پراگ در تلاش برای کاهش کربن تا ۲۰۳۰

مقامات پراگ، پایتخت و بزرگترین شهر در کشور جمهوری چک، امیدوارند در پی رویکرد جدیدی که در پیش گرفته‌اند، بتوانند تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گاز کربن را به میزان ۴۵ درصد کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دهم ماه مه، شهردار پراگ توافقنامه‌ای با وزیر محیط زیست کشور به تصویب رساند که بر اساس آن قرار شد، دو نهاد با همکاری یکدیگر خلاقیت‌هایی برای انتشار گازهای آلاینده در هوا اعمال کنند. در نتیجه اقدامات جدید، پیش‌بینی می‌شود انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰، نسبت به دو دهه قبل خود، به میزان ۴۵ درصد کاهش یابد. شهردار برای دست یافتن به این هدف، قصد دارد تعداد ۶۹ اقدام جدید در برنامه کار خود قرار دهد که لیست تمام آن‌ها در وب‌سایت شهر منتشر شده است. اقدامات جدید شهردار حول محور چهار زمینه اساسی یعنی انرژی پایدار، تحرک پایدار، اقتصاد مدور و اقدامات سازگار سازی انجام خواهد شد.

در زمینه انرژی پایدار، شهردار قصد دارد ابتدا مصرف گرما و گاز را تا ۱۵ درصد کاهش دهد تا از این طریق، انتشار گاز دی اکسید کربن ناشی از وسایل برقی منازل را به حداقل برساند. علاوه بر این، تمرکز بر تولید انرژی از منابع تجدید پذیر با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد که در نتیجه آن، مصرف انرژی شهر و در نتیجه، انتشار گازهای آلاینده به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

پراگ در تلاش برای کاهش کربن تا ۲۰۳۰

مقامات اهل پراگ برای اینکه به اهداف کاهش اثرات جزایر گرمایی خود دست یابند، قصد دارند تردد پایدار را در میان شهروندان ترویج دهند که پیش‌بینی شده در نتیجه این اقدام، مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان ۱۸ درصد کاهش یابد و زمینه را برای به حداقل رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن فراهم آورد.

در بحث اقتصاد مدور، مدیران پراگ در نظر دارند از طریق بازیافت مواد زائد و استفاده دوباره آن‌ها، انباشته شدن این ضایعات و تبعات منفی آن‌ها را به حداقل برسانند. در همین راستا، قرار است اولین کارخانه بیوگاز شهر به زودی احداث تا اقدامات مربوط به کمپوست و بازیافت مواد زائد در آن انجام شود.

در نهایت، اقدامات مربوط به سازگار سازی نیز با کاشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار درخت جدید، بهبود سنگفرش خیابان‌ها و پوشش‌های بتنی، احیای فضاهای سبز فرسوده در سراسر شهر و نصب آب‌نماها در سراسر شهر، امکان‌پذیر خواهد بود.

مقامات پایتخت جمهوری چک در نظر دارند با دست یافتن به هدف فوق، تعهد خود به محیط زیست و حفظ جان بشر را به تصویر بکشند.

پراگ در تلاش برای کاهش کربن تا ۲۰۳۰

کد خبر 498719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.