ساماندهی بازار اصفهان به همکاری دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی وضعیت بازار اصفهان نیازمند حضور عملیاتی و هماهنگ دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم شرایط مطلوبی در آن برقرار کنیم.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار اصفهان به طول شش کیلومتر و با قدمت چند صد ساله جزء آثار ارزشمند میراثی به شمار می‌آید که با مشکلات متعددی در فضای خود از جمله سد معبر مغازه‌ها رو به رو است.

وی با بیان این که برای رفع مشکل سد معبر در بازار اصفهان شهرداری اقدامات زیادی انجام داده تا حقوق شهروندی شهروندان تضییع نشود، افزود: میزهای ثابت و متحرک به عنوان محلی برای ویترین اجناس مغازه‌داران مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این راستا تاکنون تعدادی اخطار به کسبه داده شده و حتی تعدادی از این میزها جمع‌آوری شده تا حدودی به وضعیت بازار نظم داده باشیم.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برای رفع معضل سد معبر بازار فقط شهرداری مسئول نیست بلکه باید سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، اتاق اصناف، اداره اوقاف و انجمن بازار نیز به این موضوع ورود کنند؛ در واقع ساماندهی وضعیت بازار اصفهان نیاز به حضور عملیاتی و هماهنگ دستگاه‌های اجرایی دارد تا بتوانیم شرایط مطلوبی در آن برقرار کنیم.

محمدحسینی اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسبه یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و توسط مأموران خود برای رفع موانع موجود و آزاد کردن مسیر معابر و اماکن اقدام کند.

وی با بیان این که وجود مالکیت‌های متعدد بازار اصفهان از دیگر مشکلات آن است، گفت: باید دستگاه‌های ذی‌ربط برای تأمین ایمنی بازار، جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها و ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی آن ورود کنند.

کد خبر 498899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.