۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
گشتی در بزرگترین کتابخانه جهان

کتابخانه کنگره آمریکا که هر سال از تعداد زیادی دانشجو و محقق علمی میزبانی می‌کند، پیوسته در حال توسعه منابع خود است و لقب بزرگترین کتابخانه جهان را به لحاظ تعداد کتاب‌ها و اسناد نگهداری‌ شده در آن‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتابخانه‌ها همواره به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین منابع دانش بشری محسوب می‌شوند و یکی از سوالاتی که ممکن است برای دوستداران کتاب مطرح باشد، این است که نام بزرگ‌ترین کتابخانه جهان چیست و در کدام کشور قرار دارد؟

کتابخانه کنگره آمریکا که هر سال از تعداد زیادی دانشجویان و محققان علمی میزبانی می‌کند، پیوسته در حال توسعه منابع خود است و لقب بزرگترین کتابخانه جهان را به لحاظ حجم کلکسیون کتاب‌ها و اسناد نگهداری‌ شده در آن‌ها به خود اختصاص می‌دهد. این کتابخانه دارای بیش از ۱۶۷ میلیون اثر در کلکسیون خود بوده و برخی از مهم‌ترین اسناد دولتی در آن نگهداری می‌شود. این کلکسیون از بیش از ۳۹ میلیون نسخه کتاب و دیگر آثار چاپی، ۳.۶ میلیون اسناد ضبط شده، ۱۴.۸ میلیون قطعه عکس، ۵.۵ میلیون نقشه، ۸.۱ میلیون قطعه نت موسیقی و ۷۲ میلیون دست‌نوشته تشکیل شده است.

گشتی در بزرگترین کتابخانه جهان

کتابخانه کنگره آمریکا علاوه بر این که یک مرکز تحقیقاتی و مخزنی برای نگهداری کتاب‌های مختلف محسوب می‌شود، اجازه چاپ و نشر کتاب‌ها را در کشور آمریکا صادر می‌کند. مجوزهای صادر شده از سوی این کتابخانه برای حق چاپ و نشر نویسندگان و مؤلفان آمریکایی به چند صد هزار مورد در سال می‌رسد.

این کتابخانه، بزرگ‌ترین کلکسیون از کتاب‌های نایاب را در آمریکای شمالی و بزرگ‌ترین کلکسیون کتاب‌های قرن پانزدهم در نیمکره غربی را به خود اختصاص می‌دهد و زمان تأسیس آن ۲۴ آوریل سال ۱۸۰۰ میلادی است.

کد خبر 499045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.