مدت ۲۰ ماه و ۲۰ روز به پایان رسید.

مدیر پروژه رینگ چهارم اصفهان و مدیر پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی اظهار کرد: این پروژه پنج قطعه پل در چهار سطح مختلف را شامل شده و یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه پنج پل به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در چهار سطح احداث شده است که پل شماره یک به طول ۴۹۳ متر برای اتصال شرق به جنوب اصفهان، پل شماره دو به طول ۲۰۰ متر برای اتصال شمال به جنوب اصفهان، پل شماره سه به طول ۱۷۷ متر برای اتصال جنوب به شمال اصفهان، پل شماره چهار به طول ۱۰۷ متر برای اتصال غرب و جنوب به شمال و شرق اصفهان و پل شماره پنج به طول ۱۲۵ متر برای اتصال شمال به شرق اصفهان احداث شده است.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: مسیر عبور پل شماره یک از شرق به عنوان ورودی اصفهان به کمربند شرق است پل شماره دو از جنوب (بزرگراه آیت الله رفسنجانی) به شمال (خاتون آباد) و پل شماره سه از شمال (خاتون آباد) به جنوب (بزرگراه آیت الله رفسنجانی) عبور می‌کند.

وی با بیان این که پل شماره چهار دارای دو لوپ است که لوپ اول از سمت شهر اصفهان به سمت شمال از خاتون آباد و لوپ دوم از سمت جنوب یعنی بزرگراه آیت الله رفسنجانی به سمت شهر اصفهان متصل می‌شود، گفت: از طریق زیرگذر این پروژه هم اتصال بین خاتون آباد به سمت شرق اصفهان برقرار می‌شود.

مدیر پروژه رینگ چهارم اصفهان و مدیر پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سلیمانی با بیان این که در این ابر پروژه هشت هکتار فضای سبز ایجاد شده است، ادامه داد: این مجموعه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تکمیل و احداث شده و از مزایا و تأثیرات اجرای آن می‌توان به کاهش ترافیک در مهمترین ورودی شهر اصفهان، توزیع ترافیک به مسیر حلقه حفاظتی، تأمین ترافیکی ایمن راحت و سریع با مصرف سوخت کمتر در کلانشهر اصفهان، کاهش بار ترافیکی از قسمت‌های مرکزی شهر، کاهش زمان سفر و آلودگی هوا، حذف تردد خودروهای سنگین عبوری از محورهای خطرسازی همچون میدان ارغوانیه و خیابان‌های ارغوانیه، جی و خاتون آباد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با تکمیل و احداث مجموعه پل‌های شهید سلیمانی همچنین ورودی شرق، اصفهان به عنوان شهر گردشگر پذیر و جهانی، چهره‌ای جدید و زیبا به خود گرفته است.

کد خبر 499600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.