اتصال ابتدا و انتهای خط ۴ متروی مشهد به مناطق کم‌برخوردار

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ابتدا و انتهای خط چهار متروی مشهد به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر متصل می‌شود. در محدوده شهرداری منطقه سه که خط محرومان و مستضعفان شهر مشهد است احداث متروی خط چهار را در دستور کار قرار دارد که در مدت زمان کوتاهی باید به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رمضانعلی فیضی در یک گفت‌وگوی بر خط اظهار کرد: مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر مشهد شامل بخش‌های مهمی از رینگ پیرامونی مانند مناطق شهرداری دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت می‌شود.

وی افزود: در دوره پنجم مدیریت شهری به علت گستردگی جغرافیای طبیعی و انسانی دقت فراوانی داشتیم و سعی بر استقرار عدالت در مناطق کم برخوردارتر و به خصوص در محدوده شهرداری منطقه دو بوده است. وجود مشکلات تاریخی و زیست محیطی کشف رود در محدوده شهرداری منطقه دو همه ابعاد زندگی طبیعی، انسانی و جمعیتی این محدوده را تحت تأثیر قرار داده بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مدیریت شهری به کمک طرح‌های کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار با ایجاد کمربند سبز شمالی در منطقه کشف رود، به‌طورجدی پروژه احداث یک اکو پارک را به صورت علمی، بنیادی و آینده‌نگرانه مطرح و دنبال کرد و در شورای پنجم این مهم محقق شد.

وی تصریح کرد: اولین اقدام برای احداث این اکو پارک این بود که ابتدا بر اساس ریزش‌های جوی و میانگین بارش ۲۵ سال گذشته شهر مشهد، بستر رودخانه کشف را باز مهندسی کردیم. در فاز دوم این عملیات در دو طرف بستر فعال کشف رود درخت کاری و احداث فضای سبز صورت گرفت و سپس با ایجاد خاک‌ریزهای مناسب، زمین‌های اطراف این محدوده ایمن سازی شد.

فیضی ادامه داد: برآورده هزینه‌ای منطقه کشف رود بالغ بر٣٤٩ میلیارد تومان است که نشان دهنده عزم و وجود نگاه تکریم به محیط زیست و حفاظت از آن است و از پیوست‌های زیست محیطی مهم برای کل شهر به حساب می‌آید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین اظهار کرد: پروژه احداث دور برگردان و تقاطع غیر همسطح ابوطالب به منظور کاهش ترافیک از خیابان ابوطالب جنوبی به ابوطالب شمالی نیز در مدت زمان کوتاهی برای دسترسی انجام شد.

فیضی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه مشکلات سنگین ترافیکی در محدوده ابوطالب برطرف و در این مسیر تملکات بسیاری نیز صورت گرفت.

وی در خصوص ساماندهی کانال‌های مسیر اسماعیل آباد افزود: اقدامات لازم برای اجرای این پروژه نیز با تفاهم بین دستگاهی به انجام رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در پروژه زیباسازی معبر و سواره رو میدان معراج به باز پیرایی این منطقه پرداختیم و به ویژه از محدوده خیابان طوس ٦٣ تا انتهای آن، معابر بسیاری را آسفالت و احیا کرده‌ایم.

فیضی افزود: مناسب سازی شهر برای همه اقشاری که در شهر زندگی می‌کنند همواره از مهم‌ترین نکات در عملکرد مدیریت شهری است. داشتن پیاده روهای مناسب یکی از حقوق شهروندی در شهر است که در این راستا بازسازی پیاده راه محله نوید و احداث پارک خطی در محدوده خیابان خیام از دیگر اقداماتی بود که در منطقه دو شهرداری مشهد به انجام رسید.

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌های کوچک مقیاس اما ضروری نیز تا عمق محلات برای شهروندان اجرا شده است.

فیضی در خصوص احداث خط چهار مترو تصریح کرد: ابتدا و انتهای خط چهار متروی مشهد به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شهر متصل می‌شود. در محدوده شهرداری منطقه سه که خط محرومان و مستضعفان شهر مشهد است احداث متروی خط چهار را در دستور کار قرار دارد که در مدت زمان کوتاهی باید به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مرمت معبر سواره رو خیابان رسالت ٥٥، معروف به چهارده معصوم، خاطر نشان کرد: بازسازی معابر پیاده راه خیابان‌های رسالت ٣٥ تا ١١٣ و احداث کانال از پروژه‌های اجرایی در منطقه سه شهرداری مشهد به حساب می‌آیند.

کد خبر 499456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.