بهره‌برداری از ۴ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه ۵

پروژه‌های شهرداری منطقه پنج اصفهان به ارزش ۴۱۵۰ میلیارد ریال پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰_ در هشتاد و چهارمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با حضور شهردار اصفهان و اعضای شورای شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز چهار پروژه عمرانی و خدماتی منطقه پنج شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۴,۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مجموعه ورزشی آیلین ملکیان (مادر و کودک) یکی از پروژه‌های بهره‌برداری شده در برنامه افتتاحیه امروز بود، این مجموعه در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر مربع با زیر بنای دو هزار و ۱۰۰ متر مربع بنا شده که هزینه اجرایی آن ۳۵ میلیارد ریال و هزینه آزاد سازی آن ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

این مجموعه شامل دو سالن بدنسازی و یک سالن اصلی با مساحت ۵۰۰ متر مربع و پارکینگی با ظرفیت ۳۰ خودرو است؛ همچنین در خصوص سهولت دسترسی شهروندان راهروی ضلع شرقی این مجموعه همزمان با ساخت پروژه به صورت معماری سنتی بازسازی شده است.

تعریض پل شهید ستاری نیز از دیگر پروژه‌های منطقه پنج است؛ این پروژه با هدف کاهش بار ترافیکی در رینگ سوم با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است. با افزایش عرض پل شهید ستاری، تردد وسایل نقلیه از دو لاین به سه لاین تغییر می‌کند. این پل به طول ۶۰۰ متر و عرض ۱۴.۸ متر است که سه متر به عرض آن اضافه شده است.

فاز نخست خیابان آیت الله طاهری (حدفاصل خیابان شهدای صفه تا خیابان بهداری لشگر) و ساختمان پست برق در قالب مشارکت با ارتش جمهوری اسلامی (نزاجا) به طول ۸۰۰ متر با عرض ۶۰ تا ۷۰ متر و عرض ترافیکی ۴۵ متر از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح منطقه ۵ است. هزینه اجرای فاز نخست خیابان آیت الله طاهری هزینه اجرایی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امروز همچنین آئین بهره‌برداری از احداث باند شمالی بلوار نظام سپاهان شهر و تعریض باند جنوبی و ساماندهی پارکینگ‌ها کلینیک شهدا برگزار شد؛ این خیابان حدفاصل بلوار بهمن تا بلوار قائم است که آزادسازی آن در توافق با فرماندهی سپاه پاسداران انجام و پروژه احداث شد. مشخصات این پروژه دو باند ۱۱ متر، رفیوژ میانی چهار متر، رفیوژ کناری ۱.۵ متر، پیاده رو در دو طرف و عرض پیاده رو دو متر در دو طرف است.

صرفه‌جویی ۱۷۰ میلیارد تومانی در هزینه‌های جاری شهر

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امروز مدیران شهری، اصحاب رسانه، نوجوانان و ساکنان منطقه پنج شهرداری در سالنی که به نام یکی از زنان افتخار آفرین ایران «آیلین ملکیان» سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران نامگذاری شده، گردهم آمده‌اند، مجموعه ورزشی که برای استفاده زنان توانمند نصف جهان به بهره برداری رسید زنانی که توانستند در عرصه ورزش افتخار آفرین باشند.

وی ادامه داد: اینکه ادیان اینگونه به صورت مسالمت‌آمیز در یک شهر تاریخی در کنار هم زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها در سطح کشور و جهان می‌درخشند مایه افتخار است و اینکه زنان اصفهانی اینگونه می‌کوشند تا برابری و حقوق شهروندی را اثبات کنند جای بسی خوشحالی است. هر انسان توانمندی در این سرزمین باید احساس کند که می‌تواند توانمندی‌های خود را نشان دهد.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان فقط به خاطر داشتن میراث گذشتگان جهانی نشده است بلکه نقش زنان در عرصه‌های ورزشی نیز توانسته این نگین درخشان را بیش از گذشته نمایان کند، تصریح کرد: امروز به افتخار زنان در این محل گردهم آمدیم تا به آنها بگوییم در این شهر زمینه شکوفایی استعداد کسانی که می‌خواهند در عرصه‌ها حضور داشته باشند فراهم شده است.

۳۸ مدیر زن شهرداری با معیار شایسته سالاری انتخاب شدند

وی تأکید کرد: با اقدامات انجام شده برای بروز توانمندی‌ها بین زنان و مردان مسیحی و مسلمان تفاوتی وجود ندارد و این یعنی داشتن نگاه برابر توأم با عدالت به همه انسان‌ها با حفظ رعایت حقوق آنها، بنابراین اگر کسی می‌خواهد اصفهان را به جهان معرفی کند زمینه بروز توانمندی‌های آنها در شهر فراهم شده است.

