ایران۳ _ بحرین صفر/ طلسم شکنی تاریخی با آزمون و طارمی در خاک بحرین

ملی‌پوشان کشورمان توانستند با سه گل بحرین را در منامه در هم بکوبند تا همچنان به صعود از گروه‌شان امیدوار باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان در دومین گام خود از دور برگشت انتخابی جام جهانی از ساعت ۲۱ به مصاف بحرین میزبان رفته که این بازی با درخشش تماشایی طارمی و آزمون، حریف پر ادعا و چغر را در خاک خودش سه بر هیچ مغلوب کردند تا به رده دوم جدول صعود کنند.

مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ایران و بحرین

ورزشگاه: استادیوم ملی، منامه (بحرین)

تماشاگر: -

گل‌ها: سردار آزمون (دقیقه ۵۴ و ۶۱- برای ایران) - مهدی طارمی (دقیقه ۷۹- برای ایران)

اخطار: احمد نبیل (دقیقه ۳۱- از بحرین) - محمد حسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۴۵- از ایران) - علی حرم (دقیقه ۵۱- از بحرین)

اخراج: -

تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی (دقیقه ۴۶- سامان قدوس)، وحید امیری (دقیقه ۶۸- سعید عزت اللهی)، محمد حسین کنعانی زادگان (مرتضی پورعلی گنجی)، احمد نورالله‌ی، علی قلی زاده (دقیقه ۸۳- مهدی قایدی)، مهدی طارمی، سردار آزمون (دقیقه ۷۳- مهدی ترابی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تیم ملی بحرین: سید محمد جعفر، سید رضا عیسی، ولید الحیام، احمد نبیل، حمد شمسان، علی حرم، جاسم الشیخ، عبدالوهاب المالود، مهدی حمیدان، محمد مرهون، محمد الرمیحی

سرمربی: هلیو سزار

داور: فو مینگ (چین)

شرح بازی:

ملی‌پوشان در دقایق ابتدایی تحت جو مسابقه قرار گرفته و پر اشتباه در دفاع حاضر شدند. رفته رفته شاگردان اسکوچیچ بر بازی مسلط شده و به گردش توپ می‌پردازند اما هافبک‌های ایرانی در تغذیه مهاجمان دچار مشکل هستند. در ادامه فاز تهاجمی ایران قوت بیشتری گرفت ولی رد شدن از دفاع چند لایه شاگردان هلیو سزار پرتغالی به این آسانی به نظر نمی‌رسد.

با رسیدن به اواسط نیمه اول ایران حلقه محاصره روی دروازه بحرینی‌ها تنگ‌تر کرد و به موقعیت‌های خوبی توسط حرکات طارمی دست یافت ولی قفل دروازه محمد جعفر فرو نریخت. در پایان نیمه اول بحرینی‌ها پس از دقایق فراوان دفاع مستحکم جلو آمدند و حتی در صحنه‌ای فرصت داشتند با رد کردن توپ از بیرانوند دروازه خالی از گلر ایران را بگشاید اما هوشیاری دفاع ایران مانع شد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

نیمه دوم با آمدن قدوس به جای میلاد محمدی، فاز تهاجمی تیم ملی قوت بیشتری یافت و افزایش فشار ایران باعث شد تا آزمون روی پاس طارمی ایران را پیش بیاندازد. دقایقی بعد طارمی این فرصت را داشت تا خودش ایران را به گل دوم برساند اما موفق نبود تا شصت و یکمین دقیقه باز هم سردار را راه بیاندازد تا با دبل اختلاف را به دو گل افزایش دهد.

این پایان کار نمایش چشم نواز پسران ایرانی در منامه نبود و طارمی بالاخره زهر خودش را به بحرینی‌ها ریخت تا بازی خوبش را با سومین گل در دقایق پایانی تکمیل کند. شاگردان اسکوچیچ دو بار دیگر هم این فرصت را داشتند تا به گل‌های بیشتری دست یابند اما با بی دقتی و بدشانسی این فرصت از دست رفت.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۴- سردار آزمون) - پاس خط کشی شده طارمی برای آزمون او را با گلر بحرین تک به تک کرد تا با بغل پایی آرام دروازه سید جعفر را گشود.

