بهترین گوشی موبایل بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون (۱۵ خرداد)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی معایب و مزایا گوشی های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. در این مطلب گوشی های موبایل اپل مدل iPhone SE ، سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE 5G و شیائومی Mi 10T PRO 5G M بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد. در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف در میانگین قیمت ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان ارائه شود.

سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S20 FE 5G - S20 FE 5G

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE SM-G780F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یکی از همان گوشی‌های باکیفیت این برند است که می‌تواند تمامی نیازهای ما مانند وب‌گردی، بازی آفلاین و آنلاین، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی، کار با Applications (نرم‌افزارها) و بسیاری دیگر را انجام دهید. گفتنی است که این گوشی با تمامی قابلیت‌هایی که دارد یک گوشی پرچمدار است.

بهترین گوشی موبایل بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون (۱۵ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S20 FE 5G - S20 FE 5G

برای گوشی Galaxy S20 FE باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌اند که شما می‌تواند با خیالی آسوده به کار کردن با گوشی بپردازید. شما اگر این گوشی را با باتری ۱۰۰ درصد در اختیار داشته باشد می‌توانید در یک یا سه روز تمامی ظرفیت باتری آن استفاده کنید و این موضوع کاملاً به نوع استفاده شما بستگی دارد.

از این گوشی می‌توانید استفاده‌های بسیار متنوع و باکیفیتی در عکاسی داشته باشید. پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بازی‌های روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM (رَم) است.

گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE دارای دوربین سه‌گانه در پشت گوشی بوده که دارای کیفیت‌های ۱۲، ۸ و ۱۲ مگاپیکسل بوده که هرکدام دارای کارایی و استفاده‌ای متفاوتی در انواع عکاسی‌های شما هستند. دوربین عکاسی سلفی Galaxy S20 FE دارای لنز عریض (Wide) با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل بوده که می‌توانید عکاسی‌های باکیفیتی از خود، به‌همراه دوستان یا در هر محیط و طبیعتی داشته باشید.

مزایا سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S20 FE 5G - S20 FE 5G

  • پردازنده اسنپ دراگون
  • بلندگو استریو
  • رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی
  • گواهی ip68
  • رابط کاربری روان

معایب سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S20 FE 5G - S20 FE 5G

  • حاشیه زیاد صفحه نمایش
  • باتری نسبتاً ضعیف

قیمت سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S20 FE 5G - S20 FE 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE 5G با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: گوشی سامسونگ گلکسی S۲۱ FE چه زمانی عرضه می‌شود؟+ مشخصات

Xiaomi Mi 10T PRO 5G M - شیائومی Mi 10T PRO 5G M

گوشی موبایل شیائومی Mi 10T PRO 5G M دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت یکی از شگفت‌انگیزترین گوشی‌های کمپانی بزرگ شیائومی است که با رونمایی آن، همه افرادی که از طرفداران شیائومی هستند را شگفت‌زده کرده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون (۱۵ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات شیائومی Mi 10T PRO 5G M

این گوشی تحول بسیار بزرگی در تصویربرداری، قدرت پردازش منطقی، محاسباتی، گرافیکی و وظایف اینترنتی از قبیل بازی، سوشیال و بسیاری دیگر ایجاد کرده است. در گوشی شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

این بدنه زیبا در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط و خش ایمن باشد. حافظه‌هایی که در این گوشی به‌کار رفته است دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است. ۲۵۶ گیگابایت برای حافظه‌داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM می‌تواند همه‌کارهای همزمان سنگین شما را به‌راحتی انجام دهد. این گوشی شیائومی دارای فناوری ارتباطی شبکه 5G یا نسل پنجم است که اتفاقی بسیار بزرگ و پرقدرت در بهبود سرعت دانلود و آپلود است. این گوشی می‌تواند با کیفیت 8K تصویربرداری کند.

مزایا شیائومی Mi 10T PRO 5G M

  • باتری فوق‌العاده
  • دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی آمولد با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز
  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل

معایب شیائومی Mi 10T PRO 5G M

  • تولید گرمای زیاد در حین اجرای بازی سنگین

قیمت شیائومی Mi 10T PRO 5G M

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 10T PRO 5G M با حافظه ۲۵۶ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

Apple iPhone SE 2020 - اپل آیفون SE 2020

شرکت اپل نسل دوم گوشی SEخود را در ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ معرفی کرد. این گوشی با بهره‌گیری از سخت‌افزار آیفون ۱۱ و ابعاد جمع‌وجور به‌عنوان گوشی میان رده شرکت اپل روانه بازار شده است. قاب پشتی و جلویی آیفون SE از شیشه و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون (۱۵ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات اپل آیفون SE 2020

آیفون SE از یک صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی با فناوری Retina IPS بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این گوشی دارای نسبت ۱۶:۹ است که رزولوشن آن برابر با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل است. آیفون SE این‌بار در ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده و طبق معمول خبری از امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی برای افزایش این مقدار نیست.

شرکت اپل در ساخت گوشی اپل آیفون SE 2020 از جدیدترین چیپست خود یعنی A13 Bionic استفاده کرده است. به لطف پردازنده‌ی جدید اپل آیفون SE 2020 می‌تواند به باندهای LTE بیشتری متصل شود، همچنین از بلوتوث و Wi-Fi با نسخه‌های بالاتر با سرعت بیشتر هم سود می‌برد. با این سنسور علاوه بر این‌که می‌توانید تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کنید، می‌توانید تصاویر زنده بگیرید، ویدیوهایی با رزولوشن 4K ضبط کنید و یا از ضبط ویدیوهایی با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه لذت ببرید. باتری اپل آیفون SE 2020 خرید این گوشی به کسانی که هنوز از گوشی‌های کوچک استفاده می‌کنند و از نمایشگرهای ۴.۷ اینچی رضایت دارند، توصیه می‌شود.

مزایا Apple iPhone SE 2020 - اپل آیفون SE 2020

  • پردازنده A13
  • عملکرد مطلوب دوربین
  • لرزش‌گیر اپتیکال

معایب Apple iPhone SE 2020 - اپل آیفون SE 2020

  • عمر نه‌چندان بالای باتری

قیمت Apple iPhone SE 2020 - اپل آیفون SE 2020

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت iPhone SE با حافظه ۱۲۸ و رام شش به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Samsung Galaxy S20 FE 5G

شیائومی 10T PRO 5G M

iPhone SE

تاریخ معرفی

۲۰۲۰

۲۰۲۰

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۱۹۰ گرم

۲۱۸ گرم

۱۴۸ گرم

نوع صفحه نمایش

لمسی خازنی Super AMOLED, با ۱۶ میلیون رنگ

IPS LCD, 144Hz, HDR10++, 500 nits (typ), 650 nits (peak)

صفحه نمایش لمسی خازنی Retina IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

اندازه صفحه نمایش

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

۴.۷ اینچ

رام

۶/‏‬ ۸ گیگابایت

۸

۳

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

-

-

دوربین اصلی

سه ماژول دوربین ۱۲، ۸ و ۱۲ مگاپیکسل

سه ماژول دوربین ۱۰۸، ۱۳ و ۵ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

فیلمبرداری

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

8K با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

iOS 13

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 498536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.