نوروزی تأکید کرد: اگر امروز «آیلین ملکیان» و امثال او مایه افتخار زنان ایران و مردم اصفهان شده، به دلیل آن است که توانمندی‌های او باور شده است بنابراین نباید برای کسانی که توانایی دارند مانع ایجاد کرد بلکه باید زمینه هنرنمایی زنان را فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری این دوره شایسته سالاری بوده است در این راستا هرکسی که توانمندی داشته زمینه لازم برای بروز آن فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری بیش از ۳۸ نفر از مدیران به عنوان رئیس اداره، شهردار منطقه، رئیس سازمان و مدیرکل از بین زنان انتخاب شدند که به معنای بهره‌مندی از توانایی کسانی است که می‌توانند در عرصه مدیریتی به مردم خدمت کنند؛ این به معنای نگاه برابر به شایستگان و پرهیز از نگاه جنسیتی بوده است.

وی تأکید کرد: انتخاب تعدادی از مدیران از جامعه زنان باعث ایجاد باور در آنها شده تا بدانند اگر درس می‌خوانند می‌توانند برای جامعه سودمند باشند؛ بانوان در هرکجا که به آنها میدان داده شده، خوش درخشیدند، بنابراین هر روز، هر ماه و هر سال باید به تعداد آنها افزوده شود.

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل دادند که در بین آنها انسان‌های توانمند زیادی وجود دارد و جامعه نباید از توانمندی آنها محروم باشد.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه در شهرداری امکان بهره‌مندی از توانمندی زنان فراهم شده است، گفت: رومینا سالک دارنده مدال برنز مسابقات اسکیت جهانی، آیلین ملکیان پیشکسوت بسکتبال، فرزانه فصیحی قهرمان رشته وزنه برداری که با رعایت شئونات اسلامی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد و در آسیا قهرمان شد و باور داریم می‌تواند قهرمان جهان باشد و خانم یکتا جمالی به عنوان اولین زنی که در تاریخ کشور در رشته وزنه برداری با رعایت شئونات اسلامی مدال جهانی را به دست آورد همچنین گلنوش سبقت الهی که در رشته تیراندازی نایب قهرمان جهان شده، افتخارآفرینان نصف جهان هستند؛ این افراد در جامعه‌ای که اعتقاد به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان دارند، خوش درخشیده و افتخار آفرینی کرده‌اند.

وی با اشاره به افتتاح بیش از ۴۱۵ میلیارد تومان پروژه در منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: امروز باید از مدیران و مسئولان شهرداری همچنین اعضای شورای اسلامی شهر که با مصوبات خود زمینه خدمت رسانی در منطقه را فراهم کرده‌اند، تشکر کنم.

شهردار اصفهان ادامه داد: پروژه‌های دیگری همچون تصفیه خانه تکمیلی سپاهان شهر، خیابان نظام خط انتقال پساب، پیاده راه نظر میانی در منطقه پنج آماده بهره برداری است و در آینده نزدیک شاهد افتتاح ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه دیگر در این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به زودی کلنگ چند پروژه عمرانی در منطقه پنج به زمین زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای آغاز عملیات عمرانی این پروژه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه در نظر گرفته شده است.

نوروزی افزود: طرح چهارباغ بالا به زودی عملیاتی خواهد شد تا شهروندان چهارباغ بالا را نیز با شکلی جدید نظاره گر باشند.

وی از کلنگ زنی تالار موسیقی اصفهان در مجموعه ورزشی گل نرگس خبر داد و گفت: پارک ۲۲ هکتاری نیز در مجموعه گل نرگس کلنگ زنی خواهد شد و بودجه مورد نیاز آن در نظر گرفته شده تا پس از احداث محرک توسعه برای شهر باشد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه منطقه پنج شهرداری در مسیر امید حرکت عمرانی خود را با سرعت ادامه خواهد داد، اظهار امیدواری کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی گامی در مسیر خدمت به مردم که شایسته دریافت بهترین خدمات هستند، باشد.