۰-۲ (دقیقه ۶۱- سردار آزمون) - اشتباه بحرینی‌ها در میانه زمین باعث شد تا طارمی با استفاده از شلوغی و تراکم حریف، با پاس رو به جلویی سردار را صاحب توپ کند که او هم به راحتی کورس با مدافع بحرینی را برد و توپ را به سمت راست دروازه بحرین فرستاد.

۰-۳ (دقیقه ۷۹- مهدی طارمی) - پاس نورالهی از گوشه خط دفاعی بحرین در محوطه به طارمی رسید و او مدافع بحرین را رد کرد تا با بغل پایی ساده مزد بازی خود را بگیرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- پاس تماشایی نورالله‌ی در پشت مدافعین روی سر طارمی فرود آمد ولی ضربه او کم جان بود و سید محمد جعفر توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۱۹- ضربه سر آزمون روی کرنر ارسالی را ولید الحیام، مدافع بحرینی پیش از رسیدن توپ به دروازه آن را دفع کرد.

دقیقه ۲۰- فضا شوت زنی مناسب روی غفلت دفاع بحرین در اختیار حاج صفی قرار گرفت ولی شوت او با پا راست قدرت کافی را نداشت اما از دستان گلر بحرین رها شد ولی خودش زودتر از رسیدن توپ به آزمون توپ را به دست گرفت.

دقیقه ۳۰- نفوذ طارمی پشت مدافعان موقعیت خوبی را به اختیار گذاشت ولی شوت او خوب نبود.

دقیقه ۳۱- فیک هوشمندانه طارمی مدافع بحرین را از پیش رو برداشت و در شرایطی که به همراه آزمون دو به یک برتری نسبت به تک دفاع بحرین داشت، نبیل با خطا طارمی را متوقف کرد و در شرایطی که به نظر می‌رسید موقعیت مسلم گلزنی برای ایران به شکل گرفته، داور چینی به کارت زرد بسنده کرد.

دقیقه ۴۰- پاس عمقی بحرینی‌ها مهاجم شأن را با بیرانوند تک به تک کرد و توپ را از روی سرش رد کرد ولی در ادامه دیگر بازیکن بحرینی در باز کردن دروازه خالی ایران ناکام ماند.

دقیقه ۴۷- شوت سامان قدوس بدو ورودش به زمین را گلر بحرین در آغوش گرفت.

دقیقه ۵۸- پاس رو به جلو قدوس، طارمی را تک به تک کرد ولی ضربه او در چهارچوب نبود تا فرصت زدن گل دوم ایران را از دست داده باشد.

دقیقه ۷۳- حرکات تکنیکی بازیکنان ایران در محوطه توپ را به قلی زاده رساند اما شوت فنی اش روی طاق دروازه فرود آمد.

دقیقه ۷۸- کاشته ارسالی در جلو دروازه می‌توانست با اثر گذاری عزت الهی به گل چهارم ایران بدل شود.

دقیقه ۸۸- طارمی در موقعیت تک به تک گلر بحرین را جا گذاشت و با پاس به عقب توپ را به قایدی رساند ولی شوت او نتوانست دروازه خالی را باز کند و با فاصله بسیار اندک راهی اوت شد.

نکات ویژه:

* وحید امیری در دقیقه ۶۸ مصدوم شد و اسکوچیچ را مجبور به تعویض کردن اجباری امیری شد.

* تیم ملی فوتبال کشورمان برای نخستین بار موفق شد بحرین را در خاک این کشور شکست دهد.

* طارمی، لژیونر ایرانی پورتو در این مسابقه درخشش بی‌نظیری داشت و با دو پاس گل و یک گل، سهم مهم در این پیروزی ارزشمند داشت.

* همچنین سردار آزمون با دبلی که انجام داد، تعداد گل‌های ملی خود را به ۵۵ افزایش داد.

کد خبر 499077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.