احداث اولین پارک هوشمند در رم ایتالیا

مسئولان پایتخت ایتالیا، یک فضای عمومی هوشمند در سطح شهر رم ایجاد کرده‌اند که در آن پایداری، نوآوری و تکنولوژی با محیط شهری پیوند داده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پنجم ماه ژوئیه، از اولین میدان عمومی هوشمند در پایتخت ایتالیا رونمایی شد که این فضا عمومی، به ادعای مقامات شهر بر اساس بالاترین استانداردهای پایداری زیست‌محیطی، نوآوری و کیفیت هوا بنا شده است. معماران در طراحی این پارک مجهز، تلاش کرده‌اند تمام نیازهای معقول ساکنان اطراف را در نظر بگیرند و محیطی به وجود آورند که افراد با سنین و سلیقه‌های متفاوت، از گذراندن اوقات فراغت خود در این پارک، نهایت لذت را تجربه کنند.

احداث اولین پارک هوشمند در رم ایتالیا

تیم‌های تحقیقاتی و اداری مختلفی در طراحی این فضای زیبای هوشمند به همکاری با یکدیگر پرداخته و فضایی ایجاد کرده‌اند که در آن، تمام راه‌حل‌های پیشرفته تکنولوژی و نوآوری با محیط شهری پیوند داده شود. به عنوان مثال، بازدیدکنندگان میدان جدید می‌توانند هنگام حضور در آن‌جا از اینترنت پر سرعت رایگان بهره‌مند شوند یا گوشی‌های تلفن همراه خود را در ایستگاه‌هایی که برای آن‌ها تعبیه شده، شارژ کنند. البته سه دستگاه ورزشی در مجاورت این ایستگاه قرار گرفته که کاربران می‌توانند حین انجام فعالیت‌های ورزشی، نیروی حرکتی خود را به الکتریسیته مورد نیاز برای شارژ گوشی‌ها تبدیل کنند.

در واقع، طراحان پارک هوشمند رم با نصب این دستگاه‌های ورزشی نه تنها امکان شارژ دوباره گوشی‌ها را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورند، بلکه آن‌ها را به انجام فعالیت‌های جسمی نیز سوق می‌دهند.

علاوه بر این، سازه‌ای شبیه به مجسمه در پارک هوشمند پایتخت ایتالیا قرار گرفته که امکان تعامل فرهنگی بین مردم را فراهم می‌آورد و همچنین، کمک‌های اولیه را در اختیار کاربران پارک قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که سه نیمکت هوشمند در سراسر پارک نصب شده که نیروی خود را از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند و از تجهیزاتی نظیر یو اس پی، رادیو و اسپیکر نیز برخوردار است تا نیاز بازدیدکنندگان پارک در این زمینه را نیز برآورده کند.

احداث اولین پارک هوشمند در رم ایتالیا

کد خبر 499496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.