مهرعلیزاده: رئیس جمهور آینده باید به مسائل اقتصادی آگاه باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکلات کنونی کشور اقتصادی است و رئیس جمهور آینده نیز باید به این مسائل آگاه باشد.

به گزارش‌ ایمنا، "محسن مهرعلیزاده" روز چهارشنبه در گفت و گوی انتخاباتی که از شبکه استانی لرستان پخش شد، بیان کرد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی خطیری قرار گرفته است و مردم دست به انتخابی خواهند زد که راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و فراوان کشور بیابند و خدمتگزاری بر سر کار آورند که به تمام معنا در خدمت آنان باشد.

وی گفت: امروز مسایل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری و فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین قشرهای مختلف جامعه، افزایش سطح خط فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و کشمکش‌های بی حاصل بین افراد، گروه‌ها و صاحب نظران عرصه‌های مختلف کشور وجود دارد.

مهرعلیزاده با انتقاد از اختلاس برخی مسوولان و تحمیل زندگی سخت به مردم گفت: با بعضی از اقدامات نامسئولین که برای کرسی‌های ریاست و مسولیت به دنبال روش‌های ناصواب رفتند، برخی کرسی و امضا خریدند و فروختند، کشوری که می‌توانست به غنی ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی افزود: این اقدامات باعث شد فاصله بسیار زیادی از آنچه که در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب بودایجاد شود و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیران اجرایی آسیب دید که‌این باعث شده است حتی اگر مسولان بخواهند کار درستی انجام دهند مورد پذیرش مردم واقع نشود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به‌اینکه در خانواده متوسطی تربیت شده است گفت: اگر فکر کنیم عده‌ای در بالا می‌توانند مشکلات را حل کنند درست نیست و تفکری که افراد دارای مسولیت موظف هستند راه برون رفت را طراحی کنند درست تر است.

مهرعلیزاده با بیان‌اینکه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و نباید ارج کسی را ضایع کرد ادامه داد: در دوره جنگ تحمیلی شرایط سخت و مشکلات بیشتر بود و درآمد نفتی و اقتصادی به حداقل رسیده بود، در دهه ۶۰ با نظام صحیح اقتصادی و ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که سه میلیارد دلار آن برای اداره کشور و ۳.۵ میلیارد دلار صرف هزینه‌های جنگ می‌شد اما انرژی و پروتئین لازم به مردم می‌رسید و خانواده‌ها بر اثر اعتماد به دولت و نظام تعداد زیادی شهید دادند.

وی افزود: در دولت اصلاحات روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رئیس جمهور شما صف کشیدند، نظریه گفت و گوی تمدن‌ها در سطح جهان طنین انداز شد و مورد تعظیم دنیا قرار گرفت.

مهرعلیزاده گفت: ارز در دولت‌های اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود، تورم نزدیک به ۵۰ درصد کنترل شد، به زیر ۱۰ درصد رسید، تک رقمی‌و ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی، امید مردم و ارتباط مهربانانه مردم با دولت و بسیاری از شاخص‌ها ارتقا یافت و به سمت افتخارایرانی بودن رفتیم.

وی عنوان کرد: در دولت بعدی کارهای خوبی شد و در ۲ دوره کنونی بر خلاف انتظار مردم با برجام در سه سال اول دولت با تمام تلاش‌های مسئولان دولت و نظام، قوی ترین معاهده بین المللی در تاریخ‌ایران در سازمان ملل تصویب شد تا چندین تحریم برطرف شود اما بدعهدی‌های آمریکا مانع شد.

وی بیان کرد: آمریکا هرگز با ما دوستی نداشت، با تحریک نیروهای وابسته در کشور ناامنی ایجاد کرد و هشت سال جنگ، خونریزی و فشار بر کشور وارد ساخت و عناد ورزید، راه‌های سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات بسته شد، اشخاص و سازمان‌های‌ایرانی را تحریم و برای ناامیدی مردم و براندازی نظام تلاش کرد.

مهرعلیزاده گفت: عده‌ای با تمامیت خواهی بر همه ارکان مملکت دیدگاه‌های تنگ نظرانه خود را تحمیل می‌کنند، به بحران آب دراین کشور توجه نمی‌شود و به بزم، موسیقی و شعر خوانی گیر می‌دهند که‌این درد بزرگی است.

وی افزود: به جای فکر برای معیشت مردم، برای از سکه انداختن دولت به فکر شعار "مرگ بر" هستند اما کینه‌ها و دشمنی‌ها باید تمام شود، ایرانیان مردم بزرگی هستند و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم، حرکت ما بزرگی تاریخ چند هزار ساله ما را نشان دهد و دنیا نیزاین انتظار را از ما دارد.

وی گفت: یکی از اصلی ترین، بزرگترین و مقتدرترین امپراطوری‌های دنیا، "ایران و کوروش " بوده است که به مسلمان وایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم و برخود می‌بالیم که‌ایران بدون جنگ اسلام را جذب و درک کند.

این نامزد دور سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت شاداب بودن مردم‌ایران و توجه به‌این مهم در دولت " زندگی" گفت: امروز مشکل اقتصاد داریم و فردی باید بیاید که‌این مشکل را می‌فهمد، مشکل امروز در راه اندازی تولید و رفع رانت است.

مهرعلیزاده با بیان‌اینکه تکیه کردن به افراد فرهنگی، نظامی‌و حقوقدان مشکل کشور را حل نمی‌کند گفت: اجازه دهید کسی بیاید که مشکل را می‌داند، سابقه سالم دارد از خانواده متوسط و حتی پایینی آمده است و درد مردم را می‌داند تا برای آنان کاری انجام دهد.

وی افزود: میزان یارانه‌ها برای پنج دهک اول باید پنج برابر شود، با مشکلات اشتغال و مسکن، معیشت بازنشستگان و قاچاق و رانت با شجاعت برخورد شود و رویه‌های غلط باید پایان یابد.

وی تصریح کرد: مشکل ما قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، رانت و تلف شدن ۱۱ میلیارد دلار است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 499547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.