برنامه تعمیرات نیروگاهی متوقف شود

مدیرعامل توانیر گفت: برنامه های تعمیرات نیروگاهی به غیر از موارد اضطراری باید متوقف شود.

به گزارش ایمنا، محمدحسن متولی زاده در جلسه اضطراری برق در مرکز پایش صنعت برق اظهار کرد: توقف این برنامه‌ها با هدف کمک به پایداری شبکه و تأمین به موقع برق است.

وی بر اطلاع رسانی مستمر تاکید کرد و گفت: باید در اطلاع رسانی‌ها، تأثیر شدید شرایط آب و هوایی بر مصرف برق تبیین شود.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: باید آثار کم بارشی، نحوه برخورد با مراکز استخراج غیرمجاز و اداره‌های پُرمصرف برای مردم اطلاع رسانی شود. با وزارت صمت برای جلب بیشتر همکاری با صنایع، هماهنگی شده است.

متولی زاده با بیان این که باید به دور از جریانات سیاسی به خدمت رسانی بپردازیم، خاطرنشان کرد: باید ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات، از موضع‌گیری‌ها پرهیز و صرفاً به خدمت رسانی و تأمین برق مردم بپردازیم.

وی با اشاره به این که تنها دو راه برای جلوگیری از اعمال خاموشی وجود دارد، گفت: یک راه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید است که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی را نیاز دارد و در مدت زمان کوتاه نیز به نتیجه نخواهد رسید.

مدیرعامل توانی ادامه داد: راه دوم جلب مشارکت عموم مردم برای همکاری در مدیریت مصرف را انجام کارهای ساده مانند تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است و خاموش کردن لامپ‌های اضافی است که می‌توان با انتخاب آن از خاموشی رهایی پیدا کنیم.

در این نشست غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز از لغو تمام مرخصی‌های مدیران صنعت برق تا پایان انتخابات خبر داد و گفت: در کنار انتخابات، شرایط تنش دمایی هفته‌های پیش رو، فشار مضاعفی را به همکاران در صنعت برق وارد خواهد ساخت.

منبع: ایرنا

کد خبر 499349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.