بازار ارز دیجیتال امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ معرفی پروژه‌ی ترون

ترون یک سیستم مبتنی بر بلاکچین است که توسط جاستین سان پایه‌گذاری شد. جاستین سان در ابتدا فعالیت‌های زیادی در زمینه توسعه‌ی پروژه‌ی ریپل داشته‌است. اعضای تیم توسعه‌ی ترون فعالیت زیادی در شرکت‌های بایدو، Tencent و علی بابا داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۱۹ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

وزیر اقتصاد می‌گوید دولت نمی‌تواند مانعی در برابر تکنولوژی ارزهای رمزنگاری باشد.

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ معرفی پروژه‌ی ترون

(منبع: ارز دیجیتال)

معرفی پروژه‌ی ترون

ترون یک سیستم مبتنی بر بلاکچین است که توسط جاستین سان پایه‌گذاری شد. جاستین سان در ابتدا فعالیت‌های زیادی در زمینه توسعه‌ی پروژه‌ی ریپل داشته‌است. اعضای تیم توسعه‌ی ترون فعالیت زیادی در شرکت‌های بایدو، Tencent و علی بابا داشتند. همچنین شرکت ترون در سال ۲۰۱۸ به منظور توسعه‌ی اهداف خود پلتفرم بیت تورنت را خریداری نمود.

هدف پروژه‌ی ترون چیست؟

پروژه‌ی ترون به دنبال ایجاد اکوسیستمی است که کاربران بتوانند به‌طور غیر متمرکز و بدون نیاز به واسطه فعالیت‌های اینترنتی خود را انجام دهند. بنابراین ترون بر پایه‌ی ایجاد اینترنت گسترده و توزیع پذیر راه اندازی شده‌است.

مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه‌ی ترون عبارتند از:

۱ -مقیاس پذیری بسیار بالایی دارد و می‌تواند تعداد زیادی از برنامه‌های غیرمتمرکز را پشتیبانی کند.

۲ -به کمک قراردادهای هوشمند امکان ایجاد Dappها در این سیستم وجود دارد.

۳ - ظرفیت اجرای بیش از هزار تراکنش در ثانیه را دارد و برای این کار کارمزد خیلی کم و در حد صفر دریافت می‌کند.

۴ -این سیستم از استاندارد TRC-۱۰ برای ایجاد توکن پشتیبانی می‌کند.

۵ -این سیستم قابلیت ایجاد توکن‌های مختلفی را دارا می‌باشد که بیت تورنت یکی از آن‌ها است.

۶ -سیستم ترون به صورت دوره‌ای اقدام به جمع‌آوری و خرید توکن‌های خود می‌کند و آن‌ها را از چرخه‌ی توزیع خارج می‌کند.

۷ -زبان برنامه‌نویسی این سیستم جاوا است که برنامه‌نویسان زیادی در سراسر دنیا در آن مهارت دارند.

۸ -الگوریتم مورد استفاده در این سیستم مبتنی بر اثبات سهام است.

عملکرد سیستم ترون

ساختار ترون از سه لایه‌ی زیر تشکیل شده‌است.

لایه‌ی ذخیره سازی storage

این لایه توسط قراردادهای توزیع شده برای ذخیره‌ی بلاک‌ها به کار می‌رود. با بکارگیری تئوری دیتابیس گراف در این طراحی امکان تنوع سازی در ذخیره‌ی دیتاها فراهم شده‌است.

لایه‌ی هسته core

در این لایه سه مدل مختلف مربوط به قرارداد هوشمند، مدیریت حساب و اجماع قرار گرفتند. قرار دادهای هوشمند در این سیستم توسط زبان برنامه نویسی جاوا توسعه یافتند و الگوریتم مورد استفاده در ترون از نوع اثبات سهم نمایندگی شده‌است که به آن Dpos گفته می‌شود.

لایه‌ی برنامه‌ی کاربردی

برنامه نویسان ترون از طریق واسط‌های کاربری می‌توانند برنامه‌های غیر متمرکز و توسعه یافته را ایجاد کنند.

ویژگی الگوریتم اثبات سهام ترون

اعضای سیستم ترون بر این باورند که یکی از اشکالات الگوریتم اثبات سهام معمولی این است که کاربرانی که سرمایه‌ی بیشتری در اختیار دارند می‌توانند تأثیر بیشتری بر روی شبکه بگذارند و خطراتی را به همراه داشته باشند.

بنابراین برخلاف رمزارزهای دیگر، ترون از الگوریتم اثبات سهام Dpos استفاده می‌کند که در آن ۲۷ نماینده از تمامی شبکه در فعالیت تولید و تأیید بلاک مشارکت می‌کنند. نودهای موجود در شبکه‌ی ترون

نودهای شاهد نماینده ارشد یا super representative:وظیفه‌ی این نودها تولید بلاک است که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کنند.

فول نود: وظیفه‌ی این نودها عرضه‌ی API و منتشر کردن تراکنش‌ها و بلاک‌ها هستند.

نودهای Solidity: وظیفه‌ی این نودها این است که بلاک‌های قطعی را همگام ساخته و به عرضه‌ی API ها بپردازند.

