جزئیات مراحل دریافت تسهیلات و تحویل موتورسیکلت برقی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان جزئیات مراحل دریافت تسهیلات و تحویل موتوربرقی را تشریح کرد.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر زودرس در جهان به شمار می‌آید؛ در واقع آلودگی هوا یک چالش جهانی است ولی اثرات آن به طور برجسته در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و به خصوص در سالیان اخیر در شهر اصفهان بسیار مشهود است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: یکی از منابع آلاینده هوای شهر اصفهان موتورسیکلت‌های بنزینی است که برخلاف تصور عموم که گمان می‌کنند خودروها نسبت به موتورسیکلت‌ها سهم بیشتری در آلودگی هوا دارند کارشناسان معتقدند که موتورسیکلت‌ها در جدول متهمان آلودگی هوا صدرنشین هستند.

وی با بیان این که طبق آمارهای منتشر شده توسط پلیس راهور استان اصفهان یک میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در استان اصفهان تردد می‌کنند که نزدیک به نیمی از آن‌ها در شهر اصفهان است، گفت: این تعداد موتورسیکلت درصد قابل توجهی از تولید آلودگی هوا و صوتی در شهر اصفهان را باعث می‌شود علاوه بر این ۵۲ درصد سهم جان باختگان حوادث ترافیکی و بیش از ۶۰ درصد جرایم خشن کاهش دهنده امنیت اجتماعی، توسط این راکبان انجام می‌شود.

بنده‌خدا تاکید کرد: یکی از بهترین راهکارهای کاهش این آمار، حذف موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سیستم حمل و نقل درون شهری و جایگزینی آن با موتورسیکلت‌های برقی است که میزان آلایندگی آن نزدیک به صفر بوده و به دلیل سرعت پایین و بروز بودن تجهیزات می‌تواند نقش به سزایی در کاهش این آمار داشته باشد.

وی اظهار کرد: استان اصفهان از نظر تولید موتورسیکلت برقی در کشور پیشرو بوده است، اما به دلیل وجود برخی مشکلات و نبود استقبال مردم این وسیله پاکرو هنوز به جایگاه مناسب خود در حوزه حمل و نقل درون شهری دست نیافته است که در جهت تسهیل خرید موتورهای برقی، شهرداری اصفهان سال گذشته اقدام به عقد تفاهم‌نامه سه جانبه با سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق کارآفرینی امید جهت جایگزینی شش هزار و ۶۶۷ دستگاه موتور سیکلت برقی با موتور بنزینی کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به شرایط ارائه تسهیلات بر اساس تفاهمنامه، گفت: پرداخت وام ۱۲۰ میلیون ریالی جهت خرید موتور برقی (با کارمزد چهار درصد و اقساط پنج ساله)، پرداخت ۱۵ میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف شهرداری و پرداخت ۱۵ میلیون ریال تخفیف از طرف فروشنده از جمله این شرایط است.

وی در خصوص مراحل دریافت تسهیلات و تحویل موتوربرقی، تصریح کرد: فرد متقاضی باید در ابتدا با ورود به سامانه https://my.isfahan.ir جهت ثبت نام در طرح جایگزینی موتور برقی دریافت کد رهگیری اقدام کند و در ادامه انجام اعتبارسنجی توسط شهرداری و ارسال پیامک برای متقاضیان جهت تأیید مدارک و ارسال معرفی نامه به صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود.

بنده‌خدا گفت: مراجعه به فروشگاه‌های منتخب و انتخاب محصول مورد نظر و دریافت پیش فاکتور جهت ارائه به صندوق کارآفرینی امید، مراجعه به صندوق کارآفرینی امید جهت افتتاح حساب و تکمیل مدارک جهت دریافت تسهیلات، اسقاط موتور سیکلت فرسوده در مراکز معتبر اسقاط و تحویل گواهی اسقاط به صندوق کارآفرینی امید از دیگر مراحل دریافت تسهیلات و تحویل موتوربرقی است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان جهت رفاه حال شهروندان اقدام به اختصاص مکان مناسبی در مرکز شهر جهت استقرار نماینده مرکز اسقاط برای دریافت موتور فرسوده و اخذ گواهی اسقاط کرده تا از تردد شهروندان به خارج از محدوده شهر جلوگیری شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه دریافت تاییدیه صندوق کارآفرینی امید جهت پرداخت تسهیلات و معرفی به فروشگاه منتخب جهت دریافت موتورسیکلت برقی ضروری است، گفت: تسویه حساب (به صورت نقد و اقساط) با فروشگاه و دریافت موتورسیکلت مورد نظر باید انجام شود.

کد خبر 499149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.