واکنش سرمربی ایران به تصمیم فیفا درباره  جام جهانی فوتسال

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: استفاده از کمک داور ویدئویی در جام جهانی فوتسال هم مزایایی دارد و هم معایبی.

به گزارش ایمنا، با اعلام رسمی فیفا استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدئویی تحت عنوان Video support (با حروف اختصاری VS) در جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال قطعی شد. بر این اساس داوران در چهار حالت می‌توانند صحنه‌های مشکوک را بازبینی کنند تا به تصمیم قطعی برسند.

هنوز جزئیات بیشتری از نحوه استفاده از این تکنولوژی و تعداد دفعاتی که تیم‌ها قادر به ارائه درخواست بازبینی هستند، به صورت رسمی اعلام نشده است.

سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در این خصوص گفت: استفاده از این سیستم هم مزایایی دارد و هم معایبی. امیدوارم با این تکنولوژی، سرعت بازی از بین نرود و دائم، زمان مسابقات متوقف نشود.

وی افزود: در فوتبال شرایط فرق می‌کند و داوران می‌توانند تا ۶ دقیقه زمان تلف شده هم اعلام کنند اما اگر زمان بازی در فوتسال خیلی متوقف شود، خوب نیست.

ناظم الشریعه که با ایران تشکیل دهنده یکی از ۲۴ تیم حاضر در جام جهانی لیتوانی است، خاطرنشان کرد: اصل استفاده از تکنولوژی مشکلی ندارد. به هر حال حق تیم‌ها با این تکنولوژی کمتر ضایع می‌شود. البته باید ببینیم نحوه استفاده از VS چگونه است و تیم‌ها چطور می‌توانند درخواست بازبینی بدهند.

«آیا فدراسیون فوتبال چیزی در این ارتباط به شما منتقل کرده است؟» سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سوال گفت: خیر؛ فعلاً چیزی نگفته‌اند و فیفا هم تازه این خبر را اعلام کرده است. به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران یکی از پنج نماینده قاره آسیا در جام جهانی لیتوانی است. ایران در این مسابقات که شهریور و مهر برگزار می‌شود، در گروه ششم در کنار آرژانتین، آمریکا و صربستان قرار دارد.

منبع: مهر
کد خبر 499426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.