واکسیناسیون ۶۰ درصد از سالمندان استان اصفهان/ مثبت شدن ۲۰ درصد تست‌های کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ ساله به بالا هنوز شروع نشده، چرا که تحویل واکسن‌های کرونا با تاخیر مواجه شده است در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی ۶۵ ساله‌ها نیز شروع نشده است و میزان تست‌های مثبت کرونا به ۲۰ درصد رسیده است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر آمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان اصفهان به کمتر از یک هزار بیمار در روز رسیده است.

آمار فوتی‌ها به ۲۰ بیمار رسیده است

وی با اشاره به شیب کند کاهشی آمار مبتلایان کرونا در استان اصفهان، ادامه داد: با این که شیب کاهش آمار کند بوده است، اما میزان مبتلایان بیماری کووید ۱۹ کمتر شده و تعداد فوتی‌ها به زیر ۲۰ بیمار رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود این که آمارها کاهشی است، اما این به این معنا نیست که این وضعیت تداوم داشته باشد و قطعاً باقی ماندن در شرایط فعلی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا بستگی دارد اگر افراد سهل انگاری کنند به شرایط حاد بازمی‌گردیم.

واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ ساله به بالا هنوز شروع نشده است

وی در خصوص ایجاد تغییرات در بیمارستان‌های ریفرال کرونا در اصفهان، تصریح کرد: تعداد بیماران بدحال هم کمتر شده است و به زودی تغییراتی هم در بیمارستان‌های ریفرال کرونا اتفاق خواهد افتاد و احتمالاً تعداد بیمارستان‌های مرجع کرونا کاهش می‌یابد.

نجیمی با بیان این که میزان تست‌های مثبت به حدود ۲۰ درصد رسیده است، افزود: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ ساله به بالا هنوز شروع نشده است و با توجه به تأخیری که در تحویل واکسن‌های کرونا ویروس شده است، در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های سنی که از قبل اعلام شده را تکمیل خواهیم کرد و به محض این که تأخیر جبران شود، تزریق گروه‌های سنی جدید اضافه می‌شود در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از سالمندان استان اصفهان واکسینه شده‌اند.

کد خبر 499169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.