شبکه حرفه ای اخلال در نظام توزیع آرد شناسایی شد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه حرفه ای اخلال در نظام توزیع آرد استان شناسایی شد.

به گزارش ایمنا، حسن نگین تاجی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این شبکه اقدام به جمع آوری آرد از سطح شهرها و روستاهای استان می‌کردند.

وی گفت: هر دلال روزانه ٢٤٠ کیسه آرد را جمع آوری کرده و سپس با همکاری دیگر اعضای این شبکه، به استان‌های همجوار همچون بوشهر، فارس و خوزستان انتقال می‌دادند.

نگین تاجی تصریح کرد: این شبکه حرفه‌ای اخلال در نظام توزیع آرد استان شامل تعدادی از عاملین توزیع، نانوایی‌ها، دلالان و تعدادی از کارمندان دولتی بودند که سهمیه آرد دولتی را در بازار غیرقانونی با قیمت تقریبی ١٠٠ تا ١٢٠ هزار تومان به فروش می‌رساندند.

وی افزود: این دلالان با تشکیل شبکه فساد اقتصادی، با افزایش غیر قانونی سهمیه آرد دریافتی برخی از نانواییها، از سهمیه دریافتی، بخش اندکی را به نانوایی تحویل داده و مابقی را در بازار آزاد با قیمت چند برابر به فروش می‌رساندند.

نگین تاجی گفت: در این شبکه فساد ٢٢ نفر شناسایی شده و پرونده آنها به شعبه بازپرسی ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارجاع شد که با شروع تحقیقات، متهمین اصلی به ٢٨ نفر افزایش یافتند.

وی افزود: در این شبکه، میزان تقریبی ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رشوه دریافت و پرداخت شده و ۳۸ میلیارد ریال نیز وجوه نامشروع تحصیل شده ارزیابی و کشف شده است.

منبع: مهر

کد خبر 499571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.