رویکرد انسان‌محور، کالبد شهری اصفهان را معنا بخشید/کرامت شهروندان باید حفظ شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرچند انجام اقدامات کالبدی و زیرساختی لازمه شهر است، اما همیشه آنجایی متضرر شدیم که فقط به این مسائل پرداختیم، لذا امروز مدیریت شهری در هر دو جبهه کارها را پیش برده و سعی کرده با این نگاه به کالبد شهری معنا و مفهوم دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در شصت و پنجمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از معتمدان منطقه هشت شهرداری و شهردار اصفهان اظهار کرد: در کلانشهر اصفهان جمعیت بیش از دو میلیون نفری باید با مدیریت شهری اصفهان همراه باشند تا بتوان امور شهر را به خوبی پیش برد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نقش مردم در تصمیمات شهر، تصریح کرد: اگر بحث مشارکت مردم در امور مطرح می‌شود باید آن را پاس بداریم تا محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر بودجه‌ریزی مشارکتی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته این اقدام در راستای جلب مشارکت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال گذشته که بودجه سال ۱۴۰۰ در دست تصویب بود، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای بودجه‌ریزی مشارکتی در نظر گرفتیم تا علاوه بر آن مناطق برخوردار شهر نیز پنچ درصد از بودجه خود را در بخش عمرانی به بودجه‌ریزی مشارکتی اختصاص دهند از این رو ۲۰۰ میلیارد تومان برای نگاه به محلات و توزیع عادلانه خدمات در نظر گرفته شده است.

نصراصفهانی با بیان اینکه هر مدیر منطقه شهری باید مهارت‌های ادراکی، فنی و انسانی را دارا باشد، گفت: در ارتباط با مهارت ادراکی هر مدیر باید درک کند که کجا قرار گرفته و چه ضرورت‌ها و نیازهایی وجود دارد؛ در بخش مهارت فنی، فردی که در منطقه قرار می‌گیرد و همکاران او باید از مهارت لازم برای اداره منطقه برخوردار باشند.

وی افزود: در ارتباط با مهارت انسانی نیز اگر مدیری در مهارت ادراکی و فنی ضعف، اما در مهارت انسانی تبحر داشته باشد و در دو مهارت قبلی ضعف داشته باشد، قطعاً ضعف‌های قبلی پوشیده خواهد شد، این سه مهارت در مدیریت شهرداری منطقه هشت دیده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: به طور جدی معتقدیم در کنار اقدامات سخت‌افزاری و زیربنایی باید به اقدامات انسان‌محور هم بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر معتقدیم شرف هر مکانی به انسان‌هایی است که در آن مکان زندگی می‌کنند این به معنای توجه به انسان‌ها است؛ وقتی به مردم توجه می‌کنیم و به آنها بها می‌دهیم در واقع حقوق و کرامت آن‌ها و امکان زیست بهترشان را در نظر می‌گیریم.

نصراصفهانی گفت: اگر از مسائل فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، آداب معاشرت، مهربانی نسبت به یکدیگر و ترویج اخلاق در جامعه غفلت نکردیم، کاری بزرگ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هرچند انجام اقدامات کالبدی و زیرساختی لازمه شهر است، اما همیشه آنجایی متضرر شدیم که فقط به این مسائل پرداختیم و امروز مدیریت شهری در هر دو جبهه کارها را پیش برده و سعی کرده با این نگاه به کالبد شهری معنا و مفهوم دهد.

کد خبر 499596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.