فرهنگیان باید سهامدار صندوق ذخیره فرهنگیان باشند

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان را اشتباه دانست و گفت: در سازو کار فعلی، فرهنگیان تنها سرمایه‌گذار صندوق ذخیره هستند حال اینکه باید سهامدار واقعی این صندوق بوده و از مزایا و تسهیلات آن به عنوان سهامدار بهره مند شوند.

به گزارش ایمنا، فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، رتبه بندی معلمان را یکی از مهم‌ترین مطالبات معلمان سراسر کشور دانست که مدت هاست اجرای دقیق آن به تخصیص بودجه لازم و کافی پیوند خورده است.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان اظهار کرد: ایرادهای وارده به این لایحه در جزئیات مورد بررسی دقیق قرار گیرد که از جمله آن مشمولیت بازنشستگان و افراد مأمور به خدمت و افراد ستادی در این رتبه بندی است. با اجرای کامل این لایحه ضمن ادای حق معلمان خدوم و تأثیرگذار و جامعه ساز، از این قشر قدردانی شده و به آنها برای کار کیفی و پرورش و آماده سازی نسل آینده انگیزه مضاعف داده می‌شود.

مقصودی در ادامه ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان را اشتباه خواند و گفت: در ساز و کار فعلی فرهنگیان فقط سرمایه گذار صندوق ذخیره هستند حال اینکه باید سهامدار واقعی این صندوق بوده و از مزایا و تسهیلات آن به عنوان سهامدار بهره مند شوند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکالاتی در سیستم جذب نیروی انسانی وجود دارد، افزود: بعضی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجرد به شدت با کمبود نیرو مواجه هستند که از جمله آن می‌توان به سازمان‌های نوسازی مدارس، امور اراضی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و اداره پست اشاره کرد اما در این شرایط اداره امور استخدامی کشور به طور جدی کار را بسته و به شدت از این موضوع ممانعت می‌کند، آزمون‌های برگزار شده هم تناسبی با نیازهای واقعی مناطق نداشته و افراد جویای کار به تناسب با تخصص و حرفه علاقه خود به کار گرفته نمی‌شوند و به طور کلی این شیوه بسیار نامناسب است و باید چاره‌ای برای آن بیندیشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 499289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.