۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
اخطار قطعی برق برای هتل‌ها

رییس جامعه هتلداران ایران از اخطار قطع برق به هتل‌ها در صورت کاهش ندادن بار مصرف تا ۵۰ درصد خبر داد.

به گزارش ایمنا، جمشید حمزه‌زاده گفت: در بیشتر شهرها از جمله مشهد و تهران، از طرف شرکت توزیع برق پیامی با این محتوا آمده است: «بر اساس مصوبه هیأت دولت، تمام صنایع از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ تا پایان شهریور از ساعت ۱۲ تا ۲۱ باید با ۵۰ درصد بار مصرفی مشابه هفته اول خرداد فعالیت کنند. در صورت عدم رعایت، در تذکر اول ۲۴ ساعت و در تذکر دوم ۴۸ برق مشترک قطع خواهد شد.»

او با اشاره به غیرفعال بودن بسیاری از هتل‌ها در دوران کرونا و کاهش سفرها، افزود: هتل چه مسافر داشته باشد، چه نداشته باشد، به هر حال مصرف برق ثابتی دارد و قطعاً کاهش بار مصرف با توجه به تجهیزات مورد استفاده، صددرصد مشکل ایجاد می‌کند. هتل‌های بزرگ نیز با توجه به داشتن فضاهای عمومی گسترده و مصرف برق بالا قطعاً بیشتر آسیب می‌بینند و هتل‌های کوچک با توجه به خساراتی که متحمل می‌شوند، حتماً رو به تعطیلی خواهد رفت. همه مراکز که مجهز به ژنراتور برق نیست.

رئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: اگر این دستور اجرا شود، در وضعیت موجود هزینه هتل‌ها باز هم افزایش پیدا می‌کند، چنین اقدامی به هیچ‌وجه در راستای حمایت از صنعت هتلداری نیست. متأسفانه به جای حمایت، شاهد تحمیل هزینه‌های بیشتر از سوی دولت به صنعت هتلداری و گردشگری هستیم.

پیش‌تر، به دنبال قطعی گسترده برق، صدای اعتراض صاحبان صنایع و تولید نسبت به زیان مالی و خسارت تحمیل‌شده بلند شده بود. به گفته آن‌ها خسارت اقتصادی ناشی از قطعی برق به مراتب بیشتر از هزینه برق برای کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 498920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.