نوروزی تأکید کرد: امروز شرایط خاصی حاکم شده که کسی نمی‌تواند اثبات کند که حق اصفهان ادا نشده است چرا که اتفاقات بزرگ در گوشه و کنار شهر به گونه‌ای اتفاق افتاده که هیچ انسان منصفی نمی‌تواند به این پیشرفت‌ها سرپوش بگذارد و چشمان خود را ببندد و یا بگوید حلقه حفاظتی شهر کار کوچکی بوده و یا پروژه خط دو مترو را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه میدان شهدای هسته‌ای (پینارت) که یکی از خواسته‌های ۲۰ ساله مردم بوده، احداث شده تا شرایط روانی را برای تردد مردم فراهم کند، تصریح کرد: با اجرای این پروژه خیابان‌های ارغوانیه، زاینده رود از وضعیت اسفبار گذشته خارج شده و رنگ آبادانی به خود گرفته است؛ آن محدوده از شهر با انجام اقدامات عمرانی رو به رونق است و مردم از مخمصه‌های ترافیکی رها شده‌اند.

شهردار اصفهان گفت: چه کسی می‌گوید حق اصفهان ادا نشده است؟ چه کسی می‌گوید شهر گران اداره می‌شود در حالی که فقط در یکسال در بخش هزینه‌های جاری شهرداری ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است؛ شهری که پیمانکارانش با رعایت ضوابط و مقررات و برگزاری مناقصات و مزایده‌ها انتخاب می‌شوند و این اقدامات به معنای اداره ارزان شهر است.

وی با اشاره به خرید قیر برای اجرای پروژه‌ها در شهر اظهار کرد: وقتی ۱۰۵ میلیارد تومان قیر برای آینده شهر خریداری می‌شود، قیرها را ارزان می‌خریم و در دوره گرانی‌ها پل‌ها را می‌سازیم یا توافق‌ها را ارزان انجام داده و سپس عملیات اجرایی پروژه‌ها را آغاز می‌کنیم؛ آیا این اقدامات اداره ارزان شهر نیست، آیا ساختن پل و گذاشتن مصیبت‌های آن برای مدیران دوره بعد اداره ارزان شهر است؟

نوروزی تأکید کرد: این ظلم بزرگی است که گفته می‌شود شهر گران اداره می‌شود؛ اگر رفتارها قانونی و اقدامات منطبق با ضوابط باشد و هزینه‌ها به مردم تحمیل نشود؛ شهر ارزان اداره شده است.

وی با قدردانی از کسانی که به پیشرفت و عمران و آبادانی شهر و اداره ارزان آن کمک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای انجام مناظره با شهرداران، مدیران و معاونان هم تراز در دوره‌های قبل آمادگی داریم تا مسائل تبیین شود و همه بدانند که چه کرده‌ایم و چه برنامه‌هایی تبیین شده و آینده شهر چه مسیری را خواهد پیمود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رادیو و تلویزیون باید زمینه گفتگو با مردم برای بیان دستاوردها را فراهم کند تا آنها بدانند چه اتفاقاتی افتاده و چه اقداماتی در راستای کاهش هزینه‌ها انجام شده و برای انضباط مالی چه فعالیت‌هایی صورت گرفته است، گفت: این اقدام به معنای شفاف سازی و گفتگوی صادقانه با مردم است.

وی تأکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که نتایج عملکرد ما متوجه مردم باشد و کاری نکنیم که خدمات ارزشمند به کام مردم تلخ شود.

نوروزی با بیان اینکه صداقت در گفتار، درستی در رفتار و گزارش‌های صحیح اثربخش خواهد بود، گفت: قطعاً بدون نقاط ضعف نیستیم و اگر کسی منکر داشتن نقاط ضعف باشد خود را مافوق انسان پنداشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری همه بخش‌ها فارغ از نگاه سیاسی هر روز شاهد حرکت رو به جلو در زمینه رفاه شهروندان و آیندگان و پیشرفت و توسعه شهر باشیم.

اصفهان شهر زیست پذیر برای همه ادیان است

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اتفاقات خوشایندی در مسیر امید اتفاق افتاده است.

وی نامگذاری مجموعه ورزشی تازه تأسیس در منطقه پنج به نام «آیلین ملکیان» توسط شورای شهر را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: اصفهان شهر زیست پذیر برای همه ادیان است و هر اتفاق و تقدیری باید برای تمام شهروندان در آن رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آیلین ملکیان از بانوان ارمنی پیشکسوت ورزش بسکتبال در کشور است، گفت: دلیل این نامگذاری این بود که کمتر در نامگذاری‌ها بانوان مورد توجه قرار می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: اهمیت دیگر نامگذاری ورزشگاه به نام این بانو، این است که برای نخستین بار با همت همکاران در شورای شهر تصمیم گرفتیم نامگذاری‌ها برای افرادی باشد که در قید حیات هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: هر جا فرصت به بانوان داده شود آنها می‌توانند به شایستگی بدرخشند و خود را به عنوان افتخارآفرینان کشور معرفی کنند.

