جایگاه‌های پمپ بنزین تک سکویی اصفهان توسعه یابد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: می‌توان با استفاده از تجربه موفق جایگاه‌های پمپ بنزین تک سکویی زمین‌های خوب و مرغوبی که اکنون پمپ بنزین هستند را تغییر کاربری داد و نازل‌های موجود را در سطح شهر پخش کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی امروز (سه‌شنبه) در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جایگاه تک سکویی پمپ بنزین از ابداعات در شهر اصفهان بود و بعد از استقبال مردم این شهر، این جایگاه‌ها به‌طور محدود در بعضی شهرها اجرا شد.

وی افزود: حدود شش سال است که از قرارداد راه‌اندازی این جایگاه‌ها می‌گذرد و آقای زنگنه، وزیر نفت زمانی که برای افتتاح آمده بود، آن را یکی از آرزوهای خود می‌دانست و می‌گفت باورم نمی‌شد این اتفاق از اصفهان شروع شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جایگاه‌های تک سکویی ارزش زیادی برای شهر دارد و باعث کاهش تردد کمتر خودروها در شهر و کاهش ترافیک و معطلی خودرو مقابل جایگاه‌ها می‌شود اما این که یک زمین بلااستفاده که کاربری دیگری برای آن قابل تصور نیست به جایگاه سوخت تبدیل می‌شود بزرگترین ارزش این جایگاه‌هاست.

وی ادامه داد: به نظرم این ظرفیت که اصفهان برای کشور ایجاد کرده می‌تواند یکی از گره‌های شهر را باز کند زیرا شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی اجازه تبدیل کاربری جایگاه‌های فعلی را نمی‌دهد در حالی که اکثراً در نقاط خوبی هستند و می‌توانند به مراکز مناسب تجاری یا خدمات شهری خوبی تبدیل شوند.

خسروی گفت: می‌توان با استفاده از این تجربه موفق زمین‌های خوب و مرغوبی که اکنون پمپ بنزین هستند را تغییر کاربری داد و نازل‌های موجود را در سطح شهر پخش کرد؛ این طرح نیاز به همکاری کمیسیون‌های بهداشت، سلامت و خدمات شهری، حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات و عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر است و شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی نیز باید همراه شود.

وی افزود: سرمایه مردم در جایگاه‌های بنزین قفل شده و امکان تغییر کاربری برای آن‌ها نیست در حالی که اگر آن‌ها آزاد شده و به جایگاه‌های تک سکویی منتقل شوند، این کار می‌تواند تعداد جایگاه‌ها را از ۵۲ به بیش از ۱۰۰ جایگاه در شهر اصفهان برساند که یقیناً سبب تسهیل امور شهروندان می‌شود.

کد خبر 499275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.