طرح نهایی پرتمان در انتظار تصویب کمیسیون ماده پنج

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: طرح نهایی پرتمان به عنوان یک طرح بزرگ شهری آماده شده و در انتظار تصویب در کمیسیون ماده پنج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کیهانی در شصت و پنجمین نشست هم اندیشی "اصفهان فردا" با حضور جمعی از معتمدان منطقه هشت شهرداری و شهردار اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان در این دوره با معضلات جدی مواجه شد که یکی از آنها اغتشاش‌های آبانماه ۹۸ بود که خسارات و آسیب‌های فراوانی به شهر و به ویژه منطقه هشت وارد کرد.

وی افزود: موضوع دیگر شیوع ویروس کرونا بود که همه مناطق به ویژه منطقه پر جمعیت هشت را به نحوی جدی با مسائل خود درگیر کرد، با این حال روند فعالیت و اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدمات شهری در منطقه با رکود یا توقفی مواجه نشد و روال عادی خود را طی کرد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: از نیمه دوم سال ۹۸ به مدیریت هشت شهرداری ورود کردم و از همان ابتدا شهردار اصفهان تأکید زیادی بر ساماندهی منطقه پرتمان و تعیین تکلیف آن داشتند چرا که وضعیت بلاتکلیف این زمین در حدود پنج دهه اخیر نارضایتی و اعتراض مردم این منطقه را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره اقدامات بسیار خوبی شد که حاصل جلسات متعدد با رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان و رئیس شورای شهر و شهردار اصفهان بود.

کیهانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرحی برای حل معضل پرتمان از سوی یک مشاور ارائه شد که اجرایی نشد و عملاً نارضایتی زیادی را در بین مردم در پی داشت، گفت: در جلسات متعدد برگزار شده سرانجام طرحی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ارائه شد که در ماه گذشته پس از تصویب نهایی در شورای اسلامی شهر توسط معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شد.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح پرتمان که تلاش شده نزدیک به استانداردهای موجود باشد در کمیسیون ماده پنج تصویب شود و تکلیف آن برای شهروندان این منطقه بعد از گذشت چندین دهه تعیین شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تأکید کرد: بی شک طرح پرتمان به عنوان یک طرح بزرگ شهری مورد حمایت شهرداری اصفهان قرار خواهد گرفت و در کنار این موضوع فضای سبز بزرگی در شمال شهر اصفهان ایجاد خواهد شد؛ در کنار آن یک خیابان ۶۰ متری نیز خواهیم داشت که ادامه خیابان آیت الله صادقی به خیابان رزمندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح میز خدمت گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت شهری در این دوره در منطقه هشت اجرای موفقیت‌آمیز طرح میز خدمت، کاهش حضور فیزیکی ارباب رجوع در شهرداری و ارائه خدمات الکترونیکی به آنها است و به رغم اینکه انتظار می‌رفت اجرای این طرح در منطقه هشت به عنوان منطقه‌ای پر جمعیت با معضل رو به رو شود اما با دشواری‌های بسیار زیادی که داشت اجرایی شد و دستاوردهای چشمگیری داشت.

کیهانی افزود: طرح میز خدمت به هیچ عنوان منجر به کاهش آمار خدمت رسانی در این منطقه نشد چنانچه طبق آمارهای شهرسازی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی منطقه که برای همه مدیران و مسئولان قابل رصد و پیگیری است، تعداد صدور پروانه ساختمانی در این منطقه سال گذشته نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این دوره بسیاری از زیرساخت‌های منطقه که وضعیت نامناسبی داشت مورد ساماندهی و رسیدگی جدی قرار گرفت، افزود: وضعیت نامناسب آبرسانی به فضای سبز در منطقه هشت نیز معضلی جدی و آرزوی دیرینه مردم در یک دهه اخیر به شمار می‌رفت که با تکمیل و احداث دو پروژه بزرگ کلکتور و مخزن آب به حل این مشکل اقدام کردیم چنانچه به زودی با افتتاح این پروژه‌ها گره از معضل آبرسانی به فضای سبز منطقه باز خواهد شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تأکید کرد: پروژه مخزن آب تضمین کننده حیات درختان در فضای سبز در منطقه هشت شهرداری است.

کد خبر 499555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.