وی تصریح کرد: یکتا جمالی قهرمان وزنه برداری، گلنوش سبقت الهی، تنها بانوی تاریخ ورزش اصفهان حاضر در المپیک، رومینا سالک قهرمان اسکیت و فرزانه فصیحی قهرمان رشته دو و میدانی افتخارآفرینانی هستند که می‌توانند برای شهر و دیار نصف جهان بیش از گذشته افتخار کسب کنند.

روشن با بیان اینکه برای برقراری عدالت جنسیتی و عدالت فضایی مراکز متعدد ورزشی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است، تأکید کرد: از افتخارات این دوره مدیریت شهری این است که به هر چه که وظیفه داشتیم عمل کردیم و امیدواریم مسیر امید در آینده نیز تداوم داشته باشد تا تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف برای اقشار جامعه مستمر بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این مسیر باشیم.

معضل ترافیکی پل شهید ستاری در مسیر رینگ سوم رفع شد

احمد رضایی، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: مجموعه ورزشی آیلین ملکیان در زمینی به وسعت ۱۴۰۰ مترمربع احداث شده که در آن امکانات ویژه مادر و کودک لحاظ شده است تا بانوان برای حضور در ورزشگاه دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی تأکید کرد: همچنین با مراجع علمی و دانشگاهی رایزنی شده تا بهره برداری از این مجموعه ورزشی در قالب کار علمی و فنی برای خدمت به مادران باشد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه تعریض پل شهید ستاری اظهار کرد: پل شهید ستاری در مسیر رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان قرار دارد و علی رغم اینکه عرض این رینگ در تمام نقاط ۱۱ متر است، اما در محدوده این پل عرض کمتری داشت و مشکلات ترافیکی را ایجاد کرده بود در این راستا دو لاین پل به سه لاین افزایش یافت و هم اکنون طول پل ۷۰۰ متر و عرض آن ۳.۲ متر است.

رضایی خاطرنشان کرد: با تعریض پل شهید ستاری معضل رینگ سوم به لحاظ ترافیک صبح گاهی و شامگاهی در این بخش با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان برطرف شد.

وی با اشاره به احداث فاز نخست خیابان کمکی ارتش بالاتر از سه راه حکیم نظامی گفت: خیابان کمکی ارتش در تعامل با ارتش به نام خیابان آیت الله طاهری نامگذاری شده که با هزینه آزادسازی ۲۸۰ میلیارد تومان و هزینه اجرایی پنج میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رضایی با اشاره به عملیات احداث پارکینگ زیرسطحی توحید خاطرنشان کرد: این پارکینگ حدفاصل خیابان نظر تا بلوار ملت در حال احداث است که تبدیل ریالی پروژه بر اساس اینکه همین ظرفیت در کنار خیابان توحید ایجاد شود ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: اینکه گفته شود پارکینگ توحید با هزینه هنگفتی احداث می‌شود جای دفاع دارد چرا که خودسرانه و خودرای اقدامات عمرانی را انجام نمی‌دهیم بلکه بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان گزینه‌های اولویت دار احداث پارکینگ مطرح شده و تصمیم گیری برای احداث آن در محل فعلی گرفته شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه به لحاظ علمی و فنی و اقتصادی حاضر به شفاف سازی هستیم، تأکید کرد: با توجه به اقداماتی که طی سه سال اخیر در منطقه پنج شهرداری انجام شده تیرماه امسال شاهد افتتاح ۸۰ پروژه بزرگ و کوچک به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در این منطقه خواهیم بود؛ این پروژه‌ها بنیادی و اساسی است و شهروندان باید اطمینان داشته باشند که هیچ هدفی جز خدمتگزاری به مردم و برداشتن بار از دوش آنها نداریم.

اهدا نشان شهروند افتخارآفرین به آیلین ملکیان

به گزارش ایمنا، در پایان این افتتاحیه، شهردار اصفهان نشان شهروند افتخارآفرین را به «آیلین ملکیان» از پیشکسوتان بسکتبال و رومینا سالک قهرمان مسابقات اسکیت داد؛ این نشان قبلاً از سوی شهردار اصفهان به «سهراب مرادی» قهرمان وزنه برداری و «سروش صحت» از بازیگران و کارگردانان مطرح اصفهان داده شده بود. در این برنامه همچنین «سیپان کاشچیان» اسقف ارامنه اصفهان لوح تقدیری را به شهردار اصفهان و مدیر منطقه پنج شهرداری و یک تابلو فرش نفیس را به «آیلین ملکیان» اهدا کرد.

کد خبر 498968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.