سیری چیست؟ + امکان استفاده از سیری برای گوشی های غیر اپل

اپل طی نطق اصلی رویداد WWDC 2021 اعلام کرد که دستیار صوتی هوشمندش از این پس با استفاده از دستگاه‌های هوشمند غیراپلی در دسترس خواهد بود البته این به معنای آزادی عمل کامل در بکارگیری از سیری نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دستیار صوتی اپل Siri روزبه‌روز در حال توسعه و قدرتمندتر شدن است و رقیبی سرسخت برای گوگل اسیستنت (Google Assistant) از گوگل، کورتانا (Cortana) از مایکروسافت و الکسا (Alexa) از آمازون به شمار می‌رود. اگر تمایل دارید بیشتر با این دستیار توانا آشنا شوید با ما همراه باشید.

Siri چیست؟

سیری (Siri) دستیار صوتی اختصاصی اپل برای کاربران خودش است که کاربر از طریق برقراری ارتباط کلامی می‌تواند درخواست انجام کارهای روتین و جالب را به او بفرستد. کاربر می‌تواند از سیری سوال کند و بخواهد چیزی را برای شما نمایش دهد. سیری به تمامی برنامه‌های از پیش نصب شده روی سیستم عامل محصولات اپل مانند: Safari، Mail، Messages، Maps، Safari و… دسترسی دارد و می‌توان آن‌ها را بدون این که انگشتی بر آن‌ها فشرده شود، اجرا و کنترل کرد.

نحوه استفاده از Siri

کاربر می‌تواند عبارت «Hey Siri» را در آیفون، آیپد، ایرپاد و HomePod به زبان بیاورد تا دستیار صوتی فعال شود. اگر صاحب آیفون 6S به بعد هستید، باید دکمه هوم (Home) را نگه دارید و اگر هم از آیفون‌های سری X به بالا استفاده می‌کنید باید دکمه Side را نگه دارید.

Siri چه کارهایی را می‌تواند انجام بدهد؟

سیری بسیار باهوش و در بعضی مواقع بامزه است. سیری می‌تواند اطلاعاتی راجع به مسابقات ورزشی، پیام، ایمیل یا تماس‌های کاربر را بخواند و صد البته به سوالات گوناگون واکنش دهد و بهترین پاسخ ممکن را ارائه انتخاب کند.

سیری چیست؟ + امکان استفاده از سیری برای گوشی های غیر اپل

تعدادی از توانایی‌های دستیار صوتی اپل:

  • پیام دادن و تماس گرفتن با مخاطبین
  • پخش موسیقی تصادفی از لیست اپل موزیک (Apple Music)
  • نمایش اطلاعاتی درباره فیلم‌های در حال اکران سینما
  • پیدا کردن بهترین رستوران در اطراف شما
  • سکه انداختن (شیر یا خط)
  • ترجمه
  • تنظیم یادآور یا اعلان (Reminder)
  • پیدا کردن موقعیت مکانی مشخص در نقشه
  • جهت‌یابی برای رسیدن به مقصد
  • جستجوی کتاب بر اثر نام نویسنده و موارد دیگر

موارد ذکر شده فقط بخش کوچکی از قابلیت‌های این دستیار صوتی هوشمند است. سیری می‌تواند آب و هوای روزهای آتی را نشان دهد یا نحوه تلفظ صحیح نام شما را یاد بگیرد. امکان تعیین و شناساندن افراد خانواده که در دفترچه تلفن ثبت شده نیز وجود دارد.

استفاده از سیری برای گجت‌های غیراپلی ممکن شد

اپل طبق سنت، هر سال رویداد WWDC 2021 خود را برگزار کرده و طی آن به معرفی جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌ها و سرویس‌های خود کرد. یکی از اخبار جالب توجه اپل طی این رویداد، امکان استفاده از سیری توسط گجت‌های غیراپلی بود که پیش از این سابقه نداشت البته باید به این نکته اشاره کنیم که سیری همچون الکسا یا گوگل اسیستنت به‌صورت کامل در اختیار سازندگان گجت‌ها نیست بلکه برای بهره‌گیری از این امکان کاربران باید هوم‌پاد اپل را نیز در اختیار داشته باشند تا به‌عنوان یک هاب از آن برای چنین امکانی بهره ببرند.

همان‌طور که می‌دانید بیش از یک دهه از زمان رونمایی از سیری گذشته و این اولین‌بار طی یک دهه اخیر است که چنین امکانی هرچند محدود از سوی اپل در اختیار تولید کنندگان و کاربران قرار گرفته است. به جرأت می‌توان گفت که اپل با این اقدام سعی در کاهش فاصله خود با رقبایی نظیر گوگل و آمازون دارد که با بهره‌گیری از سیاستی بازتر در قبال دستیار صوتی هوشمند خود امکان استفاده از این دستیارها را روی گجت‌های کمپانی ثالث فراهم آورده و از این طریق با اقبال بیشتری نیز روبه‌رو شده است.

اپل طی مراسم آنلاین خود ویژگی جدید را در قالب سناریویی نمایش داد که طی آن کاربر دستیار صوتی هوشمند سیری را از طریق یک ترموستات Ecobee احضار کرد. هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت هاب شدن تنها اختصاص به هوم‌پاد دارد یا سایر گجت‌های اپل نظیر اپل تی وی نیز می‌توانند در قالب یک هاب برای سیری ایفای نقش کنند.

کد خبر 499174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.