طرح آموزش اهمیت بازیافت به کودکان یونانی

شهرداری نئااسمیرنی در کشور یونان مطالبی در زمینه مرتب‌سازی زباله‌ها و حافظت از محیط زیست را با استفاده از یک طرح رقابتی به دانش‌آموزان ابتدایی آموزش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح رقابتی ارائه شده توسط شهرداری نئااسمیرنی یونان در مورد آموزش اهمیت بازیافت به کودکان Krikris نام دارد. مدرسه مورد بررسی در این طرح رقابتی از چندین سطل زباله دیجیتالی مجهز به ترازو استفاده کرده است که نشان می‌دهد هر روز چه مقدار پسماند تولید می‌شود.

علاوه بر این، یک کد دستورالعمل به هر کلاس مدرسه اختصاص داده شده است، بنابراین دانش آموزان می‌توانند با استفاده از آن و راهنمایی معلمان خود، زباله‌ها را مرتب‌سازی کنند. این کدها به مدرسه کمک می‌کند عملکرد هر کلاس به صورت مجزا کنترل شود و برای سه کلاس که به بهترین نتایج دست پیدا کردند جایزه در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، دانش آموزانی که بیشترین میزان مواد را بازیافت کرده باشند، در این مسابقه برنده خواهند شد.

هدف از اجرای طرح رقابتی Krikis آموزش اهمیت اقتصاد دورانی و نحوه محافظت از محیط زیست است. علاوه بر این، معاون شهردار اعلام کرده است که اجرای این طرح باعث مشخص شدن نوع و میزان زباله تولیدی در مدارس می‌شود. دانش‌آموزان مدرسه هدف نیز از این طرح استقبال کرده‌اند و آن را یک بازی سرگرم کننده و جالب در نظر گرفته‌اند.

بعضی از والدین نیز اعلام کردند که فرزندان آن‌ها در منزل نیز به مرتب‌سازی زباله‌ها می‌پردازند. لازم به ذکر است که شهرداری قصد دارد کارگاه‌های خاصی را به منظور آموزش در زمینه بحران آب و هوا به کودکان و والدین، راه اندازی کند. اجرای طرح‌های از این قبیل به ایجاد یک شهر تمیز و سبز کمک شایانی می‌کند.

طرح آموزش اهمیت بازیافت به کودکان یونانی

کد خبر 498544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.