مهلت ثبت نام تسهیلات کرونا تا پایان شهریورماه تمدید شد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به ارائه ۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خانوارها و مشاغل در مقابل کرونا، گفت: مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریورماه تمدید شد.

به گزارش ایمنا، محمد نهاوندیان، در نشست خبری درباره آخرین تصمیمات کارگروه اقتصادی برای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، اظهار کرد: کارگروه اقتصادی بسته جامع حمایت‌های اقتصادی مالی، بانکی و بیمه‌ای در رابطه با مقررات در سال ۱۴۰۰ را طراحی کرده است، با وجود همه محدودیت‌هایی که در سال ۹۹ داشتیم به سبب تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده، تصمیماتی اتخاذ شد.

پرداخت ۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۷۷ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و به صورت تسهیلات به خانوارها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شد، افزود: در یک سال گذشته، عملکرد تصمیمات حمایتی کرونا در حوزه‌های مختلف، متفاوت بود، بر اساس ارزیابی که در دو ماه گذشته از میزان تحقق برنامه‌های اجرایی داشتیم، کارگروه اقتصادی کرونا یک بسته جامع حمایت‌های اقتصادی کرونا را برای ۱۴۰۰ تصویب کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه این تصمیمات به صورت مفصل در سایت کارگروه اقتصادی coronomy.ir در دسترس عموم، است، گفت: کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریورماه فرصت دارند بدهی مالیاتی خود را بدون محاسبه جریمه دیرکرد پرداخت کنند و همه عملیات اجرایی مالیاتی تا پایان دوره مذکور متوقف می‌شود تا بنگاه‌ها متضرر نشوند.

نهاوندیان با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی اجازه دارد جرایم مالیاتی ۱۴ رسته بنگاه‌های اقتصادی متضرر از همه‌گیری کرونا را مورد بخشیدگی قرار دهد، در خصوص حمایت‌های بانکی از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا افزود: یک مشکل این بود که برخی کسب و کارها درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم اکنون موعد اقساط رسیده است بنابراین کارگروه اقتصادی کرونا امهال چهارماهه برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: بازپرداخت چهار قسط نخست تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ به پایان دوره انتقال یافت تا چهار قسط پس از آخرین قسط پرداخت شود، برخی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که در این دوران درآمدی نداشتند و چک‌های آنها وصول نشده تا پایان تیرماه مهلت دارند چک‌های برگشتی را وصول کنند و در این مدت محدودیت‌های خدمات بانکی برای چک‌ها متوقف می‌شود.

تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی کسب و کارها

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه مهلت زمانی ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کارها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد، گفت: توصیه می‌کنم همه کسب وکارها در رسته‌های ۱۴ گانه به بانک‌ها مراجعه کنند، بانک‌ها تا پایان آبان ماه موظف هستند تسهیلات را بپردازند به خصوص در چهار رسته گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، حمل و نقل ریلی و هوایی مهلت‌ها تمدید شده است.

نهاوندیان افزود: مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها به فهرست کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اضافه شد و می‌توانند از امهال‌ها و تسهیلت کرونا بهره‌مند شوند، نهاوندیان حمایت‌های بیمه‌ای گفت: در مشاغل آسیب دیده از کرونا اگر کارفرمایان نتوانستند حق بیمه اردیبهشت و خردادماه را پرداخت کنند دو ماه امهال در نظر گرفته شد.

به گفته وی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آب، برق و گاز اجازه ندارند خدمات خود به کسب و کارهایی آسیب دیده از کرونا که موفق به پرداخت قبوض نشدند را قطع کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: مجوز فعالیت‌ها تا پایان خردادماه تمدید شد و احکام فعالیت اتحادیه‌ها و اتاق‌ها نیز تا پایان شهریورماه تمدید شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 499304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.