صنایع دستی پایه‌های صلح و دوستی میان انسان‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست بلکه در قالب آن خصوصیات و ویژگی اقوام مبادله شده، نوعی ارتباط در آن شکل می‌گیرد و پایه‌های صلح و دوستی میان انسان‌ها را ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (سه‌شنبه) در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع دستی، متعلق به دنیای پر نقش و نگار دست ساخته‌ها و جلوه‌هایی است که عاشقانه خلق شدند، اظهار کرد: ارزش صنایع دستی به حدی است که نمی‌توان قیمتی برای آن تعیین کرد و به عنوان بخشی از حیات اقتصاد فرهنگ موردتوجه باشد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی حاصل روح ملت‌ها و آئین و فرهنگ ملی کشورهاست، افزود: براساس آمار صنایع دستی، می‌توان به روحیه مردم هر کشور دست یافت و صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست بلکه در قالب آن خصوصیات و ویژگی اقوام مبادله شده، نوعی ارتباط در آن شکل می‌گیرد و پایه‌های صلح و دوستی میان انسان‌ها را ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: شورای جهانی صنایع دستی در حمایت از هنر بومی و تولیدکنندگان فعال در این عرصه تشکیل شده که ایران نیز از سال ۴۷ عضویت آن را دارد؛ از طرف دیگر یونسکو به دلیل وجود بیش از ۱۹۷ رسته صنایع دستی در اصفهان، این شهر را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا آسیب‌های جدی به صنایع دستی زد، ادامه داد: شایسته است مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به سبقه شهر اصفهان از این ظرفیت استفاده کرده و بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان این عرصه بیشتر توجه کنند.

روشن با اشاره به پیگیری‌های مدیریت شهری برای برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی به میزبانی اصفهان از سال گذشته، بر لزوم برگزاری هرچه مطلوب‌تر این جشنواره با توجه به جایگاه ویژه اصفهان در صنایع دستی تاکید کرد.

وی افزود: با رویکرد حمایت از صنایع دستی و صیانت از محیط زیست، جشنواره مد پایدار و محیط زیست، با محوریت عروسک‌های بومی، سنتی و مدرن و با حضور بیش از یک هزار شرکت‌کننده نیز در اصفهان برگزار شد و ۲۰ خرداد برگزیدگان آن معرفی می‌شود که یکی از اقدامات شهرداری در حمایت از صنایع دستی قلمداد می‌شود.‌

کد خبر 499328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.