آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی

داوطلبان آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۰ تا ۱۷ خرداد می‌توانند از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، مهلت ثبت‌نام در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۰ به دلیل تعویق زمان برگزاری این آزمون و تصویب رشته‌های جدید تمدید شده است. بر این اساس داوطلبان تا ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ مهلت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مرحله کتبی این آزمون به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی در ساعت ۹ صبح ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. پس از برگزاری آزمون کتبی، کلید سوالات آزمون از طریق سایت sanjeshp.ir مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و داوطلبان ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ مهلت دارند از طریق دانشگاه‌های متولی آزمون نسبت به درج اعتراض خود به سوالات اقدام کنند

مرحله شفاهی آزمون پذیرش دستیاران دوره‌های تکمیلی تخصصی فلوشیپ

طبق مصوبات هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی شرکت کنندگان آزمون‌های پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی در مرحله آزمون کتبی جهت ورود به فرآیند پذیرش دستیار و شرکت در مرحله آزمون شفاهی «اعم از مصاحبه ساختارمند، PMP، OSCE و …»، ملزم به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کل مرحله کتبی آزمون هستند.

پس از برگزاری آزمون شفاهی، دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی موظف می‌باشند ظرف مدت ۲ هفته نسبت به دریافت اعتراضات مرحله شفاهی آزمون، بررسی اعتراضات توسط گروه‌های محترم تخصصی و نیز اعمال نتایج آن اقدام کنند. هیچ گونه اعتراضی از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی قابلیت بررسی نخواهد داشت.

کلیه متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی «فلوشیپ» با پیشنیاز رشته‌های جراحی عمومی و روانپزشکی که متقاضی شرکت در رشته‌های جراحی عروق، سوختگی و طب روان تنی باشند. در صورت ارائه مجوز از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قبل از اتمام خدمات مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

کلیه شرکت‌کنندگان اعم از مشمولین استفاده از شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و نیز سایر متقاضیان پذیرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتبی موفق به کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره آزمون مربوطه شده‌اند، مجاز به شرکت در آزمون مرحله شفاهی می‌شوند.

پذیرش نهایی از بین متقاضیان تحصیل در دوره‌های تکمیلی تخصصی بالینی از بالاترین نمره کل مکتسبه داوطلبین آزمون (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و در صورت کسب حداقل ۶۰ درصد نمره کل آزمون با رعایت سایر مقررات مربوطه صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است؛ نتیجه نهایی بعد از بررسی‌های لازم توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با رعایت مقررات از طریق دانشگاه‌های متولی برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

منبع: ایسکانیوز
کد خبر 498630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.