بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۱۷ خرداد)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی معایب و مزایای گوشی‌های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی‌های موبایل شیائومی Redmi 9، سامسونگ گلکسی Galaxy A12 و شیائومی POCO M3 در این مطلب بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد. در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف تا چهار میلیون تومان ارائه شود:

Xiaomi Poco M3 - شیائومی پوکو M3

گوشی شیائومی POCO M3 با ظرفیت دو سیم کارت و ۶۴ گیگابایت حافظه از جمله اولین سری محصولات برند شیائومی است. این محصول دارای ساختاری متوازن و خوش‌ساخت بدون پشتیبانی از تکنولوژی 5G در تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ روانه بازار شده است. این مدل از فریم پلاستیکی ساخته شده که قاب جلو شیشه‌ای جلوه ویژه‌ای به آن بخشیده است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۱۷ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات Xiaomi Poco M3 - شیائومی پوکو M3

صفحه نمایش گوشی شیائومی POCO M3 در اندازه ۶.۵۳ منتشر شده است. این صفحه‌ نمایش کاملاً تمام‌صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دارد. دوربین سلفی این محصول نیز دارای حسگر ۸ مگاپیکسلی است.

صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی POCO M3 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 3 در برابر خط و خش و صدمات احتمالی محافظت می‌شود. ویژگی دیگر Poco M3 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در کنار گوشی است که نشان از "رده بالا بودن" محصول دارد. گفتنی است سه دوربین که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و در قسمت پشتی این گوشی قرار دارد می‌تواند ویدئوی Full HD را ثبت و ضبط کند. دوربین سلفی این محصول هم به سنسوری ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵.۰، نسخه ۱۰ سیستم عامل اندروید و باتری شگفت‌انگیز شش هزار میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید است.

گوشی شیائومی POCO M3 دارای قابلیت شارژ معکوس است که به شما این امکان را می‌دهد از تلفن خود برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و باندهای هوشمندی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند استفاده کنید. برای این که بتوانید آنها را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید دستگاه شما باید از پروتکل شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی کند.

مزایای Xiaomi Poco M3 - شیائومی POCO M3

  • باطری قوی

معایب شیائومی Xiaomi Poco M3 - شیائومی POCO M3

  • برآمدگی زیاد دوربین

قیمت شیائومی POCO M3

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی POCO M3 با حافظه ۶۴ و رام چهار، قیمتی در حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

Samsung Galaxy A12 - سامسونگ گلکسی A12

سامسونگ گلکسی A12 یکی دیگر از "میان رده‌های" شرکت سامسونگ است که در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ معرفی شد. شرکت سامسونگ برای این محصول خود از یک صفحه‌ نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده کرده است. این صفحه‌ نمایش در هر اینچ ۲۶۴ پیکسل را نشان می‌دهد که از جزئیات و وضوح تصویر خوبی برخوردار است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۱۷ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات Samsung Galaxy A12 - سامسونگ گلکسی A12

تراشه این محصول Mediatek MT6765 Helio P35 از تراشه‌های ۱۲ نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 همراه شده است که برای باز کردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو مناسب است.

سامسونگ گلکسی A12 با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است و قابلیت استفاده از یک کارت حافظه را دارد. روی قاب پشتی A12 یک دوربین چهارگانه قرار گرفته است. یک لنز عریض با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، لنز فوق عریض با رزولوشن پنج مگاپیکسل، لنز ماکرو با رزولوشن دو مگاپیکسل و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی مجموعه دوربین A12 را تشکیل می‌دهد.

برای دوربین سلفی هم یک لنز هشت مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است که در گوشه بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. منبع انرژی گوشی A12 یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی موبایل سامسونگ با طراحی کاملاً مطلوب و امکانات فراوان به بازار عرضه شده است تا در بازار میان‌رده‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

مزایا سامسونگ Galaxy A12

  • اضافه شدن دوربین ماکرو
  • اثر انگشت روی دکمه پاور

معایب سامسونگ Galaxy A12

  • دوربین اصلی بی کیفیت
  • دوربین سلفی بی کیفیت
  • حاشیه‌های زیاد

قیمت Samsung Galaxy A12 - سامسونگ گلکسی A12

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ Galaxy A12 با حافظه ۶۴ گیگابایت و رام چهار به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

Xiaomi Redmi 9 - شیائومی 9 Redmi

گوشی شیائومی Redmi 9 با ظرفیت پذیرش دو سیم کارت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت بدون فناوری NFC وارد بازار شده است. گوشی Redmi 9 مانند نسخه‌های قبلی این سری از گوشی‌های شیائومی از صفحه‌ نمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است علاوه بر این شیائومی Redmi 9 با پنل IPS LCD ساخته‌ شده و فاصله لبه صفحه‌ نمایش در آن بسیار کم است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۱۷ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات Xiaomi Redmi 9 - شیائومی 9 Redmi

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی حدود ۳۹۵ پیکسل را در هر اینچ جا داده است. بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از Corning Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط و خش ایمن باشد. ویژگی دیگر شیائومی 9 Redmi مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در پشت گوشی است. شیائومی برای این محصول خود از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده است. لنز عریض ۱۳ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض هشت مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت پنج مگاپیکسل و سنسور عمق دو مگاپیکسلی مجموعه دوربین Redmi 9 را تشکیل می‌دهد. یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی هم در مرکز گوشی و بالای نمایشگر این گوشی به‌ کار گرفته‌ شده است.

ازنظر سخت‌افزاری این گوشی از تراشه Mediatek Helio G80 12 با اندازه ۱۲ نانومتری بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و قدرتمند قرار گرفته است. حافظه رم با ظرفیت چهار گیگابایت نیز در کنار این مجموعه قرار گرفته است تا بتواند علاوه‌ بر کارهای معمول از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. باتری پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات، درگاه ارتباطی USB Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز از دیگر مشخصات این محصول جدید است.

مزایا شیائومی Redmi 9

  • رابط کاربری روان
  • نمایشگر قابل قبول
  • حسگر اثر انگشت سریع
  • پشتیبانی از شارژ سریع
  • باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر
  • طراحی خوب

معایب شیائومی Redmi 9

  • دوربین متوسط

قیمت Xiaomi Redmi 9 - شیائومی 9 Redmi

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi 9 با حافظه ۶۴ و رام چهار به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود سه میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

سامسونگ Galaxy A12 شیائومی Redmi 9 شیائومی POCO M3

تاریخ معرفی

۲۰۲۰

۲۰۲۰

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۲۰۵ گرم

۱۹۸ گرم

۱۹۸ گرم

نوع صفحه نمایش

LS IPS

لمسی خازنی IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

IPS LCD, 400 nits (typ)

اندازه صفحه نمایش

۶.۵ اینچ

۶.۵۳ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رام

۴ گیگابایت

۴

۴

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دی (اسلات اختصاصی) میکرو اس دی (اسلات اختصاصی)

میکرو اس دی (اسلات اختصاصی)

دوربین اصلی

۴۸، ۵، ۲، ۲ مگاپیکسل

۱۳، ۸، ۵، ۲ مگاپیکسل

۴۸، ۲، ۲ مگاپیکسل

فیلمبرداری

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 498831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مهدیه IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    14 5
    گوشی خوب وبا کفیت
  • عاطفه IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    7 2
    من ردمی ۹ دارم خیلی هم راضیم عالیه از همه نظر
  • دینا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    4 3
    شیائومی بهترین موبایل از نظر من خودم موبایلم شیائومی خیلی راضی هستم
  • رضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    من ردمی ۱۰دارم خیلی ازش راضیم گوشی خوب وبا کیفیت هست