علت پلمب تله کابین و تله سیژ قانون است یا میل اشخاص؟

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان با اشاره به پلمب تله کابین صفه و تله سیژ ناژوان برای دریافت گواهی استاندارد، گفت: با اقدام صورت گرفته از سوی اداره کل استاندارد این سوال مطرح می‌شود که مبنای پلمب این مراکز تفریحی قانون بوده یا میل و اراده اشخاص؟

علی معینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقدام سازمان استاندارد در پلمب تله کابین صفه و تله سیژ ناژوان صحیح است، زیرا بر اساس قانون، مجموعه‌هایی که گواهی استاندارد را دریافت نکرده باشد، اجازه فعالیت ندارد، اما آیا در عمل همیشه همین اقدام انجام می‌شده و تمام مجموعه‌های شهربازی اصفهان نشان استاندارد را دریافت کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: طبق نامه اخیر مدیرکل استاندارد استان اصفهان، اکثر شهربازی‌های شهر غیر از شهر رویاها، گواهی استاندارد ندارد، پس باید این سوال پاسخ داده شود که چرا آن مجموعه‌ها اجازه فعالیت دارد؟ آیا در حال حاضر تمام کابل‌راه‌های کشور گواهی استاندارد دارد؟ به جرأت باید گفت جواب منفی است، اما جالب آنکه اجازه بهره‌برداری دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان با بیان اینکه باید به این سوال پاسخ داده شود که مبنای پلمب این مراکز تفریحی الزام برای دریافت گواهی استاندارد بر مبنای قانون بوده یا میل و اراده اشخاص؟ ادامه داد: سال ۹۸ برای نخستین بار گواهی بهره‌برداری تله سیژ ناژوان را دریافت کردیم و هر سال اقدامات لازم برای تمدید گواهی انجام شده است. در حال حاضر هم منتظر بازدید کارشناسان اداره کل استاندارد برای تمدید گواهی استاندارد این مجموعه تفریحی هستیم.

وی تاکید کرد: سال ۹۶ که تله کابین صفه را تحویل گرفتیم، ۴۶۶ مورد عدم انطباق با استانداردها وجود داشت، اما فعالیت می‌کرد و هیچ نهادی که در حال حاضر دلواپس سلامت مردم شده‌اند، نگرانی نداشتند و حتی یک نوبت هم پلمب نشد این در حالی است که شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان از سال ۹۶ تاکنون ۴۶۶ مورد عدم انطباق در تله کابین صفه را به حدود ۴۰ مورد کاهش داده است.

معینی گفت: در بازرسی سالیانه که در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ انجام شد به‌دلیل ایراداتی مانند عملکرد میکانیکال خط و وجود استهلاک، برای کابل‌راه تله‌سیژ ناژوان نیز تعدادی از موارد عدم انطباق شامل عدم انطباق بحرانی، عدم انطباق مهم و عدم انطباق جزئی اعلام و تمدید گواهی منوط به رفع این موارد شد.

وی با بیان اینکه تعداد موارد اعلامی عدم انطباق در تله‌سیژ طبق آخرین دفترچه بازرسی اسفندماه ۱۳۹۹ به ۵۱ مورد کاهش یافته که شامل عدم انطباق بحرانی، عدم انطباق مهم و عدم انطباق جزئی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۳ مورد در طول مدت ۷۰ روز کاملاً رفع شده و ۱۸ مورد باقی‌مانده به دلیل پروسه زمان بر ساخت تاکنون رفع نشده و در مرحله سفارش گذاری است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان اظهار کرد: از ۹۹ مورد مذکور در دفترچه در آخرین بازرسی تله‌کابین صفه، تعداد ۳۶ مورد به‌صورت کامل رفع و مابقی در دست اقدام است که پس از حصول نتیجه به‌دلیل وابستگی موارد به یک‌دیگر کاملاً رفع خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه‌های استانداردسازی از چهار سال گذشته تاکنون، گفت: از آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان تاکنون مبلغی افزون بر ۸۶ میلیارد ریال صرف هزینه‌های استانداردسازی مراکز خود کرده است.

معینی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون از تله‌کابین صفه و تله‌سیژ ناژوان شش مرتبه بازرسی انجام شده که چهار مورد بازرسی برای هر مجموعه بوده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده و هزینه‌بر که خطوط کابل‌راه با آن درگیر است، بول‌ویل اصلی خط و قفل‌های مربوط به آن است، البته این شرکت در نوروز سال ۹۸ موفق به تولید بولویل اصلی و نصب آن شد که تاکنون بدون هیچ مشکلی در حال بهره‌برداری است و مراحل تولید قفل مطابق روال اعلام شده از سوی شرکت بازرسی پس از تأیید دفترچه طراحی قفل که با همکاری دانشگاه مالک اشتر تهیه شده است به مرحله نهایی و تولید خواهد رسید.

کد خبر 498511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.