کوین ترون

ارز مخصوص این شبکه ترونیکس نام دارد که علائم اختصاری آن trx است. توکن TRX در ابتدا بر روی شبکه‌ی اتریوم راه اندازی شده بود و بعد از ساخت بلاکچین اختصاصی ترون به شبکه‌ی اصلی خود منتقل شد. توکن TRX قابل استخراج نبوده و تولید آن توسط اثبات سهام قابل تأیید است. علاوه بر این تعداد کل توکن‌های ترون ۱۰۰ میلیارد عدد است که در نوامبر ۲۰۲۰ حدود ۷۱ میلیارد از آن منتشر شد.(فیندو کریپتو کارنسی)

تغییر عکس پروفایل ایلان ماسک

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ معرفی پروژه‌ی ترون

ایلان ماسک پروفایل توئیتر خود را به تصویر یک شخصیت انیمه ژاپنی با چشم‌های قرمز و با لوگوی بیت کوین بر روی لباس او تغییر داد.

کمپینی در توئیتر هست که برخی از فعالان بازار عکس خودشان را با چشم‌های قرمز منتشر کرده و معتقدند تا بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار نرسد این کمپین ادامه دارد. اخیراً حواشی و نظرات متفاوت ایلان ماسک باعث عصبانیت کاربران شده است و کاربران ایلان ماسک را برعلیه بازار کریپتوکارنسی می‌دانند. به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک با این‌کار می‌خواهد به کاربران این مفهوم را برساند که برعلیه بازار نیست.

افزایش بهای تتا و تتا فیول در آستانه راه‌اندازی شبکه اصلی این پروتکل

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ معرفی پروژه‌ی ترون

پروتکل تتا طی دو هفته اخیر رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است به گونه‌ای که توکن تتا ۵۰ درصد و توکن تتا فیول ۷۱ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. این جهش قیمت در حالی رخ داده که پروتکل تتا در آستانه راه‌اندازی شبکه اصلی خود است. نسخه ۳.۰ این پروتکل قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) عملیاتی شود.

میانگین کارمزدهای اتریوم به کمتر از یک دلار رسید

داده‌های تازه اتراسکن نشان می‌دهد که میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم به کمتر از ۱ دلار رسیده است. این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش، کارمزدهای اتریوم رکورد ۵۰ دلاری را ثبت کرده بود. به‌گفته کارشناسان، کاهش فعالیت‌ها در حوزه‌های دیفای و توکن‌های غیرمثلی تأثیر بسزایی در کم‌شدن کارمزدها داشته است.

فرماندار تگزاس قانون سرمایه‌گذاری در رمزارزها را امضا کرد

بنابراین قانون گذاری جدید، قوانین تجارت از شیوه سابق، به استفاده از بلاکچین و رمزارزهای منطبق شده و به افراد و مشاغل، فضایی قانونی برای سرمایه گذاری در رمزارزها را ارائه می‎‌دهد.

طبق بررسی قوانین ملی، حدود ۲۵ ایالت در جلسات قانون گذاری خود در سال ۲۰۲۱، بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال را بررسی می‌کنند.

پس از خروج پنج هزار بیتکوین در یک هفته توسط ماینرها، بازار دچار ریزش شد

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود رسیده است و فروش سنگین در بین ماینرها اتفاق افتاده است، برخی از تحلیلگران اعتقاد به حرکت نزولی بیشتری دارند.

تحلیلگر مشهور William Clemente اظهار کرد که ماینرها بیش از پنج هزار بیتکوین در هفته گذشته فروخته‌اند که ارزش تقریبی آن با احتساب قیمت‌های فعلی ۱۶۴ میلیون دلار است. همچنین نویسنده فعال در حوزه رمزارزها، تیموتی پیترسون تأکید کرد که قیمت بیتکوین برای ۱۷ روز متوالی زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه SMA باقی مانده است.

وی اظهار کرد: "این معیار همیشه پایان روند صعودی و آغاز بازار خرسی را نشان می‌دهد."

طبق گزارشی از ۷ ژوئن از CoinShares ، محصولات سرمایه گذاری بیتکوین در هفته گذشته شاهد رکورد خروجی ۱۴۱ میلیارد دلار بوده در حالی که محصولات اتریوم ۲۲ میلیون دلار ورودی داشته است.

یک درصد از منابع Bitcoin معادل ۶ میلیارد دلار، در پروتکل WBTC شبکه اتریوم قفل شده است، افزایش چشمگیر yield farms و پروتکل‌های DeFi مبتنی بر اتریوم با استفاده از توکن های WBTC، منجر به چنین رشد چشمگیری شده است.

توکن Wrapped BTCچیست ؟

به توکن هایی گفته می‌شود که به همان میزان کوین اصلی BTC روی شبکه بیت‌کوین به عنوان پشتوانه قفل شود و در مقابل به همان مقدار توکن WBTC در یک شبکه دیگه مثلاً اتریوم ایجاد شود. قیمت WBTC با کوین اصلی BTC برابر است اما مزیت آن "سرعت" و "کارمزد" آن است که همانند سایر توکن‌های شبکه اتریوم است.

دسترسی FBI به کلیدهای خصوصی کیف پول‌های بیت کوین

در صورتی که افراد دیگر بتوانند به راحتی به رمزهای عبور کیف پول دسترسی داشته باشند، امنیت کامل شبکه بیت‌کوین در معرض تهدید به نظر می‌رسد.

معاون دادستان کل دادگستری ایالات متحده، Lisa O. Monaco، نیز اضافه کرد که آنها همه ابزارها را برای ردیابی جریان وجوه در اختیار دارند.

تحلیلگر معروف رمزنگاری که با نام آقای وال Mr. Whale در توئیتر شناخته می‌شود، اظهار داشت که ما فقط نمی‌توانیم ریزش امروز را یک اصلاح قیمتی یا FUD بنامیم. این تحلیلگر معتقد است که این اقدام FBI، منجر به نگرانی‌های جدی امنیتی و در نتیجه سقوط قیمت‌ها شده است. جالب توجه است، این تحلیلگر همچنین اشاره دارد که شبکه بیت کوین از همان الگوریتم امنیتی - SHA ۲ - استفاده می‌کند که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا NSA طراحی شده است.

صحبت‌های جک دورسی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ میامی

جک دورسی، مدیر عامل توئیتر درباره‌ی بیت‌کوین گفت: «بیت کوین قطعاً همه چیز را تغییر می‌دهد. فکر نمی‌کنم چیزی مهم‌تر از آن در زندگی من وجود داشته باشد تا رویش کار کنم. قصد دارم باقی عمر خود را به افزایش دسترسی بیت کوین برای همه صرف کنم. اگر در اسکوئر و توئیتر نبودم، بر روی بیت کوین کار می‌کردم و اگر بیت کوین نسبت به این دو شرکت کمک بیشتری لازم داشت، آن‌ها را ترک می‌کردم تا به بیت کوین بپیوندم.»

دورسی همچنین در مورد سایر ارزهای دیجیتال گفته است: «سایر کوین‌ها برایم اهمیتی ندارند.»

هدف‌گذاری پکن برای توسعه فناوری بلاک چین

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین با مشارکت کمیسیون امور فضای سایبری در روز دوشنبه دستورالعمل سرعت بخشیدن به توسعه صنعت بلاک چین این کشور و گسترش کاربردهای آن را ارائه کردند. در این سند ذکر شده که چین از نظر توسعه فناوری بلاک چین بایستی تا سال ۲۰۲۵ جز کشورهای پیشرفته باشد. همچنین جز اهداف این سند ثبت و توسعه سه تا پنج شرکت بین‌المللی در حوزه صنعت بلاک چین ذکر شده است.

همچنین، در چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه این کشور به سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری بلاک چین اشاره شده به گونه‌ای که زمینه را برای رشد اقتصادی و اجتماعی فراهم نماید.

چین تا کنون یوآن دیجیتال e-CNY را ایجاد و تست کرده که طی هفته آتی و همزمان با فستیوال ملی خود مقداری با ارزش تقریبی ۳ میلیون دلار را توزیع خواهد کرد.

سانتیمنت: نهنگ‌ها مشغول خرید بیت کوین و حفظ اتریوم هستند

به گزارش وب‌سایت تحلیلی سانتیمنت، نهنگ‌های کریپتو با افت قیمت بیت کوین به خرید این ارز روی آورده‌اند و به حفظ اتریوم‌های خریداری‌شده در اکتبر سال گذشته هم ادامه می‌دهند. سانتیمنت افزود تعداد آدرس‌ها حاوی ۱۰۰ تا بیش از ۱۰ هزار بیت کوین در سه هفته اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است. گفتنی است تعداد آدرس‌های اتریوم دارای هزار تا ۱۰۰ هزار واحد اتر هم تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

قانون گذاران کشورهای لاتین برای برای حمایت از بیتکوین از چشم‌های لیزری استفاده کردند، تعداد بالایی از قانون گذاران آمریکای لاتین برای ابراز پشتیبانی خود از بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال، چشم‌های لیزری را روی آواتارهای توئیتر خود گذاشتند.

با وجود رویکرد مثبتی که قانونگذاران آمریکای لاتین نسبت به صعودی بودن بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی پیش گرفتند، قیمت بیت کوین همچنان رو به کاهش است.

وزیر اقتصاد می‌گوید دولت نمی‌تواند مانعی در برابر تکنولوژی ارزهای رمزنگاری باشد.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، معاملات آنلاین از ۲۰ مارس تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰، نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر افزایش یافته است.

دژپسند تأکید کرد: «ایران با به کار گیری همه این فناوری‌های جدید تا حد زیادی توانسته است در برابر تحریم‌های اقتصادی اعمال شده توسط ایالات متحده مقاومت کند. آنها همچنین از شاخص‌های بازار سرمایه ایران پشتیبانی کرده و در نبرد با شیوع ویروس کرونا نقش داشته اند.»

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ معرفی پروژه‌ی ترون

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 499418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.